  • 1. Data: 2009-02-12 22:44:16
    Temat: Oznaczenia Kenko MC*
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Mam pytanie.
    Czy w konwerterach Kenko liczba w oznaczeniu MC to ilośc powłok?
    Czyli MC2 to dwie powłoki a MC7 -siedmiowarstwowy?
    Czy wiąże się to "zwyczajowo" z jakimiś innymi cechami konwertera?

    Bo rozumiem że inne elementy oznaczenia odpowiadają za inne cechy,
    czyli (jak się spodziewam) "DG" oznacza że toto ma styki pozwalające
    przekazywać sterowanie obiektywu (a może daje "identyfikację"?)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-02-12 23:44:00
    Temat: Re: Oznaczenia Kenko MC*
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Mam pytanie.
    > Czy w konwerterach Kenko liczba w oznaczeniu MC to ilośc powłok?
    > Czyli MC2 to dwie powłoki a MC7 -siedmiowarstwowy?
    > Czy wiąże się to "zwyczajowo" z jakimiś innymi cechami konwertera?

    Mam wrazenie ze to jest liczba elementow konwertera. Mój MC7 byl 7-mio
    elementowy - AFAIR

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-02-13 00:08:19
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Mam pytanie.
    > Czy w konwerterach Kenko liczba w oznaczeniu MC to ilośc powłok?
    > Czyli MC2 to dwie powłoki a MC7 -siedmiowarstwowy?
    > Czy wiąże się to "zwyczajowo" z jakimiś innymi cechami konwertera?

    Dwie soczewki lub siedem.

    Pozdrawiam,

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 4. Data: 2009-02-13 09:51:39
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Bo rozumiem że inne elementy oznaczenia odpowiadają za inne cechy,
    > czyli (jak się spodziewam) "DG" oznacza że toto ma styki pozwalające
    > przekazywać sterowanie obiektywu (a może daje "identyfikację"?)

    DG w kenko oznacza ze przystosowany jest go pracy z aparatami cyfrowymi...
    ma dodatkowe powloki na tylniej soczewce....
    Swoja troga chyba nie zaprzatalbym sobie glowy wersjami innymi od TELEPLUS
    PRO 300.
    Mam wersje TELEPLUS PRO 300 x1.4 do canona bez DG i jakosc jest swietna...
    na wersje DG niektorzy narzekaja...

    Steel

  • 5. Data: 2009-02-13 17:40:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Najpierw podziękowania dla wszystkich.
    Wniosek że tu:
    http://allegro.pl/item552573663_konwerter_kenko_x2_t
    anio_mocowanie_do_nikon.html

    ...cytat "tanio" jest nie na miejscu jak rozumiem :D

    Pytanie uściślające:

    On Fri, 13 Feb 2009, Steel wrote:

    > DG w kenko oznacza ze przystosowany jest go pracy z aparatami cyfrowymi...
    > ma dodatkowe powloki na tylniej soczewce....

    Czy to się sprowadza *tylko* do rzeczonych powłok, czy chodzi
    o *sterowanie* (znaczy jakiś ficzer związany z powiadamieniem
    aparatu że ogniskowa jest *ileś albo wręcz w ogóle o styki)?

> [...]
    > PRO 300.
    > Mam wersje TELEPLUS PRO 300 x1.4 do canona bez DG i jakosc jest swietna...

    Dziękuję.
    Z powyższego by wynikało że owe "DG" to tylko sprawa powłok itp.
    (jak rozumiem, aby wytłumić odbicia od krzemu).
    Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-02-14 09:43:48
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 13.02.2009 17:40 Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czy to się sprowadza *tylko* do rzeczonych powłok, czy chodzi
    > o *sterowanie* (znaczy jakiś ficzer związany z powiadamieniem
    > aparatu że ogniskowa jest *ileś albo wręcz w ogóle o styki)?

    Mam Kenco Teleplus Pro 300 3.4x do Nikona. Posiada zarówno śrubokręt jak
    i styki AF-S.
    Z obiektywami AF do aparatu nie jest dostarczana informacja o
    konwerterze, czyli jak podepnę go do obiektywu 70-210mm f/2.8 to w
    exifie takie dane zostaną podane. Elektronika konwertera się "nie
    wtrąca" do rozmowy obiektywu z aparatem.
    Z obiektywami AF-s wszystkie dane w exifie są poprawne - zarówno
    ogniskowa jak i światło obiektywu są korygowane przez "czip" konwertera
    - jednak tylko wtedy, jeśli maksymalne światło obiektywu jest większe
    niż f/4 (sprawdzane z Nikkorem 24-120 f/3.5-5.6).
    Jesli podepnę konwerter do obiektywu 70-300 f/4.5-5-6 to w exifie będą
    te właśnie dane obiektywu (czyli elektronika konwertera znów nie gada z
    elektroniką aparatu i obiektywu). Jakkolwiek AF, pomiar światła i
    sterowanie przysłoną działa bez problemu...

    Co do jakości to nie jest źle... choć Nikkor to to nie jest. Używam
    jednak na tyle rzadko, że mi wystarcza. Szczególnie jak porównam ceny.

    --
    Mis'

  • 7. Data: 2009-02-14 22:29:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009, "Michał M. Lechański" wrote:

    > Mam Kenco Teleplus Pro 300 3.4x do Nikona.

    :O, nawet nie byłem świadom że ponad x3 coś jest :)
    (acz nie przewiduję)

    Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-02-15 07:46:31
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 14.02.2009 22:29 Gotfryd Smolik news wrote:

    > :O, nawet nie byłem świadom że ponad x3 coś jest :)

    Oczywiscie 1.4. Przpraszam.

    --
    Mis'

  • 9. Data: 2009-02-15 10:15:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Michał M. Lechański" <m...@d...eu> napisał:

> [...]
    >
    > Co do jakości to nie jest źle... choć Nikkor to to nie jest. Używam
    > jednak na tyle rzadko, że mi wystarcza. Szczególnie jak porównam ceny.

    Sądzę, że co do jakości, to z tymi obiektywami użycie telekonwertera w ogóle
    nie ma wielkiego sensu. Telekonwerter powiększa obraz rzutowany pzrez
    obiektyw - zatem nawet w przypadku idealnego optycznie telekonwertera
    rozdzielczosć zestawu obiektyw+telekonwerter w porównaniu z samym obiektywem
    spada w stosunku krotności telekonwertera. W praktyce spadnie jeszcze nieco
    bardziej gdyż sam telekonwerter też wnosi dodatkowe zniekształcenia obrazu.
    Użycie telekonwertera z lustrzanką cyfrową ma więc sens wtedy, gdy obiektyw
    rysuje na tyle ostro, że o ostrosci decyduje rozdzielczosć matrycy - w
    przypadku amatorskiego zooma często lepszy rezultat uzyskamy stosujac
    zamaist telekonwertera kadrowanie zdjecia w komputerze. Stosowanie
    telekonwertera z takimi obiektywami miało sens w dobie analogowej - slajdó
    kadrować się nie dało, a kadroiwanie odbitek w labie oznaczało dodatkowe
    koszty. W dobie lustrzanek cyfrowych telekonwerter warto zakładać tylko do
    bardzo dobrej optyki - w praktyce - raczej stałoogniskowej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-02-15 11:34:20
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 15.02.2009 10:15 Marek Wyszomirski wrote:

    > S?dze, ?e co do jako?ci, to z tymi obiektywami u?ycie telekonwertera w ogóle
    > nie ma wielkiego sensu.

    Marku, te 3 (Sigma 70-210 f/2.8 APO, Nikkor 24-120 f/3.5-5.6 VR i Nikkor
    70-300 f/4.5-56 VR) obiektywy użyte były tylko jako przykłady zachowania
    się teleconwertera (przenoszenie danych do exifa) z różnymi obiektywami
    - AF, AF-S, różne światło.

    --
    Mis'