  • 1. Data: 2014-06-21 23:33:35
    Temat: Jaki dysk sieciowy ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Potrzebny mi jest dysk sieciowy, który wepnę w 1000 Mb/s LAN - polećcie
    jakieś rozwiązanie.

    80% wykorzystania to robienie backupu z dysku na stacji roboczej (około
    3TB) i udostępnianie tego w LAN, 15% to udostępnianie zawartości w LAN
    dla TV/HiFi i urządzeń mobilnych, 5% jeszcze nie wiem (ściąganie
    torrentów itp.).

    Preferowany przeze mnie dostęp do danych to podmapowanie dysku na PC i
    używanie tak jakby był lokalny. Do synchronizacji mogę użyć jakiegoś
    dodatkowego/dedykowanego oprogramowania ale ręcznie też da radę.

    Jak widać - wymagania bardzo małe - może jeszcze podpowiecie co mi się
    może przydać.

    Jako to, że dysk 4TB do NAS to wydatek około 600zł myślałem nad czymś w
    stylu WD My Cloud 4TB 10/100/1000 MB/s - za niecałe 200zł więcej mam już
    gotowy do użycia NAS i kilka bajerów, które może kiedyś wykorzystam.

    Czy to dobre rozwiązanie dla mnie ?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-06-22 00:29:48
    Temat: Re: Jaki dysk sieciowy ?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Radek D napisał:
> [...]
    > stylu WD My Cloud 4TB 10/100/1000 MB/s - za niecałe 200zł więcej mam już
    > gotowy do użycia NAS i kilka bajerów, które może kiedyś wykorzystam.

    Jeśli wczesniej nie miales NAS-a to dobre rozwiazanie w tym budzecie. Bo
    poznasz plusy i minusy budzetowych rozwiazan :) Nie pisze tego
    zlosliwie, ja uzywam taniego NAS-a z 2TB dyskiem WD RED i jestem
    zadowolony - spelnia swoje zadanie jako backup waznych plikow. A to, że
    sa lepsze, szybsze, bardziej funkcjonalne - owszem - ale za to sie doplaca.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 3. Data: 2014-06-22 19:30:50
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 21/06/2014 23:29, mr misio wrote:

> [...]
    > swoje zadanie jako backup waznych plikow. A to, że sa lepsze, szybsze,
    > bardziej funkcjonalne - owszem - ale za to sie doplaca.

    Uzywam tego samego NAS-a i tez polecam (Zyxel nsa 310) mozna kupic bez
    dysku i wstawic jaki sie tam chce.

  • 4. Data: 2014-06-22 20:56:37
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik 2late napisał:

    > Uzywam tego samego NAS-a i tez polecam (Zyxel nsa 310) mozna kupic bez
    > dysku i wstawic jaki sie tam chce.

    Albo kupic z dyskiem, w srodku siedzi 500tka, ktora jak sie sprzeda, to
    sie zarabia ;)

    Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest
    przydatnym dyskiem :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 5. Data: 2014-06-22 22:09:40
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/06/2014 19:56, mr misio wrote:
    > Albo kupic z dyskiem, w srodku siedzi 500tka, ktora jak sie sprzeda, to sie
    > zarabia ;)
    >
    > Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest
    > przydatnym dyskiem :)

    No to moze chcesz kupic 2 TB WD Red? ;)
    Sprzedalbym tylko dlatego ze z checia bym zamontowal 4 TB a nawet RAID 2 x 4TB.
    Nakupowalem tych dyskow a teraz z checia bym posprzedawal i zamiast 3 kupil
    1 duzy.

  • 6. Data: 2014-06-22 23:21:26
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Ja, choc nie sprzedalem, to dysk z NAS-a zyskal zastosowanie - jest
    > przydatnym dyskiem :)

    OK. Ale co zyskam kupując osobno NAS i osobno dysk ?
    Jakieś dodatkowe funkcje ?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-06-22 23:34:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-22 23:21, Użytkownik Radek D napisał:

    > OK. Ale co zyskam kupując osobno NAS i osobno dysk ?
    > Jakieś dodatkowe funkcje ?

    Jak dobrze poszukasz to niższą cenę.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-06-23 20:43:59
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik 2late napisał:

> [...]
    > x 4TB.
    > Nakupowalem tych dyskow a teraz z checia bym posprzedawal i zamiast 3

    heheheh, kupiles to masz ;)

    mozesz nagrywac politykow :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 9. Data: 2014-06-23 21:26:47
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Jak dobrze poszukasz to niższą cenę.

    Różnica pomiędzy dyskiem WD Red 4TB,a WD Cloud tTB to tylko 100zł - za
    tą cenę nie kupię żadnego NASa nez dysku ?

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 10. Data: 2014-06-23 21:36:07
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/06/2014 20:26, Radek D wrote:

    > Różnica pomiędzy dyskiem WD Red 4TB,a WD Cloud tTB to tylko 100zł - za tą
    > cenę nie kupię żadnego NASa nez dysku ?

    tTB?

    Sprawdz jakie oprogramowanie poszczegolna opcja oferuje i czy ci sie cos z
    tego przyda.