  • 1. Data: 2024-01-02 20:32:20
    Temat: Jaki smartwatch dla cukrzyka z glukometrem ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Tutaj różne smartatche, ale to są wszystko stare modele sprzed 5 lat,
    bo żaden nie ma glukometru dla cukrzyka

    https://www.forbes.pl/life/najlepsze-smartwatche-z-p
    ulsoksymetrami-i-innymi-funkcjami-zdrowotnymi/essw4g
    6?utm_aureus=qxqwb54hh2%2C137c8271-efce-444f-b04d-79
    c09a2223d0

    Żona znajomego choruje na cukrzycę i on chce jej kupić taki smartwatch z glukometrem
    i na Aliekspresie jest ze 100 modeli,
    ale może ktoś już taki kupił i przetestował, że działa prawidłowo, aby nie kupować co
    2 tygodnie innego modelu do testów

    Może jest gdzieś opublikoany raport smarwatchy z glukometrem
    i opisem działania, że to nie jest lipa i mierzy cukier w nodze stołowej, jak
    większośc pulsooxymetrów.

    Czy zasada pomiaru cukry przez oświetlenie przegubu diodą LED ma jakiekolwiek
    podstawy naukowe ?

    Przecież gdyby to działało to po co miliony się kłują codziennie na całym świecie.

    Bierzesz latarkę ledową, oświetlasz przegub i wiesz ile masz cukru.

  • 2. Data: 2024-01-02 20:40:14
    Temat: Re: Jaki smartwatch dla cukrzyka z glukometrem ?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday 2 January 2024 at 20:32:22 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    >
    > Bierzesz latarkę ledową, oświetlasz przegub i wiesz ile masz cukru.

    Jest ich pelno na aledrogo, ale kto wie, który działa prawidłowo

    https://allegro.pl/listing?string=smartwatch%20z%20p
    omiarem%20glukozy

  • 3. Data: 2024-01-04 19:20:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jan 2024 11:32:20 -0800 (PST), a a wrote:
> [...]
    podstawy naukowe ?

    > Przecież gdyby to działało to po co miliony się kłują codziennie na całym świecie.

    No i chyba nie ma podstaw, przynajmniej na razie

    Ale czy nie Ty poruszałes temat FreeStyle Libre?
    https://www.freestyle.abbott/pl-pl/home.html

    To jest jak rozmiem czujnik, ktory mierzy przez 14 dni, wkłuwa się
    jakos jednorazowo, i moze nawet bezbolesnie, tylko kosztuje 280zl.

    Przy czym możliwa refundacja z NFZ, i odpłatnosc 30%, czyli jakies
    150zl/mc.

    > Bierzesz latarkę ledową, oświetlasz przegub i wiesz ile masz cukru.

    Pomyslał by kto, ze cisnienie jeszcze trudniej zmierzyc latarką,
    a są juz chyba ze trzy "zegarki", ktore to robią, potwierdzone przez
    FDA.

    ten jest optyczny, czy ma jakies ukryte "rękawy"
    https://www.omron.com/global/en/edge-link/news/494.h
    tml

    a ten LiveMetric ?
    https://www.fiercebiotech.com/medtech/fda-clears-liv
    emetrics-smartwatch-cuffless-blood-pressure-sensor

    Trzeba wierzyc w postęp i dla glukozy :-)

    https://iopscience.iop.org/article/10.1088/2516-1091
    /abe6f8
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1
    068520022000050
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8655290
    /

    J.

  • 4. Data: 2024-01-04 20:08:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday 4 January 2024 at 19:20:29 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    > https://www.fiercebiotech.com/medtech/fda-clears-liv
    emetrics-smartwatch-cuffless-blood-pressure-sensor

    > Trzeba wierzyc w postęp i dla glukozy :-)

    Na Aliexpresie , na aledrogo jest 300 modeli smartwatchy mierzących poziom cukru i on
    nie wie, jaki wybrać.

    Może ktoś jakiś model używa i poleci.

    Ale dowiedział się, że pojawiły się smartwatche mierzące poziom insuliny we krwi
    i to jest absolutna nowośc i hit, bo to diagnostyka prawidłowej pracy trzustki

    Czyli jednoczesnie znasz poziom insuliny we krwi, wykresy i poziom cukru , przez cały
    dzień
    a jeszcze oferowana jest analiza pH wody pitnej, pH i cukru wydalanego moczu i
    analiza oddechu, jak znachorzy to robili 100 lat temu i mój pradziadek znachor z
    Małopolski
    i inteligentny algorytm to przetwarza i optymalizuje pracę trzustki, która ma
    zdolnośc do autoregeneracji,
    ale jest niszczona słodzikami i syropami glukozowo-fruktozowymi GMO, które są
    sztucznymi słodzikami pochodzącymi z mąki kukurydzianej potraktowanej kwasem solnym.

    I to jest główna przyczyna, że 244.000.000 na świecie choruje na cukrzycę na świecie
    bo spożywa szkodliwe pokarmy
    a syropy są 10 razy słodsze od cukru i rozregulowują wydalanie insuliny przez
    trzustkę.

    Bo częśc insuliny idzie na metabolizm białka, czyli metabolizm spożytego mięsa, a
    druga część na metabolizm cukru, czyli też skrobi, mąki, słodzików, syropów w
    ciastach, napojach, węglowodanów

  • 5. Data: 2024-01-04 20:14:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 11:08:53 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
    c09a2223d0

    glukometrem i na Aliekspresie jest ze 100 modeli,
    kupować co 2 tygodnie innego modelu do testów

    [...]

    > Na Aliexpresie , na aledrogo jest 300 modeli smartwatchy mierzących poziom cukru i
    on nie wie, jaki wybrać.

    No i tu bym w ciemno powiedział - żaden.

    > Może ktoś jakiś model używa i poleci.
    > Ale dowiedział się, że pojawiły się smartwatche mierzące poziom insuliny we krwi
    > i to jest absolutna nowośc i hit, bo to diagnostyka prawidłowej pracy trzustki

    No to trzeba poszukac konkretnego modelu - jak naprawde działa, to
    google cos powininien znaleźć.

    J.

  • 6. Data: 2024-01-05 03:41:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > FDA.
    >
    > ten jest optyczny, czy ma jakies ukryte "rękawy"

    To drugie. Tych ledowych jest znacznie więcej niż 3 ale pewnie nie
    zatwierdzonych przez FDA. Mam Samsunga Galaxy Watch 4 i z tego co wiem
    działa on na zasadzie pomiaru czasu dotarcia "pulsu" z serca do ręki.
    Zależy on m.in. od ciśnienia, a jako, że ów zegarek ma również ekg, to
    da się skorelować moment skurczu komorowego z dotarciem wierchołka fali
    np. do nadgarstka. To drugie spodziewam sie jest mierzone ledowo. Wadą,
    która prawdopdoobnie powoduje tu brak błogosławieństwa FDA jest
    konieczność częstej kalibracji - raz na miesiąc. Wydaje sie dość długo,
    ale jest to faktycznie mocno upierdliwe.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2024-01-05 20:20:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday 5 January 2024 at 03:41:04 UTC+1, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > konieczność częstej kalibracji - raz na miesiąc. Wydaje sie dość długo,
    > ale jest to faktycznie mocno upierdliwe.

    FDA to lokalna agencja w kraju o populacji zaledwie 300 mln.
    czyli nie ma znaczenia czy wyda certyfikat czy nie, bo rynek dla producenta to
    miliardy konsumentów

    Gdyby było inaczej to Ogryzek by nadal krzyczał, że ma światowy monopol na smartfony.

    Kalibracja jest w większości smartwatchy automatyczna.

    I jest 400 modeli smartwatchu, mierzących zdalnie poziom cukru we krwi przez skórę,
    ale kolega chce kupić najnowszego smartwatcha, mierzącego poziom insuliny we krwi,
    a kosztuje dzisiaj 5000 $
    ale tylko pomiar poziomu insuliny we krwi uratuje życie 100.000.000 cukrzyków,
    gdyż poziom cukru we krwi to skutek, a nie przyczyna cukrzycy

    i profesor Schwarz to dokladnie opisał, jak i zostało to opisane w dziesiątkach
    publikacji naukowych z medycyny.

    Mierzy się poziom cukru we kri, bo jest to łatwe i tanie.

    Ale należy mierzyc cukrzykom poziom insuliny we krwi, bo to jest pierwotna
    diagnostyka
    i gdy poziom insuliny we krwi niski,
    to każde spożycie węglowodanów, słodzonych napojów, czy mięsa,
    skutkuje dużym wzrostem poziomu cukru we krwi

  • 8. Data: 2024-01-05 20:50:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jan 2024 11:20:08 -0800 (PST), a a wrote:

    > FDA to lokalna agencja w kraju o populacji zaledwie 300 mln.
    > czyli nie ma znaczenia czy wyda certyfikat czy nie, bo rynek dla producenta to
    miliardy konsumentów

    Ale ci z USA bogaci :-)

> [...]
    >
    > Kalibracja jest w większości smartwatchy automatyczna.
    >
    > I jest 400 modeli smartwatchu, mierzących zdalnie poziom cukru we krwi przez skórę,

    A ile mierzy z przyzwoitą dokładnoscią?

    I dlaczego nie chcą ich dac FDA do certyfikacji?

    J.

  • 9. Data: 2024-01-05 22:17:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday 5 January 2024 at 20:50:53 UTC+1, J.F wrote:

    > Ale ci z USA bogaci :-)

    > A ile mierzy z przyzwoitą dokładnoscią?
    >
    > I dlaczego nie chcą ich dac FDA do certyfikacji?
    >

    > J.
    A po co płacić za certyfikację na małym rynku, gdy to produkt użytkowy, tani, prosty
    i kto chce to kupuje i sam sprawdza i pisze w internecie czy dobry czy nie ?

    Tak upadła Nokia, że dała tableta WiFi 3G do certyfikacji FCC
    i tak długo certyfikowali, aż ogryzek wypuścił konkurencyjny produkt dotykowy
    a dodatkowo zlikwidowali sieć nadajników na częstotliwośc modemu w tabletach Maemo
    Nokii
    i wyprodukowane tabl;ety Nokia Maemo poszły do utylizacji, a potem ich przejął
    Mikromiękki i zaoferował wadliwe okienka na smartfona i zbudował monopol Androjda

    Chinczyk ma już tak wysoką pozycję rynkową na świecie, że sam odpowiada za siebie.

    Chcesz to kupujesz, chcesz to reklamujesz, zwracasz,
    czyli zero ryzyka, a produkt bardzo inteligentny i cena przystępna, a 400 modeli do
    wyboru