  • 1. Data: 2009-02-26 16:57:16
    Temat: Kabel miedziany - goły i cynowany
    Od: Szymon* <s...@w...pl>

    Hej

    Nie moge wygooglac sensownego wytlumaczenia, kiedy uzywa sie miedzianego
    kabla (skrecanego) z linek z golej miedzi, a kiedy z linek cynowanych.
    Jeśli pominiemy marginalny problem korozji, jakie sa roznice?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2009-02-26 19:07:51
    Temat: Re: Kabel miedziany - goły i cynowany
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Szymon*" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kabla (skrecanego) z linek z golej miedzi, a kiedy z linek cynowanych.
    > Jeśli pominiemy marginalny problem korozji, jakie sa roznice?

    IMO cynowanego do w.cz. nie powinno sie używać.
    (taka pierwsza myśl)

    Włodek

  • 3. Data: 2009-02-26 19:15:43
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Nie moge wygooglac sensownego wytlumaczenia, kiedy uzywa sie miedzianego
    > kabla (skrecanego) z linek z golej miedzi, a kiedy z linek cynowanych.
    > Jeśli pominiemy marginalny problem korozji, jakie sa roznice?

    Cynowany zdecydowanie lepiej się lutuje.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-02-26 20:17:00
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Cynowany zdecydowanie lepiej się lutuje.

    na miedziany pod tym względem chyba też nie można narzekać :)

    e.

  • 5. Data: 2009-02-26 21:40:14
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:go6sur$9k9$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > na miedziany pod tym względem chyba też nie można narzekać :)

    Jak jest świeży :-)
    Ongiś miedziane lutowało się źle, bo plastiki paskudne na nich były, między
    druciki coś właziło.
    Zleżały miedziany, szczególnie grubszy w gumie nie polutujesz bez
    specjalnych zabiegów, by nie spalić izolacji.

    Cynowanie chyba tylko temu służyło, by dało się je w miarę przyzwoicie
    wlutować w lutowane końcówki.
    Dziś modne są zaciskane.

    Cynowany zawsze droższy, służyło to chyba tylko ochronie przed korozją,
    nawet do zagniatanych , cynowanych końcówek dobry, bo jak się miejscowo
    przegrzeje to się zlutuje i przestanie iskrzyć.

    Czemu miałyby się nie nadawać do w.cz.? jakaś teoria o głębokościach
    wnikania - gdzieś dzwonią ?

  • 6. Data: 2009-02-27 12:50:30
    Od: Szymon* <s...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedzi.
    Bohater pytania to ten kabel:
    http://www.helukabel.de/index.php?lang=en&func=2p&pa
    rentid=PG19&uparentid=PG1902&typnr=12611&masterid=24
    191&step=makeanfrageid&ap=24194&generatorid=968583

    http://tinyurl.com/dbh982

    Zastosowanie - akumulatory i prąd do 3A, więc żadnych częstotliwości.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 7. Data: 2009-02-27 23:06:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Szymon* pisze:

    > http://tinyurl.com/dbh982
    >
    > Zastosowanie - akumulatory i prąd do 3A, więc żadnych częstotliwości.

    Kup co tańsze. Różnicy nie będzie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-02-28 10:20:28
    Od: Szymon* <s...@w...pl>

    > Kup co tańsze. Różnicy nie będzie.

    Tańszy i lepszy dla mnie (mniejszy promień gięcia) cynowany :)
    Dzięki wszystkim za porady!
    Szymon

  • 9. Data: 2009-03-01 03:00:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik h napisał:

> [...]
    > Zleżały miedziany, szczególnie grubszy w gumie nie polutujesz bez
    > specjalnych zabiegów, by nie spalić izolacji.

    Zleżały cynowany w gumie, zwłaszcza takiej wysokosiarkowej też
    niespecjalnie się lutuje - są na to skuteczne środki ale ciut niestety
    korozyjne i ciut szkodliwe - dobrą wentylację trzeba mieć przy lutowaniu.

    --
    Darek