  • 91. Data: 2010-05-12 08:03:53
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > http://img697.imageshack.us/img697/6671/pict8222smal
    l.jpg
    > Mam nadzieję, że powstrzyma to Twoje pochopne wyciąganie wniosków.

    A mógłbyś podać temp. rdzeni procesora, a nie balszek radiatora?
    Hint: http://www.alcpu.com/CoreTemp/

    Dzięki,

    latet

  • 92. Data: 2010-05-12 08:24:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 07:36:39 +0200, MC napisał(a):

    > Prawdopodobnie mierzysz konfigurację RAID-ową. Dwóch albo większej liczby
    > dysków. W niektórych RAID-ach transfery się dodają. 260MB/s nie jest w
    > stanie przenieść jeden interfejs SATA II, który ma co prawda 300MB/s, ale
    > razem z komendami.

    Tak, to prawda - to są 2 dyski konkretnie, które nazwałem w pierwszym
    poście "rozwiązaniem na dyskach tradycyjnych" aby nie ograniczać się do
    rozważań w jednym kierunku. Czy w związku z tym, że przyspieszyłem sobie
    sprzęt w ten sposób pomiar nie mówi prawdy o prędkości tandemu?

    Aha - jest jeszcze jedna kwestia. Gigabyte wprowadził jakąś technologię
    Extreme Hard Drive dla macierzy dyskowych. Korzystam z tego trybu. Nie wiem
    co to oznacza w praktyce ale może mieć znaczenie w pomiarach.

    Ewidentnie jest tak, że trędkość pokrywa się z tym co napisali w katalogu:
    wąskim gardłem jest łacze cache dysku <-> nośnik, które wynosi ok 250MB/s.
    Może to zbieg okoliczności.

    > Powiedziałbym, że wady SSD zostały tam złośliwie wyeksponowane. A rada, żeby
    > przed testem całą powierzchnię SSD kilkakrotnie zapisać losowymi danymi jest
    > bzdurna. Wygląda mi to raczej na reklamę jednego darmowego programu. Można
    > się zgodzić jedynie z konkluzją.

    No i stąd problem... Jeśli publikowane są skrajnie różne informacje to
    trudno polegać na czymkolwiek i trzeba zdać się na eksperymentowanie na
    własnym portfelu. Trochę to chore... :-(

  • 93. Data: 2010-05-12 08:52:19
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 12 May 2010 07:06:53 +0200, MC napisał(a):

    > A po drugie rzeczywiście komórki pamięci mają skończoną liczbę zapisów
    > (chociaż ostatnio coraz większą) i dlatego mamy system rozkładający te
    > zapisy po równo. Inaczej mówiąc ten sam adres na dysku widziany od strony
    > systemu operacyjnego może dotyczyć całkiem innych komórek.

    Czyli klopotem moze byc zwykle undelete czy unformat?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 94. Data: 2010-05-12 09:20:28
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiem
    > co to oznacza w praktyce ale może mieć znaczenie w pomiarach.

    O prędkości tandemu świadczy, ale ty chcesz porównywać technologie. Więc nie
    porównuj dwóch dysków spiętych w RAID z pojedynczym dyskiem ssd. Włóż dwa
    półprzewodnikowe, to będzie uczciwiej. Albo jeden na jeden.

    > Ewidentnie jest tak, że trędkość pokrywa się z tym co napisali w katalogu:
    > wąskim gardłem jest łacze cache dysku <-> nośnik, które wynosi ok 250MB/s.
    > Może to zbieg okoliczności.

    Wyłącznie zbieg okoliczności. W istocie masz przecież dwa dyski i dwa takie
    łącza.

    > No i stąd problem... Jeśli publikowane są skrajnie różne informacje to
    > trudno polegać na czymkolwiek i trzeba zdać się na eksperymentowanie na
    > własnym portfelu. Trochę to chore... :-(

    Zależy kto publikuje. Poza tym SSD jeszcze nie wyszło z choroby wieku
    dziecięcego. Na przykład w ostatnim kontrolerze SandForce obalono
    dotychczasowe tezy jakoby dobry SSD musiał mieć gigantyczny cache. SandForce
    tego nie ma, a mimo tego jest lepszy. Jeszcze pewnie czeka nas kilka
    rewolucji zanim technologia dopracuje się najlepszego rozwiązania.

  • 95. Data: 2010-05-12 09:24:44
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 10:03:53 +0200, latet napisał(a):

    l.jpg

    > A mógłbyś podać temp. rdzeni procesora, a nie balszek radiatora?
    > Hint: http://www.alcpu.com/CoreTemp/
    >
    > Dzięki,
    >
    > latet

    http://img686.imageshack.us/img686/3771/temperatury.
    jpg

  • 96. Data: 2010-05-12 10:30:42
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-12 09:00, Użytkownik MC napisał:

    > Sam się ośmieszyłeś podając jakieś bzdury. Chcę ci ułatwić zwalenie winy
    > na jakiś miesięcznik, ale widocznie wolisz sam figurować jako ich autor.

    Nie ułatwiaj. Jeśli uważasz że nie mam racji to udowodnij to.
    Jak już znajdziesz czas na oderwanie się od tych gazet o modzie.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2010-05-12 10:53:13
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 May 2010 10:24:59 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <1louwjb0dy5s$.1bkhmicpymer3$.dlg@40tude.net>
    od Marek <b...@e...com> :

    Trzeba wiedzieć gdzie szukać:
    http://www.storagesearch.com/

  • 98. Data: 2010-05-12 11:53:28
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 12 May 2010 11:24:44 +0200, Marek napisał(a):

    > http://img686.imageshack.us/img686/3771/temperatury.
    jpg

    Load ca. 3% - trollujesz?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 99. Data: 2010-05-12 11:55:17
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ułatwiaj. Jeśli uważasz że nie mam racji to udowodnij to.

    Przecież to już udowodnił Michał Kawecki w swoim mejlu z 22:35. Już raz
    napisałem. Mam powtórzyć jego tekst?

    > Jak już znajdziesz czas na oderwanie się od tych gazet o modzie.
    > :-)

    Śmiej się z własnych dowcipów bo nikogo innego one nie śmieszą.

  • 100. Data: 2010-05-12 12:39:53
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysk w SSD?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Norbert" <n...@r...no> wrote in message news:hsdq87$v8d$1@news.onet.pl...

    > Czyli klopotem moze byc zwykle undelete czy unformat?

    nie