  • 1. Data: 2020-10-01 12:28:46
    Temat: Kaganiec
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/elektroniczny
    -policjant-w-aucie-obowiazkowo-juz-od-2022-roku/m30e
    2ff

    Inteligentny Asystent Prędkości to funkcjonalność już dziś obecna jako
    wyposażenie seryjne bądź opcjonalne w wielu modelach aut. Od 2022 roku
    ma to być wyposażenie obowiązkowe w nowych samochodach sprzedawanych
    na terytorium UE. Teoretycznie otwarta jest kwestia, czy będziemy
    mieli do czynienia z ,,asystentem" czy ,,ogranicznikiem" - Europejska
    Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.

    J.

  • 2. Data: 2020-10-01 12:36:37
    Temat: Re: Kaganiec
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2020 11:28, J.F. wrote:
> [...]
    > czynienia z ,,asystentem" czy ,,ogranicznikiem" - Europejska Rada
    > Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.

    Na moje za malo czasu na przetestowanie tego, wiec pewnie skonczy sie
    jako ogranicznik jak w Volvo do np. 180km/h. Innymi slowy jak zmusic
    ludzi do kupowania meleksow.

  • 3. Data: 2020-10-01 12:40:27
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Zresztą coraz więcej samochodów ma prędkość maksymalną ograniczoną ze względów
    technicznych - to głównie samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym.

    to juz wiemy czego nie kupowac :-)

    --Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości działające także na
    obszarze zabudowanym - to coś nowego.

    dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba napierdalac
    suwerena az to zrozumie :-)

  • 4. Data: 2020-10-01 12:49:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2020 11:40, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > --Zresztą coraz więcej samochodów ma prędkość maksymalną ograniczoną ze względów
    technicznych - to głównie samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym.

    > to juz wiemy czego nie kupowac :-)

    Przeciez to wiadomo od poczatku. Takie Zoe moze pojechac max 130kmh.
    Zreszta jazda tym ze stala predkoscia powyzej 80kmh skutkuje sporym
    spadkiem zasiegu. W wiekszych meleksach problem jest ten sam. Z tad
    Tesle wyprzedzajace zestawy jakby same byly zestawami.

> [...]
    na obszarze zabudowanym - to coś nowego.

    > dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba napierdalac

    Zawsze znajdzie sie debil ktory pojedzie w zabudowanym 120kmh albo
    najebany. Pamietajmy, ze srednia wieku aut jest taka, a nie inna i zanim
    debil dostanie we wladanie auto z takim ogranicznikiem moze minac ze 30
    lat. Wczeszniej Vateusz zbuduje siec drog ekspresowych i tam sie
    przeniesie duza czesc ruchu, wliczajac rajdowcow.

  • 5. Data: 2020-10-01 13:02:53
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-01 o 03:40 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
> [...]
    > działające także na obszarze zabudowanym - to coś nowego.
    >
    > dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba

    Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
    legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.

    Mateusz

  • 6. Data: 2020-10-01 13:48:21
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Mateusz Viste w

    > Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
    > legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.

    Czyli czekasz, żeby na autostradach w PL wszyscy jeździli 89 km/h?

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2020-10-01 14:00:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-01 o 13:48 +0200, TomN napisał:

    > Czyli czekasz, żeby na autostradach w PL wszyscy jeździli 89 km/h?

    O ile wiem, to autostrady w PL dopuszczają nieco więcej. Wbudowany
    ogranicznik ma sens tylko, jeśli ogranicza w zależności od faktycznych
    limitów drogowych - poprzez aktualizowaną bazę ograniczeń zespoloną z
    GPS, nadajniki w znakach drogowych, rozpoznawanie przydrożnych znaków
    jakąś AI lub kombinacja powyższych, albo inne rozwiązanie o którym nie
    pomyślałem.

    Alternatywa: umożliwić kierowcy przyspieszenie ponad ogranicznik
    (podobnie jak to się robi przy tempomacie), ale wysyłając jednocześnie
    wiadomość do centrali z współrzędnymi GPS, prędkością i ew. zdjęciem
    drogi coby wybryki mogły być łatwo wychwycone.

    Mateusz

  • 8. Data: 2020-10-01 14:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

    >Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
    >legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.

    A my nie czekamy :-P

    J.

  • 9. Data: 2020-10-01 17:23:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2020 o 12:49, K pisze:

    > Zawsze znajdzie sie debil ktory pojedzie w zabudowanym 120kmh albo
    > najebany.

    No i co z tego? Na drogach zawsze giną ludzie, co nie znaczy ze można
    zapiedalać. Zresztą w miastach ograniczenia są też z powodu hałasu,
    przepusowości (tak zapierdalactwo nie sprzyja przepustowości) czy w
    końcu wygody mieszkańców (tak żeby dało sie z przejścia skorzystać). W
    końcu należy pamiętać, że ograniczenie niekoniecznie musi wynika z
    maksymalnej prędkości z jaką się z zakrętu nie wylatuje, a na przykład z
    braku widoczności co za zakrętem. Ogólnie mówiąc wiele ograniczyń ma
    sens, gdzieś 1/3 nie - częściowo dla tego, że są zbyt niskie, częściowo
    dla tego, że moim zdaniem jak kierownik widzi jaki zakręt to niech
    jedzie jak umie - bez sensu stawianie 30 na ślimaku jak go całego widać
    - najwyżej jak ktoś uważa że znak to minimalna to barierkę pocałuje.

> [...]
    > lat. Wczeszniej Vateusz zbuduje siec drog ekspresowych i tam sie
    > przeniesie duza czesc ruchu, wliczajac rajdowcow.

    Zeby zapierdalać, to trzeba nie mieć przed sobą takich co jadą zgodnie z
    ograniczeniem. Już 20% takich z kagancem skutecznie utemperuje
    zapierdalanie po zabudowanym na krajówkach i w miastach przez sporą
    część doby.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-10-01 17:24:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.10.2020 o 14:59, J.F. pisze:

    > A my nie czekamy :-P

    W sumie może być - i tam moto nie ma, a się przecisnę;)

    --
    Shrek