  • Data: 2021-02-24 12:11:13
    Temat: Jazda na wprost pasem do skretu?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jazda na wprost pasem przeznaczonym do skrętu w lewo to złamanie czego (bardziej
    szczegółowo Art.)?

    Szerszy kontekst:
    Ulica jednojezdniowa dwukierunkowa, zakaz wyprzedzania, ograniczenie do 30 km/h,
    przystanek autobusowy, nieco przed przystankiem
    pojawia się dodatkowy trzeci środkowy pas do skrętu w lewo (oznakowanie poziome
    strzałki na jezdni i pionowe znakiem z niebieską
    tablicą) w bramę osiedla, za przystankiem przejście dla pieszych z wysepką.
    Przy mniej więcej co drugim / co trzecim autobusie zatrzymującym się na przystanku
    (poobserwowałem chwilę) cwaniaczki omijają ten
    autobus zjeżdżając zza autobusu na środkowy pas przeznaczony do skrętu w lewo
    (oznaczony strzałkami w lewo), po czym przed czołem
    autobusu wracają na swój pas jazdy (odbywa się to tuż przez przejściem dla pieszych
    stąd jest bardzo niebezpieczne - dodatkowo
    stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych).
    Nie pamiętam, czy stoi tam znak pionowy z pasami ruchu.