  • 1. Data: 2014-06-18 13:16:09
    Temat: Switch Planet GSD-800
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mam kłopot z tym switchem.
    Czy do routera (up-link) może iść skrętka z gniazda oznaczonego nr 1, czy z nr 8, czy
    z dowolnego portu 1 - 8 ?
    Na switchu brak oznaczeń, w instrukcji tej informacji nie ma.

  • 2. Data: 2014-06-18 14:08:51
    Temat: Re: Switch Planet GSD-800
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2014-06-18 13:16, 666 pisze:
    > Mam kłopot z tym switchem.
    > Czy do routera (up-link) może iść skrętka z gniazda oznaczonego nr 1,
    > czy z nr 8, czy z dowolnego portu 1 - 8 ?
    > Na switchu brak oznaczeń, w instrukcji tej informacji nie ma.

    Z dowolnego.

  • 3. Data: 2014-06-18 14:59:41
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No to switch chyba uszkodzony (używany z aledrogo):
    Po włączeniu kabli migają (regularnie, a nie jakby w rytm transmisji) diody przy
    oznaczeniu 100 mb/s (a inne urządzenia sieciowe są
    1 Gb/s);
    Wygląda na to, że nie ma transmisji albo jest sporadyczna i przypadkowa.
    Ten model GSD-800 nie jest zarządzalny, więc nie ma jak wejść w menu.
    BTW było kilka wykonań GSD-800, do tego konkretnego nie znalazłem instrukcji
    (strzelam, że to pierwsza wersja v., na przodzie ma
    diody przy i 10 Mb/s, i 100 mb/s i i 1000 Mb/s, w nowszych wykonaniach zniknęło to 10
    Mb/s).

    -----

  • 4. Data: 2014-06-18 15:51:55
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-06-18 14:59, 666 pisze:
> [...]
    > instrukcji (strzelam, że to pierwsza wersja v., na przodzie ma diody
    > przy i 10 Mb/s, i 100 mb/s i i 1000 Mb/s, w nowszych wykonaniach

    Też miałem jednego Planeta i zachowywał się podobnie po kilku latach
    używania. Też migała dioda WAN rytmicznie, tak gdzieś co pół sekundy,
    może nieco wolniej i netu nie było. Początkowo sporadycznie tak robił,
    po kilku minutach działał. Z czasem coraz dłużej to trwało. Czasem też
    resetował się bez powodu, co było widać po tym, że nagle gasły lampki i
    po chwili zaświecały się od nowa i wyglądał jakby znowu startował. W tym
    czasie oczywiście nie działał przez chwilę.
    W końcu go wywaliłem i po problemie.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 5. Data: 2014-06-19 00:00:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > instrukcji (strzelam, że to pierwsza wersja v., na przodzie ma diody
    > przy i 10 Mb/s, i 100 mb/s i i 1000 Mb/s, w nowszych wykonaniach
    Otwórz i sprawdź, czy kondensatory elektrolityczne nie "wykeksplodowane"...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-06-19 07:46:31
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Dzięki, ale będę odsyłał sprzedawcy (który twierdzi, że "u niego wszystko działało").
    To dość stary model GSD-800 v.2, szukałem switcha gigabigowego z zasilaczem
    wewnętrznym w środku, a zdecydowana większość switchy ma
    osobny zewnętrzny zasilacz.

    -----

  • 7. Data: 2014-07-02 11:24:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    666 wrote:
> [...]
    > To dość stary model GSD-800 v.2, szukałem switcha gigabigowego z
    > zasilaczem wewnętrznym w środku, a zdecydowana większość switchy ma

    Swicze gigabitowe niezarządzalne markowe, nowe z gwarancją są dziś tak
    tanie, że aż smutno. Np. Netgear GS-108, świetny swicz z obsługą jumbo
    frames poniżej ok. 120 zł za nowy z gwarancją. Metalowa obudowa i
    niezawodność. Ale zasilacz ma zewnętrzny. Za to ma włącznik/wyłącznik
    zasilania (na kablu między zasilaczem, a switchem).