  • 11. Data: 2009-04-07 12:17:07
    Temat: Re: Jazda bez lusterek i kierunków
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 6 Apr, 20:25, "Baczek" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ok, odpowiem sam sobie i moze uzasadnie "bzdurne" pytanie.
    >
    > Pojazdem motocyklowym, można poruszać sie bez kierunkowskazów jeżeli
    > pierwsza rejestracja odbyła sie przed 01.01.1986.
    > Bez lusterek nie mozna. (Dz.U.2003, nr 32, poz. 262 )
    >
    > Musze jutro dojechac okolo 10km od domu. Zastanawialem sie nad moto, wyjdzie
    > jednak taryfa :(

    Respect za odpowiedz!!

    --
    Pisze zeby zaistniec

  • 12. Data: 2009-04-07 12:23:26
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Baczek pisze:

> [...]
    > pierwsza rejestracja odbyła sie przed 01.01.1986.
    > Bez lusterek nie mozna. (Dz.U.2003, nr 32, poz. 262 )

    że się tak zapytam bez zaglądania. bez lusterek czy bez lusterka? bo mam
    wrażenie, że prawe to raczej nie jest obowiązkowym wyposażeniem.

    --
    gildor
    9'99

  • 13. Data: 2009-04-07 12:28:56
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    gildor pisze:

    > że się tak zapytam bez zaglądania. bez lusterek czy bez lusterka? bo mam
    > wrażenie, że prawe to raczej nie jest obowiązkowym wyposażeniem.

    a zajrzałem, nie będę taki:

    § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
    5) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa
    ruchu widoczność do tyłu:
    a) co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w
    odniesieniu do samochodu osobowego i motocykla

    --
    gildor
    9'99

  • 14. Data: 2009-04-07 13:17:37
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    gildor pisze:

> [...]
    > a) co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w
    > odniesieniu do samochodu osobowego i motocykla

    Hmmmm a sądzicie że zasada odnosi sie do typu (homologacja, te rzeczy)
    czy sztuki pojazdu. Inaczej mówiąc, czy w tym kochanym kraju nie jest
    'podpadające' że masz kodeksowo jedno lewe, ale typ jest homologowany na
    dwa?

  • 15. Data: 2009-04-08 11:08:57
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    >czy sztuki pojazdu. Inaczej mówiąc, czy w tym kochanym kraju nie jest
    >'podpadające' że masz kodeksowo jedno lewe, ale typ jest homologowany na

    Zasadniczo przepisy dotycza kazdego pojazdu poruszajacego sie po
    drogach publicznych z osobna. Homologacja nikogo nie interesuje.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10