  • 1. Data: 2009-02-13 19:32:52
    Temat: Jaki Pentax z Carl Zeiss ZK Distagon T* 35 f/2.0
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    Mam pytanie do "Pentaksiaży".

    Mam zamiar w najbliższym czasie kupić obiektyw Carl Zeiss ZK, tak
    sobie wymyśliłem że ZK będzie najwygodniejszy, tyle że nie bardzo wiem
    jaki korpus do niego dokupić. Co z Pentaksów będzie poprawnie
    współpracowało z Zeisem ZK? Chodzi mi o jak najwygodniejszą i
    najprostszą pracę. W to wlicza się też duży wizjer ;-)

    Co do korpusu to nie mam żadnych specjalnych wymagań poza powyższymi.
    Prędkość AF z oczywistych powodów jest nieistotna, matryca wystarczy
    swobodnie 10MPix.

    Pierwsze co mi się nasuwa to K10D lub Samsung GX10?, ale niekoniecznie
    musi to być ten model.

  • 2. Data: 2009-02-13 19:59:06
    Temat: Re: Jaki Pentax z Carl Zeiss ZK Distagon T* 35 f/2.0
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > współpracowało z Zeisem ZK? Chodzi mi o jak najwygodniejszą i
    > najprostszą pracę. W to wlicza się też duży wizjer ;-)

    Poprawnie będzie wsółparacował każdy.

    > Pierwsze co mi się nasuwa to K10D lub Samsung GX10?, ale niekoniecznie
    > musi to być ten model.

    Ma być jak najlepszy wizjer (ręczne ostrzenie), więc raczej K10D i K20D
    oraz ich odpowiedniki Samsunga.

    Pozdrawiam,

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 3. Data: 2009-02-13 20:08:19
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    > Poprawnie będzie wsółparacował każdy.

    A wiesz może jak wygląda praca z Pentaxem i takim Zeissem?

    Przymyka się automatycznie przysłona, czy wszystko się ręcznie robi?

    To są obiektywy ze stykami, czy bez?

  • 4. Data: 2009-02-13 21:36:30
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Marcin Fal wrote:
    > To są obiektywy ze stykami, czy bez?

    http://www.zeiss.de/c12567a8003b58b9/Contents-Frame/
    afc61e5400e327cdc125743600416479

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 5. Data: 2009-02-13 22:40:14
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Przymyka się automatycznie przysłona, czy wszystko się ręcznie robi?

    Wszystko działa.

    > To są obiektywy ze stykami, czy bez?

    Oczywiście że ze stykami.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 6. Data: 2009-02-14 11:27:26
    Od: Ziemo <n...@e...pl>

    Marcin Fal pisze:

    > A wiesz może jak wygląda praca z Pentaxem i takim Zeissem?

    Polecam dokupić matówkę do manualnego ostrzenia, na oryginalnej też
    można, ale niezbyt komfortowo.

    --
    Ziemo

  • 7. Data: 2009-02-14 19:08:19
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 13 Lut, 22:36, jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI> wrote:

    > http://www.zeiss.de/c12567a8003b58b9/Contents-Frame/
    afc61e5400e327cdc...

    Dzięki za informację. Z tego co widzę najlepiej współpracują te szkła
    z EOSami i Pentaxami, może lepiej w takim razie EOSa? Np. 10D, albo
    20D?
    Pomyślę...

  • 8. Data: 2009-02-14 19:39:55
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 14 Lut, 20:08, Marcin Fal <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Dzięki za informację. Z tego co widzę najlepiej współpracują te szkła
    > z EOSami i Pentaxami, może lepiej w takim razie EOSa? Np. 10D, albo

    Taaa, tyle że z EOSem nie będę miał stabilizacji...
    W takim razie K10D będzie chyba optymalnym wyborem. Dziękuję za pomoc.

  • 9. Data: 2009-02-14 20:11:45
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Marcin Fal wrote:
    > Taaa, tyle że z EOSem nie będę miał stabilizacji...
    > W takim razie K10D będzie chyba optymalnym wyborem. Dziękuję za pomoc.

    chyba rzeczywiście będzie (mam go), to jest dobry aparat. Jeżeli
    wyłączyć AF ;)

    Nie ma za co ;)

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 10. Data: 2009-02-15 20:35:19
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 14 Lut, 21:11, Bronek Kozicki <b...@s...net> wrote:

    > chyba rzeczywiście będzie (mam go), to jest dobry aparat. Jeżeli
    > wyłączyć AF ;)
    >
    > Nie ma za co ;)

    Tak na prawdę to nie dla mnie, tylko prezent ma być, ja wolę szkła AF
    i jakoś jednak najbardziej pasuje mi Sony (co zresztą nie wyklucza
    Zeissów, tylko innych ;-) )