  • 1. Data: 2009-01-09 22:52:40
    Temat: Jaki kondensator o bardzo niskim ESR ?
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    Witam

    Poszukuję kondensatorów o pojemnościach 1 - 100 nF o jak najniższym ESR
    - najlepiej kilkanaście miliomów lub mniej.
    Sprawdzałem WIMY z serii MKP10 jednak mają rezystancję co najmniej 10
    razy za dużą. Teoria mówi że wsp. stratności DF = ESR * 2 * pi * f * C
    Dany typ kondensatorów ma chyba podobny DF więc im mniejsza pojemność
    tym większe ESR. Poprawcie jeśli się mylę, wracając do sedna istnieje
    kondensator o takich parametrach ? :)

    --
    Shooter

  • 2. Data: 2009-01-10 01:07:26
    Temat: Re: Jaki kondensator o bardzo niskim ESR ?
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Shooter" :

> [...]
    > Dany typ kondensatorów ma chyba podobny DF więc im mniejsza pojemność tym
    > większe ESR. Poprawcie jeśli się mylę, wracając do sedna istnieje

    zerknij może też na elektrolity typu OS-CON -
    - od ok. 13 mOhm dla 100..300 kHz

    --
    pzdr.
    JR

  • 3. Data: 2009-01-10 10:44:31
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    JR pisze:

    > zerknij może też na elektrolity typu OS-CON -
    > - od ok. 13 mOhm dla 100..300 kHz

    Pisałem że interesuje mnie zakres 1 do 100 nF wiec elektrolity odpadają.
    Zapomniałem napisać o częstotliwości - ok. 15kHz

    --
    Shooter

  • 4. Data: 2009-01-10 10:58:53
    Od: "CosteC" <c...@s...konto.pl>

    > Pisałem że interesuje mnie zakres 1 do 100 nF wiec elektrolity odpadają.
    > Zapomniałem napisać o częstotliwości - ok. 15kHz

    Jakie napiecia i dielektryk? Może zestaw ceramików X7R by dał rade?
    Do czego to? zasilacz?

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 5. Data: 2009-01-10 11:13:39
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 9.01.09 (piątek), 'Shooter' napisał(a):

    > Poszukuję kondensatorów o pojemnościach 1 - 100 nF o jak najniższym ESR
    > - najlepiej kilkanaście miliomów lub mniej.

    A kondensatory ceramiczne (wielowarstwowe SMD) nie dadzą rady?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2009-01-10 11:17:32
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    CosteC pisze:

    > Jakie napiecia i dielektryk? Może zestaw ceramików X7R by dał rade?
    > Do czego to? zasilacz?

    Potrzebne do pomiarów w stanie rezonansu szeregowego, przez ten
    kondensator ma płynąć jakieś 2 do 4 A, napięcie przemienne kolo 200 V
    więc warunki raczej ciężkie :)

    --
    Shooter

  • 7. Data: 2009-01-10 11:44:31
    Od: "CosteC" <c...@s...konto.pl>

    > Potrzebne do pomiarów w stanie rezonansu szeregowego, przez ten
    > kondensator ma płynąć jakieś 2 do 4 A, napięcie przemienne kolo 200 V więc
    > warunki raczej ciężkie :)

    Nieźle, ale 200V daje pare plusów.
    np ppoliestrowe z metalizowaną folią z DF 0.1% @1kHz będą miały ESR na
    satysfakcjonującym cie poziomie, pytanie czy przeżyją 15kHz. Liczone na
    podstawie twojego wzoru.

    Skąd inąd zawsze się dziwie że ceramiki X7R miewają nawet 0.2R ESR...
    Koniecznie daj znać czy ci wyszło z nimi.

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 8. Data: 2009-01-10 12:45:10
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    CosteC pisze:

    > Nieźle, ale 200V daje pare plusów.
    > np ppoliestrowe z metalizowaną folią z DF 0.1% @1kHz będą miały ESR na
    > satysfakcjonującym cie poziomie, pytanie czy przeżyją 15kHz. Liczone na
    > podstawie twojego wzoru.

    Coś ci się pomyliło w liczeniu, DF = 0,001 C = 10nF f = 15kHz daje ESR=1om
    Testowałem wimy mkp10, które mają DF = 0,0004 @10kHz i potrzebuję
    jeszcze rząd wielkości mniejsze DF co chyba jest nierealne.

    --
    Shooter

  • 9. Data: 2009-01-10 15:53:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Testowałem wimy mkp10, które mają DF = 0,0004 @10kHz i potrzebuję
    > jeszcze rząd wielkości mniejsze DF co chyba jest nierealne.

    A rownolegle kilka?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2009-01-10 16:08:16
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Shooter wrote:
> [...]
    > Dany typ kondensatorów ma chyba podobny DF więc im mniejsza pojemność
    > tym większe ESR. Poprawcie jeśli się mylę, wracając do sedna istnieje

    A jak nie maja i mocno potrzebne, to cos zrobia - sprawdzone ;-)

    --
    Jerry1111