  • 11. Data: 2010-10-08 11:36:25
    Temat: Re: Jak wyeliminowac "migniecie" strony w Mozilli
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    http://theoatmeal.com/comics/design_hell

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2010-10-08 11:58:08
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Fri, 8 Oct 2010 13:36:25 +0200, Borys Pogoreło wrote:

    > http://theoatmeal.com/comics/design_hell

    KLA-SYK! :-)

    --
    Troskliwy Miś

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 13. Data: 2010-10-08 12:10:21
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    gpi pisze:
    > Witam,
    > mam w przygotowaniu taka stronke: http://www.fpd.pl/beta/ w ktorej jest
    > problem

    Kolejny problem: "Kliknij, aby aktywować i używać tej kontrolki" czyli
    za każdym razem muszę klikać dwukrotnie na button w menu. Afair przez
    swfobject da się to rozwiązać.

    Ogólnie to klient sobie dużą krzywdę zrobił ;)

    --
    kamil d

  • 14. Data: 2010-10-08 12:12:15
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Fri, 08 Oct 2010 14:10:21 +0200, kamil d wrote:

> [...]
    > swfobject da się to rozwiązać.
    >
    > Ogólnie to klient sobie dużą krzywdę zrobił ;)

    Zwłaszcza przykrywając HTML flashem, który ma tylko ozdobne znaczenie.

    --
    Troskliwy Miś

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 15. Data: 2010-10-08 13:16:49
    Od: "gpi" <g...@p...fm>

> [...]
    > swfobject da się to rozwiązać.
    >
    > Ogólnie to klient sobie dużą krzywdę zrobił ;)

    Bedzie swfobject... nie wiem czemu jak da sie zywy przyklad wszyscy
    zaczynaja robic ocene. Projekt jest w fazie poczatkowej, a w poscie przeciez
    nigdzie sie nie zwrocilem z prosba o ocene, tylko o rozwiazanie konkretnego
    problemu.

    gpi

  • 16. Data: 2010-10-08 13:22:41
    Od: "gpi" <g...@p...fm>

    > Zwłaszcza przykrywając HTML flashem, który ma tylko ozdobne znaczenie.

    Czy taka praktyka jest niepoprawna? Jesli tak to dlaczego? Jak inaczej bys
    rozwiazal taki efekt, oczywiscie bez odradzenia jego zastosowania ?

    gpi

  • 17. Data: 2010-10-08 14:11:54
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Fri, 8 Oct 2010 15:22:41 +0200, gpi wrote:

    > Czy taka praktyka jest niepoprawna? Jesli tak to dlaczego? Jak inaczej bys
    > rozwiazal taki efekt, oczywiscie bez odradzenia jego zastosowania ?

    "Chciałbym, żeby mój samolot pasażerski co pewien czas robił w locie
    fikołka bo to efektownie wygląda. Czy taka praktyka jest niepoprawna? Jeśli
    tak to dlaczego? Jak inaczej byś rozwiązał taki efekt, oczywiście bez
    odradzania jego zastosowania?"

    Problem tkwi w tym, że tego rozwiązania nie da się nie odradzić bo to jest
    strona internetowa, w dodatku informacyjno-użytkowa, a nie prezentacja
    multimedialna w internecie jedynie opublikowana. To z kolei zmienia
    priorytety, którymi trzeba się kierować. Właśnie spojrzałem na nią w Operze
    w moim telefonie. Pouczające doświadczenie.

    Możesz zrobić dwie wersje, flashową i HTMLową. Nie ma to wiele sensu, bo
    HTMLową, łącznie z ruszającym się menu, można zrobić tak by wyglądała
    bardzo podobnie. Możesz też choć zapewnić alternatywne menu tak by
    przynajmniej pajączki mogły przeczesać tę stronę w poszukiwaniu podstron.
    Teraz nie mogą bo nie wiedzą, że podstrony w ogóle istnieją, chyba, że
    jakoś będziesz je pingował i podasz im plik opisujący strukturę strony.

    Odpowiadając na pytanie z innego posta: czemu oceniamy. Bo to jest Usenet,
    a nie wsparcie techniczne firmy, której płacisz za zakupioną usługę. Każdy
    odpisuje jak chce i na jaki temat chce, a wątek nie jest prywatną
    własnością osoby, która go założyła. Przyjrzyj się zresztą odpowiedziom,
    one w większości próbują Cię naprowadzić na coś więcej.

    Jak sam piszesz, to wczesny etap projektu. Świetnie! To właśnie najlepszy
    czas by wyjaśnić klientowi co i jak i przejąć kontrolę nad projektem tak,
    by nie zrobić krzywdy ludziom, którzy Ci zapłacą. Oni powinni znać
    konsekwencje swoich decyzji i Twoim obowiązkiem jako profesjonalisty jest
    im je wyjaśnić. Oczywiście mogą się dalej upierać ale niech przynajmniej
    wiedzą na co się decydują. Jeśli chcą mieć fikający samolot pasażerski, to
    mogą takie coś zamówić byle wiedzieli, że fikołki mogą źle wpłynąć na
    samopoczucie pasażerów.

    Żeby dołożyć oliwy do ognia - zapewnij ładne URLe. Nie baw się w potworki
    typu /index.php?p=oferta. Powinno być /oferta, po prostu. Implementacja
    może się zmieniać, a interfejs, którego elementem są URLe, powinien być od
    niej możliwie niezależny.

    To nie jest zły design, myśl przewodnia jest OK, da się na tym oprzeć
    całkiem zgrabną stronę. Problemem są raczej decyzje techniczne.

    --
    Troskliwy Miś

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 18. Data: 2010-10-08 14:49:42
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    gpi pisze:
    > nie wiem czemu jak da sie zywy przyklad wszyscy
    > zaczynaja robic ocene.

    Bo to usenet panie.

    > nigdzie sie nie zwrocilem z prosba o ocene, tylko o rozwiazanie konkretnego
    > problemu.

    To tak jakbyś oczekiwał, że na p.m.s. naprawią Ci auto. Chcesz konkretu
    to idź to jakiejś firmy.

    --
    kamil d

  • 19. Data: 2010-10-08 19:45:40
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-10-08 10:18, gpi pisze:

    > A czy ten parametr nie jest okreslany automatycznie? Zmiany jego wartosci
    > tylko wydluzaja czas wczytywania danych przez przegladarke, natomiast
    > "migniecie" na koncu i tak sie pojawia...

    Nie jest. Sprawdź, a nie gdybaj. Nie wiem, o co ci chodzi z tym
    wydłużaniem, więc nie wiem, co ma oznaczać zwrot "i tak".

    artur

  • 20. Data: 2010-10-08 19:47:04
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-10-08 21:45, Artur Muszyński pisze:

    > Nie jest.

    Chodziło mi o to, że "nie jest w tym przypadku".

    artur