  • 1. Data: 2020-09-30 13:42:45
    Temat: Jaka darmowa aplikacja pod Win do podglądania przez OBD?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    No i kolejny smarkfon uległ dezintegracji. Następnego raczej nie będzie.
    O ile istnieje, polećcie coś, co można zainstalować na laptoku z Win10,
    bo jestem zielony w tym temacie.

  • 2. Data: 2020-10-01 12:08:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/09/2020 12:42, JDX wrote:
    > No i kolejny smarkfon uległ dezintegracji. Następnego raczej nie będzie.
    > O ile istnieje, polećcie coś, co można zainstalować na laptoku z Win10,
    > bo jestem zielony w tym temacie.

    Jakas konkretna marka/model auta?

  • 3. Data: 2020-10-01 12:20:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-01 o 12:08, K pisze:

    > Jakas konkretna marka/model auta?

    Marka/model to rzecz wtórna.
    Ważniejsze jest, czy to VAG, czy LM327, czy tez inne jakieś ustrojstwo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-10-01 14:16:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-10-01 12:20, Adam wrote:

    > Marka/model to rzecz wtórna.
    > Ważniejsze jest, czy to VAG, czy LM327, czy tez inne jakieś ustrojstwo.

    LM327? Rozumiem, że chodziło o ELM327. Tak, mam klona ELM327 z Bluetooth
    zakupionego dawno temu na Allegro. Działał bez problemu z Torque i czymś
    tam innym, z OpelScan czy jakoś tak nie chciał działać. Z demo wersją
    jakiegoś płatnego softu na PC też działał bez problemu.

    Natomiast mój bolid to Corsa C. Oryginalnego OP-COM-a nie ma co kupować
    bo droższy od samochodu. :-D

    BTW. A to VAG nie wystawia podstawowych informacji na ODB? Nie jest to
    przypadkiem obowiązkowe? Oczywiście nie mam na myśli jakiegoś totalnego
    gruzu wyprodukowanego w ubiegłym wieku.

  • 5. Data: 2020-10-01 14:26:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2020 13:16, JDX wrote:

> [...]
    >
    > BTW. A to VAG nie wystawia podstawowych informacji na ODB? Nie jest to
    > przypadkiem obowiązkowe? Oczywiście nie mam na myśli jakiegoś totalnego

    To kup chinskiego OPCOMa. Mialem kiedys w czasach Vectry B i pozniej C i
    w obu przypadkach dzialalo.

  • 6. Data: 2020-10-01 15:02:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-10-01 14:26, K wrote:
    [...]
    > To kup chinskiego OPCOMa. Mialem kiedys w czasach Vectry B i pozniej C i
    > w obu przypadkach dzialalo.
    Tak, ale najpierw trzeba się doktoryzować z tego które firmware działa z
    którym OP-COMem. :-D Niezbyt to legalne no i partyzantka ogólnie. A na
    to nie mam czasu. I najzwyczajniej mi się nie chce. Poza tym, na dobrą
    sprawę to dla mnie wystarczy to, co da się zrobić po OBDII. Chociaż nie
    ukrywam, że chciałoby się mieć OP-COM-a.

  • 7. Data: 2020-10-01 15:16:42
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2020 14:02, JDX wrote:
> [...]
    > sprawę to dla mnie wystarczy to, co da się zrobić po OBDII. Chociaż nie
    > ukrywam, że chciałoby się mieć OP-COM-a.

    Tego co kupilem mial dolaczone CD i wszystko dzialalo out-of-the-box.
    https://www.ebay.co.uk/itm/Fits-Vauxhall-Opel-Diagno
    stic-tool-OBD2-Diagnostic-OPCOM-V1-99-INTERNET-SAFE/
    363091416037?_trkparms=aid%3D1110006%26algo%3DHOMESP
    LICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D225114%26meid%3D42e9020f95
    36442e99e35a11a721d0c9%26pid%3D100010%26rk%3D3%26rkt
    %3D7%26sd%3D353210864784%26itm%3D363091416037%26pmt%
    3D0%26noa%3D1%26pg%3D2047675%26algv%3DDefaultOrganic
    %26brand%3DUnbranded&_trksid=p2047675.c100010.m2109

    sa tez tansze za ?13.99. Nie wiem na czym polega walek ale gdyby bylo
    nielegalne to by na bank ebay usunal.

  • 8. Data: 2020-10-01 16:44:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-10-01 15:16, K wrote:
    [...]
    > sa tez tansze za ?13.99. Nie wiem na czym polega walek ale gdyby bylo
    > nielegalne to by na bank ebay usunal.
    Wałek prawdopodobnie polega na tym, że złamano sposób komunikacji
    pomiędzy oprogramowaniem na PC a interfejsem. Więc sam program OP-COM
    nie był jakoś skrakowany, używa się po prostu starej wersji, która była
    kiedyś dostępna za darmo ze strony producenta. Tyle tyko, że jakby się
    wczytać w licencję, to tam będzie napisane, że programu można używać
    tylko z ,,koszernymi" interfejsami. Dlatego AFAIK nowe wersje programu
    OP-COMa nie działają z ,,niekoszernymi" chińskimi interfejsami, co
    więcej, podobno mogą być złośliwe i taki interfejs zablokować. I chyba
    właśnie dlatego chińskim interfejsem raczej nie da się serwisować nowych
    Opli wyprodukowanych po 2010 czy tam 2012 roku. Aczkolwiek do mojego
    gruza chińczyk wystarczy. :-)

  • 9. Data: 2020-10-01 16:54:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-10-01 15:16, K wrote:
    [...]
    > sa tez tansze za ?13.99. Nie wiem na czym polega walek ale gdyby bylo
    > nielegalne to by na bank ebay usunal.
    BTW. Podobno Allegro usuwa takie aukcje. Ebay może po prostu kładzie na
    to lachę. Albo producent się do nich nie odzywał.

    Chociaż... Może z interfejsem OP-COMa było tak samo jak z ELMem, że z
    mikrokontrolera w interfejsie wyciągnięto software, sklonowano hardware
    i Chińczyk klepie urządzenia. A to już jest piractwo, chociaż nie takie
    ,,typowe" jak na PC, że do różnych programów są cracki.

  • 10. Data: 2020-10-01 16:57:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2020 15:44, JDX wrote:
> [...]
    > właśnie dlatego chińskim interfejsem raczej nie da się serwisować nowych
    > Opli wyprodukowanych po 2010 czy tam 2012 roku. Aczkolwiek do mojego

    Moze tak byc, niektore maja dopisek "Internet Safe".