  • 1. Data: 2020-09-27 16:59:25
    Temat: 0,43 promila
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę,
    który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?

    Robert

  • 2. Data: 2020-09-27 17:04:41
    Temat: Re: 0,43 promila
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę,
    > który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?
    >
    > Robert

    Z czego egzamin?
    Z picia?

  • 3. Data: 2020-09-28 10:47:06
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/09/2020 15:59, Robert Wańkowski wrote:
    > Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę,
    > który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?
    >
    > Robert

    Polskie prawo wyraźnie odróżnia dwa stany: stan po użyciu alkoholu oraz
    nietrzeźwość. Różnice między nimi są istotne - od stanu zależy rodzaj i
    wymiar kary.

    Stan po użyciu alkoholu:
    Zgodnie z przepisami prawa, dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi
    kierowcy to 0,2 promila. Stan, w którym stężenie alkoholu we krwi osoby
    kierującej pojazdem wynosi między 0,2 a 0,5 promila (0,1-0,25 mg
    alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza), nazywamy stanem po użyciu
    alkoholu.

    Stan nietrzeźwości:
    W przypadku stężenia wyższego niż 0,5 promila alkoholu we krwi (powyżej
    0,25 mg alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza) mamy do czynienia ze
    stanem nietrzeźwości.

    Zgodnie z art. 87 Kodeksu wykroczeń (k.w.), prowadzenie pojazdu
    mechanicznego po użyciu alkoholu bądź środków o podobnym działaniu, grozi:

    - grzywna od 50 zł do 5000 zł lub areszt do 30 dni;
    - zakaz prowadzenia pojazdów od 6 miesięcy do 3 lat;
    - 10 punktów karnych.

    zrodlo: https://mubi.pl/poradniki/co-grozi-za-jazde-pod-wply
    wem-alkoholu/

  • 4. Data: 2020-09-28 11:47:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 28.09.2020 o 10:47, K napisał:

    > Stan po użyciu alkoholu

    Spożyciu. Nawet przy przepisywaniu internetów trza*
    rozumieć co się czyta.

    * nie należy mówić trza, trza mówić trzeba

  • 5. Data: 2020-09-28 12:10:42
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/09/2020 10:47, collie wrote:

    > Spożyciu. Nawet przy przepisywaniu internetów trza*
    > rozumieć co się czyta.
    >

    > * nie należy mówić trza, trza mówić trzeba

    Chlopaku to bylo kopiuj/wklej. Napisz do Mubi, ze maja blad na stronie,
    moze dostaniesz jakas znizke.

  • 6. Data: 2020-09-28 12:53:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 10:47, K pisze:
    > W przypadku stężenia wyższego niż 0,5 promila alkoholu we krwi (powyżej
    > 0,25 mg alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza) mamy do czynienia ze
    > stanem nietrzeźwości.
    Ale w tym przypadku mamy 0,43 promila i chyba w wydychanym powietrzu, bo
    alkomat nie przelicza na zawartość we krwi. To jest już przestępstwo.

    A tak w ogóle to pytam jak to wygląda w praktyce? Bo to co internecie to
    przeczyłem.

    Czy powtórny egzamin to na 100%, czy adwokat (wziął 4000 zł) coś może
    wywalczyć?

    Robert

  • 7. Data: 2020-09-28 12:57:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >osoby kierującej pojazdem wynosi między 0,2 a 0,5 promila (0,1-0,25
    >mg alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza), nazywamy stanem po

    No wlasnie - wydmuchal 0.43 promila, czy 0.43mg/l, bo tak pokazuje
    alkomat.
    A to drugie to 0.86 promila.

    Zatrzymali w sensie zapakowania do celi na miejscu ? Bo to drugie to
    przestepstwo.

> [...]
    >grozi:
    >- grzywna od 50 zł do 5000 zł lub areszt do 30 dni;
    >- zakaz prowadzenia pojazdów od 6 miesięcy do 3 lat;

    A powtorny egzamin przy zakazie dluzszym niz rok. Tzn przy dokladnie 1
    rok to nie wiem.
    Wiec szanse pewnie ma ... o ile sad nie uzna, ze 0.43 promila to
    jednak duzo.
    Albo uzna, ze 6 miesiecy to daje za 0.25, wiec tu sie nalezy 1 rok ...

    >- 10 punktów karnych.

    I jak mial inne punkty, to sie moze dodac i zagrozic ... teraz to juz
    sam nie wiem czym, bo przepisy jakies dziwne :-)

    >zrodlo:
    >https://mubi.pl/poradniki/co-grozi-za-jazde-pod-wpl
    ywem-alkoholu/

    J.

  • 8. Data: 2020-09-28 13:05:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 12:57, J.F. pisze:
> [...]
    > A to drugie to 0.86 promila.
    >
    > Zatrzymali w sensie zapakowania do celi na miejscu ? Bo to drugie to

    Tylko zabrali na komisariat i tam na stacjonarnym alkomacie wykonali
    powtórne badanie. Było niższe niż od tego na drodze.

  • 9. Data: 2020-09-28 13:19:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Teoretycznie jakie najmniejsze sankcje mogą spotkać takiego kierowcę,
    > który wydmuchał 0,43 promila? Powtórny egzamin chyba nieuchronny?

    To ten sam klient który jeździł bez OC?

  • 10. Data: 2020-09-28 13:39:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/09/2020 11:53, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > przeczyłem.
    >
    > Czy powtórny egzamin to na 100%, czy adwokat (wziął 4000 zł) coś może

    Znam przypadki gdzie adwokat wzial i zalatwil "czasowe zawieszenie kary"
    ale trzeba bylo wplacic na jakis fundusz ofiar wypadkow. W kazdym razie
    w jedym przypadku to byla jazda na rowerze (kwoty nie pamietam, a
    zapytac nie moge bo osoba ta zmarla), a w drugim wzial chyba 9k pln za
    zalatwienie sprawy w ten sposob.