  • 11. Data: 2012-01-09 15:22:13
    Temat: Re: Jaki VAN kupic?
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    > okolo 3-letni). I dwie kandydatury to Grand Espace albo Sharan/Alhambra.
    > GEspace z tym samym wyposazeniem kosztuje okolo 20% mniej. Mechanicznie sa
    > calkiem podobne, osiagni podobne, elektryka podobno gorsza u renault, ale z
    > tego co doczytalem do raczej duperele ktore przy odrobinie IQ mozna samemu
    > zalatwic.

    Tyle, że Grand Espace byłby całkiem OK samochodem, gdyby jego twórcy nie
    przyszedł do głowy pomysł z tym koszmarnym wyświetlaczem na środku deski
    rozdzielczej. To dyskwalifikuje ten samochód w moich (i pewnie nie
    tylko) oczach. No, może gdyby za darmo dawali to bym wziął.

  • 12. Data: 2012-01-09 17:46:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 09-01-2012 o 15:22:13 omega_fan <o...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > rozdzielczej. To dyskwalifikuje ten samochód w moich (i pewnie nie
    > tylko) oczach. No, może gdyby za darmo dawali to bym wziął.

    Wyświetlacz na środku to jeden z lepszych "patentów" - zawsze wszystko
    widać- kierownica niczego nie zasłania.
    Miałem to w Grand Scenicu, teraz mam w C4GP. Osobiście nie znam nikogo
    komu by to przeszkadzało. Ale ja to w sumie mało towarzyski jestem :-)

    Pewnie pogrążę się całkowicie jak powien, że wg mnie No. 2 na liście
    "patentów" to nieruchomy środek kierownicy...

    Pzdr
    TG

  • 13. Data: 2012-01-09 17:55:47
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-09 15:22, omega_fan pisze:

> [...]
    > rozdzielczej. To dyskwalifikuje ten samochód w moich (i pewnie nie
    > tylko) oczach. No, może gdyby za darmo dawali to bym wziął.

    no wlasnie ja sie teraz wzdrygam gdy wyswietlacz jest przed kierowca -
    wiec pewnie to kwestia przyzwyczajenia.

    Mi pasuje wlasnie na srodku - i z podswietleniem najlepiej w kolorze
    zielonym - tu niestety totalna porazka - wszyscy producenci uparli sie
    pomarancz lub czerwien :/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2012-01-10 14:35:49
    Od: " Flyte" <f...@N...gazeta.pl>

    AL <a...@s...tam> napisał(a):
    > Mi pasuje wlasnie na srodku - i z podswietleniem najlepiej w kolorze
    > zielonym - tu niestety totalna porazka - wszyscy producenci uparli sie
    > pomarancz lub czerwien :/

    To nie jest pomarancz tylko bursztyn:)

    Rzeczywiscie zegary po srodku deski wymagaja troche przyzwyczajenia. Tak
    samo ma chyba Yaris. Tak wiec byc moze to znak czasow?

    Co do silnika 2.0 dCi renault: kiedys byl wpis dlaczego ten silnik jest taki
    dobry, ale niestety nie moge tego znalezc. Czy moze ktos napisac co w nim
    takiego dobrego?

    F.

  • 15. Data: 2012-01-10 18:30:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Flyte" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest pomarancz tylko bursztyn:)
    >
    > Rzeczywiscie zegary po srodku deski wymagaja troche przyzwyczajenia. Tak
    > samo ma chyba Yaris. Tak wiec byc moze to znak czasow?

    Owszem.
    Tych minionych.
    Ta moda dawno się skończyła, mało kto to polubił.

    Przyszłością są wyświetlacze na szybie, a nie poza zasięgiem wzroku
    kierowcy.

  • 16. Data: 2012-01-11 09:14:55
    Od: omega_fan <o...@n...com>

> [...]
    > Miałem to w Grand Scenicu, teraz mam w C4GP. Osobiście nie znam nikogo
    > komu by to przeszkadzało. Ale ja to w sumie mało towarzyski jestem :-)

    Taaa... szczególnie jak jedziesz ze słońcem i świeci przez tylną szybę
    prosto w wyświetlacz.

    > Pewnie pogrążę się całkowicie jak powien, że wg mnie No. 2 na liście
    > "patentów" to nieruchomy środek kierownicy...

    O ja pier...

    Jak widać, producenci porzucają te dzike wymysły (nowy Yaris, nowe
    Citroeny).

  • 17. Data: 2012-01-11 09:53:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 11-01-2012 o 09:14:55 omega_fan <o...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > prosto w wyświetlacz.

    > O ja pier...
    >
    > Jak widać, producenci porzucają te dzike wymysły (nowy Yaris, nowe

    Przez sześć lat jeżdżenia z "wskaźnikami na środku" (w dwóch różnych
    markach) nie miałem sytuacji aby coś ograniczało widoczność wskaźników.
    Przeważnie jest właśnie odwrotnie - za bardzo "dają po oczach" - trzeba je
    trochę przyciemniać.

    Co do "nieruchomej kierownicy" - na początku miałem podobne zdanie jak Ty
    - po tygodniu wiedziałem już, że "to jest to".

    Pzdr
    TG

  • 18. Data: 2012-01-11 12:02:30
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    > Owszem.
    > Tych minionych.
    > Ta moda dawno się skończyła, mało kto to polubił.

    Zgadzam sie.

    > Przyszłością są wyświetlacze na szybie, a nie poza zasięgiem wzroku
    > kierowcy.

    Jezdzilem Peugeotem z taką szybką za zegarami, na niej była prędkość
    wyświetlana i było to całkiem fajne.

  • 19. Data: 2012-01-11 12:17:22
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-09 17:46, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > Miałem to w Grand Scenicu, teraz mam w C4GP. Osobiście nie znam nikogo
    > komu by to przeszkadzało. Ale ja to w sumie mało towarzyski jestem :-)

    jezeli nie obawiasz sie pokazac wspolpasazerom z jaka predkoscia
    jedziesz ;) - to nie ma zadnych przeciwskazan.
    A poniewaz wskazniki sa na srodku na podszybiu (wyzej i dalej niz
    tradycyjne przezd kierownica) - to jest latwiej dla oka kierowcy miec na
    nie podglad i je odczytac (brak przymusu naglej zmiany ostrosci
    daleko-blisko no i nie trzeba pochylac glowy by cos odczytac).
    Po paru latach jezdzenia w dwoch autach z takimi wskaznikami -
    przekonalem sie do tych wskaznikow i wolalbym aby w nowym aucie tez
    takie byly.

    > Pewnie pogrążę się całkowicie jak powien, że wg mnie No. 2 na liście
    > "patentów" to nieruchomy środek kierownicy...

    jak dla mnie tez - pierwszy szok - a potem juz tylko plus.
    Nie przeszkadza to w niczym - jakos latwiej znalezc wszelkie guziki
    funkcyjne (bo sa niezaleznie od skretu kierownica zawsze w tym samym
    miejscu.
    Dodatkowo lepiej zoptymalizowana poduszka powietrzna (z ktorej jednak
    wolalbym nie korzystac :).
    Niestey ludzie sa b.konserwatywni i boja sie takich udziwnien - stad
    pewnie odwrot citroena od tego rozwiazania.

    No3: - to kolo zapasowe pod autem

    No4: - byl titek na koncowce lewej manetki - mozna go bylo z wyczuciem
    uzywac - a jak na srodku kierownicy (lub z boku) - juz tego wyczucia nie
    ma no i trzeba zawsze go znalezc jak jest z boku (najczesciej jak
    poduszka na srodku)
    Niestety to se juz nie wratii pane Havranek (ostatni taki patent to byl
    chyba w Xsarze II - w III chyba juz byl w kierownicy).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2012-01-11 17:07:22
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    > No3: - to kolo zapasowe pod autem

    Też tak mam... i mechanizm je opuszczający, który szlag trafia z czasem
    i można się godzinę mocować z kołem, próbując je opuścic w szczerym polu
    (przećwiczone). To ja już wolę rozpakować bagażnik.