  • 1. Data: 2009-04-06 09:42:57
    Temat: Jazda po lini w korku i takie tam...
    Od: "Bartek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.
    Dzisiaj rano jechałem sobie do roboty Puławską (wawa) jak zwykle stojącą w
    gigantycznym korku. Przede mną jechał po linii jakiś gość i ku wielkiemu
    mojemu zdziwieniu walił łapą po lusterkach samochodów. Jak mniemam, takie
    zachowanie miało być przekazem dla kierujących samochodami że należy
    pozostawiać &#8222;trzeci&#8221; pas dla jednośladów.
    I teraz, o ile jest dla mnie naturalnym dążenie do &#8222;wychowania&#8221; kierowców

    puszek, to zastosowane metody wychowawcze jakoś mi się nie podobają. Nie
    sądzę żeby sympatia do motocyklistów przy takich akcjach wzrosła.
    Szczególnie, że walanie po lustrach nie było spowodowane zajeżdżaniem,
    spychaniem czy innym ofensywnym zachowanie kierowców. Ot, stoi w korku tak
    jak zwykle, nie ma możliwości ruchu i nagle dostaje po lusterku (mocno &#8211;
    pytanie czy bez uszkodzeń) od jadącego po linii.

    I teraz pytanie. Czy Waszym zdaniem takie działanie jest OK? Czy było to
    jakieś ekstremum? Czy może też jest to jedyna metoda wychowawcza na ślepych
    puszkarzy?

    Disclaimer: Nie jest moim celem wywoływać awantury ani trollować. Tak się
    tylko pytam o Wasze opinie.

    Bartek

    PS. Czy w PL dziękowanie prawą noga/stopą funkcjonuje i jest zrozumiałe dla
    współuczestników ruchu?

  • 2. Data: 2009-04-06 09:53:19
    Temat: Re: Jazda po lini w korku i takie tam...
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Bartek" wrote...
    > I teraz pytanie. Czy Waszym zdaniem takie działanie jest OK?
    > Disclaimer: Nie jest moim celem wywoływać awantury ani trollować.

    Zadajesz pytania zupelnie bez sensu i sam sobie zaprzeczasz. Czy to jest
    OK - nie chce trollowac. To jest wlasnie trollowanie.
    Pomysl troche... oczywiscie, ze takie dzialanie nie jest ok. Powinno sie w
    tym momencie wybijac jeszcze szyby i najlepiej sikac od razu na kierowcow,
    ale nie kazdy to potrafi.

    --
    pozdro
    James

  • 3. Data: 2009-04-06 09:54:26
    Od: a...@d...pl

    > I teraz pytanie. Czy Waszym zdaniem takie działanie jest OK?

    jak najbardziej ok. jeszcze powinien miec w piastach noze i ciac
    wszystkim opony i drzwi. a najlepiej strzelac z pistoletu i zabijac na
    miejscu.
    no wez sie zastanow. co innego jak Ci ktos celowo droge zajedzie. Cham
    i prostak. to by bylo na tyle z mojej strony

    pozdrawiam

    atlo

  • 4. Data: 2009-04-06 09:59:05
    Od: "qwer rewq" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > tym momencie wybijac jeszcze szyby i najlepiej sikac od razu na kierowcow,

    Spokojnie.

    Jezdze krotko. Mam malo doswiadczen zarowno w kontaktach z innymi
    motocyklistami i kierowcami samochodow (z pozycji jednosladu). Za to
    wielokrotnie czytalem o "upierdzielaniu" lusterek. Wiec sie zapytalem.

    A co z PS-em?

    B.

  • 5. Data: 2009-04-06 09:59:12
    Od: "bisza" <b...@W...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2009-04-06 10:04:24
    Od: "Bartek" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > no wez sie zastanow. co innego jak Ci ktos celowo droge zajedzie. Cham
    > i prostak. to by bylo na tyle z mojej strony

    Ja sie nie musze zastanawiac. Zdanie mam na ten temat wyrobione. Nawet mialem
    ochote sie zatrzymac i poprawic facetowi zlozone prawe luterko, ale tak
    panicznie na moj widok uciekl w lewo ze nie siegnalem...

    Ja sie tylko pytalem innych o opinie - moze sa jakies nieznane mi przeslanki
    do takiego zachowania.

    B.

  • 7. Data: 2009-04-06 10:19:05
    Od: a...@d...pl

    > PS. Czy w PL dziękowanie prawą noga/stopą funkcjonuje i jest zrozumiałe dla
    współuczestników ruchu?

    > A co z PS-em?

    Ja mlody nie jestem (34) ale o czym piszesz w PSie wiem tylko ze
    starych swiatow motocykli i ksiazek :(
    nigdy na oczy nie widzialem zeby ktos kogos tak pozdrawial. mysle ze
    tylko leciwsi motocyklisci pamietaja tego typu zachowania,
    z druiej strony jak wyprzedzam innego motocykliste z lewej strony to
    musze puscic na chwile gaz zeby mu machnac co nie jest wygodne z tad
    ta prawa noga. bo w innym przypadku nie widze sensu.

    pozdrawiam
    atlo

  • 8. Data: 2009-04-06 10:36:48
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Bartek pisze:
    > Przede mną jechał po linii jakiś gość i ku wielkiemu
    > mojemu zdziwieniu walił łapą po lusterkach samochodów.

    może on je liczył ?

    > I teraz, o ile jest dla mnie naturalnym dążenie do wychowania kierowców
    > puszek

    wychowywanie polega na nagradzaniu zachowan pozytywnych oraz negowaniu
    zachowan nieprawidlowych, jedna i drugia reakcja winna byc adekwatna do
    zachowania. Bodzce, sprzezenia zwrotne itd...

    Tylko trzeba uwazac na to negowanie, bo czasem mozna skonczyc z obitym
    ryjem. Powiem wiecej - jak nie masz 100% pewnosci co do sily swoich
    argumentow to skup sie na nagradzaniu bodzcow pozytywnych.
    Przy okazji swiat sie od razu milszy robi :-)

    Ja tam staram sie tak robic jak teraz pisze, bo co prawda nigdy sie nie
    skonczylo konfrontacja, ale jak mysle o kilku akcjach... to moglem slabo
    skonczyc.

    > PS. Czy w PL dziękowanie prawą noga/stopą funkcjonuje i jest zrozumiałe dla
    > współuczestników ruchu?

    W Polsce chyba nigdy nie bylo bardzo powszechne.
    Najlepsza IMO metdoa jest kilkukrotne przelaczanie kierunkowskazow
    lewy-prawy-lewy-prawy...

    KJ
    Love&Peace i 2 fucki w sobote
    :-)

  • 9. Data: 2009-04-06 10:48:07
    Od: "Bartek" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > musze puscic na chwile gaz zeby mu machnac co nie jest wygodne z tad
    > ta prawa noga. bo w innym przypadku nie widze sensu.

    Ja tez mlody nie jestem (34:)) ale taka metode dziekczynienia zaobserwowalem
    we Francji.

    Machniecie prawa reka po wyprzedzeniu samochodu (zjechal mi na pobocze)
    skonczylo sie dosc znaczna deakceleracja co nie jest ani miłe ani bezpieczne.

    Czyli w PL machanie stopa nie spowoduje nic wiecej niz tylko dziwne
    spojrzenia wspoluczestnikow ruchu.

    B.

  • 10. Data: 2009-04-06 10:55:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-06 12:19:05 +0200, a...@d...pl said:

    > nigdy na oczy nie widzialem zeby ktos kogos tak pozdrawial. mysle ze
    > tylko leciwsi motocyklisci pamietaja tego typu zachowania,

    Eeeeetam, nieraz mi się zdarzyło tak pozdrawiać inne motocykle i nie
    raz sam byłem tak pozdrowiony. Rzecz w tym, że kierowca puszki raczej
    tego nie załapie.

    > z druiej strony jak wyprzedzam innego motocykliste z lewej strony to
    > musze puscic na chwile gaz zeby mu machnac co nie jest wygodne z tad
    > ta prawa noga. bo w innym przypadku nie widze sensu.

    A kto Ci broni podnieść lewą rękę, tylko wyżej? Nogi się przydają
    wtedy, gdy nie bardzo można puścić kierownicę (np. kontrola sprzęgła).

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco