    Date: Fri, 3 Mar 2023 19:22:54 +0100
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    Subject: Jaki to numer? zagraniczny, czy polski

    Witam

    Z tego co sie zorientowalem, ale pewnosci nie mam, to majac numer
    wpisany jako "48 XXX XXX XXX", wspanialy Android dodaje sobie +48, co
    powoduje powstanie numeru "+48 48 XXX XXX XXX". Teraz pytanie, co to za
    numer? Na infolinii plusa (mam numer w Plushu), probowalem sie czegos
    dowiedziec, ale nie maja wgladu w liste wyslanych smsow i ogolnie w
    liste jakichkolwiek polaczen wychodzacych z mojego telefonu (tragedia po
    prostu, bo niczego nie mozna sie dowiedziec). Kazali sobie zainstalowac
    aplikacje iPlus i tam pokazuje mi na liscie smsow, ze sms kosztowal 62
    grosze i poszedl na numer "+48 509 XXX XXX", ale jak naciskam na ten
    numer, to sie otwiera ksiazka adresowa z pustym kontaktem i numerem "+48
    48 509 XXX XXX".

    Wg informacji jakie znalazlem bazujac na tym, ile mi zjadlo kasy, to sms
    mogl pojsc pod te numery:

    1. Numery zagraniczne, nie liczac krajow krajów Unii Europejskiej,
    Norwegii, Islandii i Liechtensteinu
    2. numer międzynarodowy do sieci satelitarnych, morskich i samolotowych
    3. sieci stacjonarne w PL
    4. Jakies numery premium, rozryskowe itp

    Jak szukalem w necie, to Rosja odpada, bo oni maja kierunkowy +7. Numer
    stacjonarny w PL, najprawdopodbniej takze odpada, bo za dlugi numer.
    Jak zadzwonilem drugi raz na infolinie, to jakas inna kobieta probowala
    mi cos wiecej pomoc i widac bylo, ze jej zalezy w przeciwienstwwie do
    tego pierwzego goscia, ale ona najwyrazniej takze sie posluguje wujkiem
    google i jakims FAQ udostepnionym przez technikow, lub jakis inny dzial,
    wiec wielkiej pomocy nie uzyskalem. Ona skierowala trop na druga strone
    granicy, czyli do niemiec, bo numer 4848, to jakis numer kierunkowy w
    Niemczech.

    Macie pomysl, gdzie ten sms mogl pojsc?