  • 31. Data: 2012-01-12 01:22:39
    Temat: Re: Jaki VAN kupic?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-01-06 14:48, Flyte wrote:

    > poczytaj chocby opinie na autocentrum. Tam dowiesz sie jakie sa bolaczki
    > wyzej wymienionych aut - laczenie z podzialem na poszczegolne silniki.

    Najlepiej wyposażona będzie statystycznie Alhambra, potem Galaxy a na
    końcu Sharan. Flaki te same, poza logo i wyposażeniem.

    Wyboru dużego nie masz - TDi lub TDi ;)

    > Jak ktos napisal, wszystkie trzy auta to efekt jednego projektu. Choc kazdy
    > z producentow wproawdzal wlasne modyfikacje na koniec.

    Jeśli kolega myśli o dieslu, to w przypadku Eurovan'a to zostaje tylko i
    wyłącznie o 2.2HDi (128KM, od 2006 170KM ale budżet przekracza).

    2.0HDi jest po prostu za słaby (107KM) do ponad dwutonowego auta z
    rodzinną zawartością.

    > Czy myslales o Espace (albo Grand Espace)? (wiem wiem ze na F, ale i tak
    > malo ktory samochod oferuje fotele kinowe:)).

    Z Grand Espace jest podobnie - w 22kzł znajdziemy tylko wysilone 1.9DCi
    które ma całe 120KM, a auto jeszcze cieższe niż eurovan.

    O mocniejszych 2.2DCi i 3.0DCi można zapomnieć - chyba że ktoś kupuje w
    komplecie drugi silnik na zapas (awaryjny!). Sensowne nieawaryjne 2.0DCi
    130/170KM to 30kzł+. Warto natomiast rozważyć wariant 2.0T 160KM + LPG -
    najsensowniejsza ekonomicznie alternatywa dla Granda.

    Sam jestem głęboko w temacie, ponieważ aktualnie szukam w/w w automacie
    i benzynie czyli eurovan 3.0V6 204KM lub Grand Espace 3.5V6 240KM. I do
    tego sekwencja LPG.

    Generalnie - w budżecie 22kzł jest baaaaaaaaardzo ciężko cokolwiek
    znaleźć... oczywiście sensownego i nie zmęczonego. Szukam już pół roku,
    sensowna sztuka była cała jedna ;)

    A i o Alhambra/Galaxy/Sharan myślałem, ale to jednak nie to, no prawie
    ale przestrzeni brakuje. I do tego zasadnicza wada - automat prawie
    nieosiągalny.

    --
    MM

  • 32. Data: 2012-01-12 08:40:16
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-01-12 01:22, Maciej M. pisze:
> [...]
    > wyłącznie o 2.2HDi (128KM, od 2006 170KM ale budżet przekracza).

    > 2.0HDi jest po prostu za słaby (107KM) do ponad dwutonowego auta z

    Spierałbym się - z pozycji kierowcy, który trochę tym jeździł.
    IMHO 109 perszeronów wystarcza nawet z pokaźnym obciążeniem na dachu :)
    - testowane wielokrotnie na naszych drogach.
    No chyba, że ciągniesz 1,5t przyczepę kempingową - to wtedy każda moc
    się przyda.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 33. Data: 2012-01-12 16:55:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:

    > Zależy co się wiezie w tym bagażniku.

    Niezależnie od tego co bym wiózł, wolałbym podjąć ryzyko że raz na 10 lat
    będę musiał to wyciągnąć.

  • 34. Data: 2012-01-12 16:56:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Spierałbym się - z pozycji kierowcy, który trochę tym jeździł.

    Chyba się kulał.
    107 KM to jest mało, nawet jak na auto lżejsze 1/3.

  • 35. Data: 2012-01-12 17:14:00
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-12 16:55, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:

    > Niezależnie od tego co bym wiózł, wolałbym podjąć ryzyko że raz na 10
    > lat będę musiał to wyciągnąć.

    z dwóch rzeczy (koło w środku/pod autem) - wolałbym podjąć ryzyko, że
    raz na 10 lat będę musiał wyciągnąć koło spod auta (niż z auta i wsadzać
    do środka brudne koło) ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 36. Data: 2012-01-12 17:19:33
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-01-12 16:56, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:jem2o3$kti$1@inews.gazeta.pl...

    > Chyba się kulał.
    > 107 KM to jest mało, nawet jak na auto lżejsze 1/3.
    Hmmm.
    Szybkość i możliwość jazdy zależy najbardziej od "białkowego" łącznika
    pedałów z kierownicą.
    Jakoś przy normalnej jeździe nie przeszkadza mi pojazd mający aż 45KM -
    a taki ostatnio się przemieszczam...
    A że taka "moc" lepszej kosiarki wymaga starannego dopracowania techniki
    jazdy to inna bajka - wystarczy troszkę doświadczenia :)

    Na trasach codziennych nie mam autostrad, czy ekspresówek (a 140 to
    osiągam bez problemu) oraz stosuję się do "dowcipnych cyferek" na znakach...
    Nawet w Porsche nie urwał byś na tych trasach (ok. 20km) więcej niż 2-3
    minuty - obszar zabudowany, ślepe wzniesienia oraz zakręty wyprofilowane
    "inaczej"...

    Wiem dziwny jestem, nie brandzluję się Veyronem, czy innym Ferrari...
    --
    Wojciech Smagowicz

  • 37. Data: 2012-01-12 18:32:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > z dwóch rzeczy (koło w środku/pod autem) - wolałbym podjąć ryzyko, że raz
    > na 10 lat będę musiał wyciągnąć koło spod auta (niż z auta i wsadzać do
    > środka brudne koło) ;)

    Ale do środka czego?
    Bo miejsce pod płytą oddzielającą koło zapasowe od reszty bagażnika jest i
    łatwiej dostępne niż krata pod bagażnikiem, więc mniej się usyfisz wsadzając
    tam koło i łatwiej je też umyć w razie czego, a na resztę bagażnika koło
    zapasowe w żaden sposób nie ma wpływu.
    Już nie mówiąc o tym, że chociaż koło zapasowe będzie czyste, o czym nie ma
    mowy wtedy, gdy wisi bez sensu pod samochodem.

  • 38. Data: 2012-01-12 18:34:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm.
    > Szybkość i możliwość jazdy zależy najbardziej od "białkowego" łącznika
    > pedałów z kierownicą.

    Niewątpliwie.

    > Jakoś przy normalnej jeździe nie przeszkadza mi pojazd mający aż 45KM - a
    > taki ostatnio się przemieszczam...

    Zgadza się, pamiętam jak dynamicznie dawało się jeździć w CC 900.
    Niemniej ono miało sporo mniej niż dwie tony.

    > Na trasach codziennych nie mam autostrad, czy ekspresówek (a 140 to
    > osiągam bez problemu) oraz stosuję się do "dowcipnych cyferek" na
    > znakach...

    No to też mówię, że nawet się nie zbliżasz do kategorii "jeździć".

  • 39. Data: 2012-01-12 20:07:07
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-01-12 18:34, Cavallino pisze:
    > Niewątpliwie.

    > Zgadza się, pamiętam jak dynamicznie dawało się jeździć w CC 900.
    > Niemniej ono miało sporo mniej niż dwie tony.
    Dlatego IMHO dla Eurovana silnik np. 90KM benzynowy (a taki też był
    montowany) jest za słaby, pomimo, że tymi autami nie jeździ się w stylu
    "wściekły, szybki i martwy"
    Co do przełożenia masa/moc - skrzynia biegów ma zupełnie inaczej dobrane
    przełożenia :)

    > No to też mówię, że nawet się nie zbliżasz do kategorii "jeździć".
    A potem Mama wyłącza wtyczkę od PS-a...

    Prawdziwa jazda zaczyna się od minimum 6000 obrotów, 500Nm, 350KM... i
    gnania ulicami 200 km/h aby z piiiskiem ceramicznych tarcz zatrzymywać
    się co kilkaset metrów na kolejnych światłach ;) wyciągając zęby z
    kierownicy, bo autobus jednak miał pierwszeństwo...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 40. Data: 2012-01-12 21:02:54
    Od: AL <t...@t...pl>

    W dniu 2012-01-12 18:32, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Ale do środka czego?

    tej wneki na kolo pod podloga bagaznika
    No i zeby sie tam dostac to wpierw musisz zawartos bagaznika oproznic -
    no problem jak masz tam jedna teczke, gorzej jak jedzesz zapakowany,
    jest brudna droga (lub jakas sciezyna), pada, kaluze wokol (oczywiscie
    to najbardziej pesymistyczna sytuacja) a Ty muszisz jakos wszystko
    wypakowac by wyjac kolo, zmienic i wlozyc brudne kolo a nastepnie
    spowrotem zapakowac zawartosc bagaznika.
    Nastepnie podjezdzasz do gumiarza - i sytuacja sie powtarza...

> [...]
    > wsadzając tam koło i łatwiej je też umyć w razie czego, a na resztę
    > bagażnika koło zapasowe w żaden sposób nie ma wpływu.

    jak nic tam wiecej nie wozisz to tak

    > Już nie mówiąc o tym, że chociaż koło zapasowe będzie czyste, o czym nie
    > ma mowy wtedy, gdy wisi bez sensu pod samochodem.

    nie wiem jakie Ty miales doswiadczenie, ale wyciagajac kolo zapasowe
    spod auta nie jest ono tak usyfione jak czesc osob tu sobie to wyobraza
    (ja na poczatku bylwm zdziwiony - teraz, po 3 aucie z takim rozwiazaniem
    - to juz wiem :)
    I nowe - jesli mialbym wybor rozwiazania - nie zastanawialbym sie ani na
    moment - kolo tylko pod autem.

    Dwa razy musialem korzystac z kola zapasowego w trasie i nie ma z koszem
    zadnego problemu - opuszczenie wysuniecie kola, zmianie, wkopanie
    brudnego kola do kosza, podniesienie i jedziesz dalej....
    Dlatego to rozwiazanie uwazam akurat za bardzo uzyteczne.