  • 1. Data: 2022-12-19 11:20:38
    Temat: Jaki scalak do step-down małej mocy?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Dzień Dobry

    Muszę obniżyć napięcie z z baterii 6V (min 5V, max 6,5V) do 3,8V.

    Pobór prądu to max 250mA. Przy czym częściej (też nie zawsze) będzie
    pobierane około 20mA.

    Nie znam się zbytnio na zagadnieniach zasilaczy impulsowych; do tej pory, w
    innych konstrukcjach, stosuję MC34063 bo taki układ gdzieś, kiedyś
    podejrzałem (ale słyszałem, że kiepski jest).

    Jaki IC zastosować, aby:

    1. Tracić jak najmniej energii przy tym przetwarzaniu, to jest priorytet bo
    to 6V to z baterii.

    2. Aby miał jakieś wejście coby go wył/wł z procesora (procesor ma własną
    baterię), aby nie pobierał wcale prądu, no max kilka uA. No, od biedy mogę
    jakiś klucz na baterii zrobić, na jakimś P-MOSFET.

    3. Nie wymagał zbyt wielu elementów zewnętrznych.

    Dziękuję za podpowiedzi.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 2. Data: 2022-12-19 12:38:20
    Temat: Re: Jaki scalak do step-down małej mocy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 19 grudnia 2022 o 11:21:12 UTC+1 jacek pozniak napisał(a):
> [...]
    > jakiś klucz na baterii zrobić, na jakimś P-MOSFET.
    >
    > 3. Nie wymagał zbyt wielu elementów zewnętrznych.

    Kup na allegro gotowa przetwornice. Są w cenie znaczków pocztowych albo tańsze.

  • 3. Data: 2022-12-19 13:23:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    Monday, December 19, 2022, 11:20:38 AM, you wrote:

> [...]
    > innych konstrukcjach, stosuję MC34063 bo taki układ gdzieś, kiedyś
    > podejrzałem (ale słyszałem, że kiepski jest).

    Na wyjsciu ma Darlingtona, czylina dzień dobry straty 1.5V...

> [...]
    > jakiś klucz na baterii zrobić, na jakimś P-MOSFET.
    > 3. Nie wymagał zbyt wielu elementów zewnętrznych.

    Ja bym zastosował LM2674M-ADJ ale on nie jest tani. Tani masz w TME:
    https://www.tme.eu/pl/details/ap62250wu-7/regulatory
    -napiecia-uklady-dc-dc/diodes-incorporated/
    Datasheet: https://www.mouser.pl/datasheet/2/115/DIOD_S_A001175
    6658_1-2543704.pdf

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-12-19 17:21:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

> [...]
    > https://www.tme.eu/pl/details/ap62250wu-7/regulatory
    -napiecia-uklady-dc-dc/diodes-incorporated/

    Dorzucę, że bardzo istotny jest layout płytki. Jeśli nie masz
    doświadczenia, to wykorzystaj ten z datasheeta albo zastosuj się do rady
    kogutka.

    Paweł

  • 5. Data: 2022-12-19 21:54:19
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Na wyjsciu ma Darlingtona, czylina dzień dobry straty 1.5V...

    > Ja bym zastosował LM2674M-ADJ ale on nie jest tani. Tani masz w TME:
> [...]

    Dzięki.

    Ten ap62250wu jest chyba coś co się nada. Zacznę od niego.

    A te LM to w tme mają napisane, że od 6,5V (ale nie wczytywałem się z pdf bo
    cena dość duża).

    Pozdrawiam

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 6. Data: 2022-12-19 21:55:10
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Dorzucę, że bardzo istotny jest layout płytki. Jeśli nie masz
    > doświadczenia, to wykorzystaj ten z datasheeta albo zastosuj się do rady
    > kogutka.
    >
    > Paweł
    Nie, no trochę się orientuję.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 7. Data: 2022-12-19 21:57:10
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Kup na allegro gotowa przetwornice. Są w cenie znaczków pocztowych albo
    > tańsze.
    Pewnie to też jakiś sposób ale muszę to mieć rozbite na elementy
    elektroniczne a nie na moduły.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 8. Data: 2022-12-20 00:50:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2022 o 21:57, jacek pozniak pisze:

    > Pewnie to też jakiś sposób ale muszę to mieć rozbite na elementy
    > elektroniczne a nie na moduły.

    Takie myślenie -20 lat temu. Zrób sobie wej/wyj w projekcie i podepnij
    moduł. Problem podmiany jest banalny. Takie odkrywanie koła na nowo, no
    chyba że ktoś płaci extra i się na tym zna :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2022-12-20 09:26:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    [...]

    > A te LM to w tme mają napisane, że od 6,5V (ale nie wczytywałem się z pdf bo
    > cena dość duża).

    Wersja 3,3V startuje od napięcia 3.8V, pełna moc przy 4.1V. Od -ADJ
    równi ją dzielnik na wejściu FB.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-12-20 09:30:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    [...]

    > Wersja 3,3V startuje od napięcia 3.8V, pełna moc przy 4.1V. Od -ADJ
    > równi ją dzielnik na wejściu FB.

    *różni

    --
    Best regards,