  • 11. Data: 2020-09-04 17:54:39
    Temat: Re: Jak zrobić testy Dieharda?
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    Ściągnąłem Cygwina i:

    $ sudo apt-get install libgsl-dev
    -bash: sudo: nie znaleziono polecenia

  • 12. Data: 2020-09-04 21:20:39
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 9/4/20 5:54 PM, osobliwy nick wrote:
    > Ściągnąłem Cygwina i:
    >
    > $ sudo apt-get install libgsl-dev
    > -bash: sudo: nie znaleziono polecenia

    jak używałem kiedyś msys2, to
    - nie trzeba tam sudo, można pominąć
    inna sprawa, zamiast apt-get jest tam inny instalator paczek, nie wiem
    jak w Cygwin , spróbuj

    apt-get install libgsl-dev
    jak by nie znajdował apt-get , to trzeba coś innego zamiast tego
    https://stackoverflow.com/questions/29801718/apt-get
    -not-working-in-cygwin/29801876

    spróbuj
    apt-cyg install libgsl-dev

  • 13. Data: 2020-09-05 19:05:34
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    W msys2 też nie działa. Muszę w takim razie skombinować komputer z Linuxem. W
    Internecie niewiele jest nt. tego jak rozwiązać podobny problem.

    A może znacie testy podobnej klasy, a nawet lepsze, które mogę zrobić na windowsie?

  • 14. Data: 2020-09-06 00:00:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    osobliwy nick <o...@g...com> wrote:

    > W msys2 też nie działa. Muszę w takim razie skombinować komputer z
    > Linuxem.

    W dzisiejszych czasach jedyne co musisz to ściągnąć VirtualBox
    i zainstalować sobie w nim dowolnego Linuksa (jak chcesz mieć
    apt-get, to jakiegoś Debiana albo Ubuntu).

    --
    Wpada zajączek do sklepu i mówi poproszę pól kilo szynki.
    Sprzedawca zwarzył, zapakował i dal zajączkowi.

  • 15. Data: 2020-09-06 00:31:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2020 00:00, Queequeg wrote:
    > W dzisiejszych czasach jedyne co musisz to ściągnąć VirtualBox
    > i zainstalować sobie w nim dowolnego Linuksa (jak chcesz mieć
    > apt-get, to jakiegoś Debiana albo Ubuntu).

    W dzisiejszych czasach nawet tego nie trzeba na Windowsie. Sugeruje:
    Windows Subsystem for Linux

  • 16. Data: 2020-09-06 00:34:56
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 września 2020 00:00:30 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

    > W dzisiejszych czasach jedyne co musisz to ściągnąć VirtualBox
    > i zainstalować sobie w nim dowolnego Linuksa (jak chcesz mieć
    > apt-get, to jakiegoś Debiana albo Ubuntu).

    Ok, mam VirtualBoxa. Tylko chce mieć system z dysku E. I nie ma innej opcji. Czas
    zacząć poszukiwania płyty z Linuksem...

  • 17. Data: 2020-09-06 01:05:35
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 września 2020 00:31:37 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > W dzisiejszych czasach nawet tego nie trzeba na Windowsie. Sugeruje:
    > Windows Subsystem for Linux

    Ok, mam to. Zainstalowałem apkę Ubuntu. Tyle, że teraz mam problem:

    "The Windows Subsystem for Linux optional component is not enabled. Please enable it
    and try again.
    See https://aka.ms/wslinstall for details."

    A na stronie piszą, że - Before installing any Linux distributions on Windows, you
    must enable the "Windows Subsystem for Linux" optional feature. Open PowerShell as
    Administrator and run: "dism.exe/online/enable-feature/featurename:Microsof
    t-Windows-Subsystem-Linux/all/norestart"

    Komenda oczywiście nie działa, jak większość rzeczy w tych ich poradnikach:

    dism.exe/online/enable-feature/featurename:Microsoft
    -Windows-Subsystem-Linux/all/norestart : The term 'dism.exe/online/
    enable-feature/featurename:Microsoft-Windows-Subsyst
    em-Linux/all/norestart' is not recognized as the name of a cmdlet,
    function, script file, or operable program. Check the spelling of the name, or if a
    path was included, verify that the
    path is correct and try again.
    At line:1 char:1
    + dism.exe/online/enable-feature/featurename:Microsoft
    -Windows-Subsyste ...
    + ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo : ObjectNotFound:
    (dism.exe/online...x/all/norestart:String) [], CommandNotFoundException
    + FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

    Nie mam pojęcia co robi ta komenda, ani jak to naprawić.

  • 18. Data: 2020-09-06 01:38:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Friday, September 4, 2020 at 1:46:13 PM UTC+2, o...@g...com wrote:

    > Mam Windowsa...

    MS ostatnio też chał mieć fajny system w windowsie i wrzucił do niego linuxa. WSL2.
    https://docs.microsoft.com/en-us/windows/wsl/

    https://www.windowscentral.com/install-windows-subsy
    stem-linux-windows-10

    Nie trzeba bawic się z cygchujniami (IMHO łatwiej wrzucić drugi dysk i ubuntu
    postawić:-) ).
    Za to w duzym stopniu wyeliminowało to potrzebę virtualboxa.
    Ale trochę poczytać będziesz musiał.

    pzdr
    bartekltg

  • 19. Data: 2020-09-06 01:43:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Sunday, September 6, 2020 at 1:05:37 AM UTC+2, o...@g...com wrote:

    > Nie mam pojęcia co robi ta komenda, ani jak to naprawić.

    W poprzednim poście wrzuciłęm jakaś instrukje instalacji.
    Ogolnie, wpisuejsz The Windows Subsystem for Linux tutorial w google i patrzysz, co
    wyglada
    rozsadnie i nie ejst za stare (chcesz WSL2).

    Mozesz taż wpisać komunikat błędu w google:-)
    https://docs.microsoft.com/en-us/windows/wsl/install
    -win10
    https://askubuntu.com/questions/966184/the-wsl-optio

  • 20. Data: 2020-09-06 23:20:03
    Od: osobliwy nick <o...@g...com>

    Chyba działa mi już to Ubuntu. Ale jestem w katalogu home/tomasz. W home mam:

    bin dev home lib lib64 media opt root sbin srv tmp var
    boot etc init lib32 libx32 mnt proc run snap sys usr

    Gdzie jest dysk C?