  • 51. Data: 2016-03-04 21:11:01
    Temat: Re: Karta SD MICRO SDHC
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > in a
    > inną
    >
    > Przeczytałeś i uwierzyłeś w rzetelnošć i precyzję tego opisu?

    A dlaczego nie? Jako elektronik i programista wiem że coś takiego jest
    możliwe i gdybym miał taki szwindel zrobić to tak bym zrobił.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 52. Data: 2016-03-05 00:39:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Mar 2016 19:22:26 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zrob inaczej -
    > cd /mnt
    > mkdir dir
    > przelacz na losowe dane
    > dd if=/dev/random of=dir/file1 bs=1024 count=1000000
    > dd if=/dev/random of=dir/file2 bs=1024 count=1000000
    > dd if=/dev/random of=dir/file3 bs=1024 count=1000000
    > ls dir
    > tylko ilosci trzeba dobrac do pojemnosci karty - tzn nie
    przekroczyc,

    Chłopie, na prawdę marnujesz się w tym usenecie.... myślałeś aby
    wystąpić "w jeden z dziesięciu? :-)

    --
    Marek

  • 53. Data: 2016-03-05 01:07:47
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-05 o 00:39, Marek pisze:
    > przekroczyc,
    >
    > Chłopie, na prawdę marnujesz się w tym usenecie.... myślałeś aby
    > wystąpić "w jeden z dziesięciu? :-)

    W sieci występują dwa ważne podtypy "odpowiadaczy":
    konstruktywni, co to poświęcą swój (często dość cenny!) czas - na to,
    aby jakoś tam pomóc. Oraz:
    Dogryzacze i mall-kontenci, co jak komu nie naplują do ogródka, to dzień
    uważają za stracony.
    Aby nie wychodzić na to drugie dopowiem słówko w temacie:
    Primo, to na dobrych oszustów "Nie ma mocnych". Ale wiktymologia
    wskazuje, że niektórzy są szczególnie predestynowani do tego, aby ich
    bez przerwy ktoś rąbał na tym, czy innym. A w związku z tm jest
    powiedzenie, że:
    "Można oszukać wszystkich - ale tylko jakiś czas. Ale mało kogo da się
    oszukiwać w nieskończoność".
    Co do samej "rozdmuchanej" (w kontrolerze) pojemność karty, to wprawdzie
    zbadać to się da, ale nie każdy towar człek bierze pod lupę natychmiast
    po zakupie, aby mieć pewność, czy taki, lub inny parametr zgada się ze
    specyfikacją. W przypadku karty pamięci to zazwyczaj (jeśli już)
    ograniczy się do zbadania czasów odczyt / zapis, a pojemność _raczej_
    przyjmie na wiarę.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 54. Data: 2016-03-05 10:41:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A jak kontroler zechce cos zapisac pod adres 8GB, to sobie zajedzie
    > poczatkowe sektory.
    >
    > Z tym, ze w przypadku 500GB/128MB to sie juz trzeba troche postarac ... a
    > moze i nie.

    Zresztą, panowie. Ja też próbuję to rozważyć, takie zajechanie w pętli łatwo
    będzie zauważyć, bo struktura filesystemu poleci w kosmos. Ale drobna
    modyfikacja chyba wystarczy, żeby nieistniejące bajty "zwirtualizować"
    sobie. A wtedy już tak łatwo nie wykryjemy, że fs się rozjedzie, bo się nie
    rozjedzie. Natomiast łatwiej wtedy wyjdzie, gdy jakis program zechce zapisać
    w nieistniejącym miejscu jakąś (meta)strukturę. Powiedzmy, że na szybko
    zweryfikuje się zawartością bufora (i mam poważne podstawy podejrzewać, że
    się tak dzieje) nieświadomy użytkownik niczego nie zauważy. Dużo trzeba, by
    skomplikować algorytm w kontrolerze, by zamiast zapis iść w pętlę, modulo,
    szedł w pizdu? Jak pisałem, osobiście miałem taki przypadek w ręce. Powstaje
    pytanie - co się producentowi-oszustowi, bardziej opłaca? A jak ktoś się
    zechce bawić w "teardown", czy wykorzysta cokolwiek (załóżmy, ze ma taki
    zamiar i umie to zrobić), poza elementami dyskretnymi SMD (ja kiedyś
    wykorzystałem diodkę LED, ale tam usterka polegała na popękaniu ścieżek i
    zgubieniu się pamięci w ogóle, co pen uczciwie meldował systemowi - "no
    media", choć literka była). Przypadek z "wirtualną" pamięcią, to te dwa peny
    u kolegi, co je z Kanady przywiózł, mogę napisać, na jakiej podstawie
    stwierdził, ze o, działają. I nie mogę mu odmówić racji, choć tylko dlatego,
    że zbadałem je dokładnie wcześniej, udało mi się wyprowadzić go z błędu,
    wcale nie mylnego, bo miał podstawy stwierdzić, ze już są dobre! Filesystem
    nie ulegał uszkodzeniu, bo nie było zapisu w pętli/modulo.
    Na koniec powiem tyle, że kiedyś chciałem na Commodore 128D dla zabawy
    napisać własną obsługę FAT (Stacja 1571, wbudowana, potrafi, po przełączeniu
    w specjalny tryb, obsłużyć dyskietki 360kB sformatowane w PC). Powiem tyle -
    dla mnie to groszowa sprawa, wtrącić w program obsługi buga, który
    spowodowałby, ze dyskietka stała by się nagle megapojemna i jeszcze tak
    skonstruować algorytm, żeby waliło w pętli, czy wirtualizowało, nawet
    połączyć te metody, z dodatkowym omijaniem metastruktur, żeby jeszcze
    opóźnić wykrycie blę...oszustwa. Załóżmy, ze wziąłbym za taki program, no,
    nawet tysiąc ojro, czy zielonych. Powielmy go teraz w grube miliony i koszt
    maleje do ułamków centów per pamięć. Gdyby tylko się udało jakąś
    narzędziówką z zewnątrz przeprogramować kontroler, by podstawiał do
    rozpoznania rzeczywistą ilość pamięci...? Ale czego ja wymagam, dołożę 10
    zyla i będę mieć pamiątkę sprawną, od markowego sprzedawcy/producenta, z
    gwarancją, jeszcze mi wizytówkę da, abym u niego kupował. I chyba tak będę
    robić. Mam 16GB USB3.0, za 35 zyla, opłaciło się, chodzi przepięknie, choć
    USB mam 2.0.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

    PS Przepraszam za błędy, ale dziś palce moich rąk żyją własnym życiem i jest
    to nie do opanowania. Nie wszystko dałem rady poprawić.

  • 55. Data: 2016-03-05 10:42:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Interesujące. Mój tak działa. Konkretnie wpiernicza wszysko >N w ostatni
    > sektor co potwierdziłem doświadczalnie. Ale mi się to tylko wydaje
    > zapewne.

    Czyli nie wali "modulo"?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 56. Data: 2016-03-05 10:57:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-03-05 o 10:41, ACMM-033 pisze:
    > 2.0.
    Używaj proszę entera. :-)

    Robert

  • 57. Data: 2016-03-05 11:38:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Autokorekta.
    > Oczywiście tablica FAT

    Ale FAT jest metastrukturą woluminu aka partycji (to nie są pojęcia
    tożsame), więc ani bootblock, ani MBR/GPT... Jeśli bootsektor nie ustanowi
    inaczej, FAT siedzi zaraz za nim. I można ją przemieścić w inne miejsce, jak
    też wyłączyć jedną z kopii, przestawiając odpowiedni wektor. Podobnie
    katalog główny, który inaczej wygląda w FAT12/16, inaczej w 32. EXFAT nie
    badałem jeszcze, w FAT12/16 jest metastrukturą, w 32 jest plikiem. I też
    można go przemieścić. W FAT12/16 leży za FAT, można mu zdefiniować wielkość,
    w FAT32 jest to struktura niezależna, wskazywana osobnym wektorem i mająca
    ograniczenie pojemności do 65536 wpisów, a podkatalogi do 65534. w minutę,
    edytorem dysku, przestawiam ci go w miejsce na woluminie, które wskażesz...
    Łatwo sobie wyobrazić skutki, gdy root rozrastając się, zostanie wydłużony w
    miejsce, którego już w pamięci nie ma... (pomijając już utratę innych
    danych, które tam zostały skierowane).
    Co do spotrzeżenia - "dopóki jej nie zepsujesz", to się zgadzam. A zepsuć
    łatwo - robiłem eksperymenty, polegające na chamskim zamazaniu wszystkich
    metastruktur - i one nadal byy w systemie widoczne po tym, włącznie z
    drzewem katalogów, a przynajmniej jego częścią, tylko zawartość zwracało
    zerową. Aby jawnie wyrzuciło błąd, to trzeba było już się postarać... Czyli,
    jak widać, nawet zepsute, raczej płakać nie będzie, tylko np. nagle zabrnie
    w maliny, nie wiedzieć kiedy.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 58. Data: 2016-03-05 11:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2016 10:41:47 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > Zresztą, panowie. Ja też próbuję to rozważyć, takie zajechanie w pętli łatwo
    > będzie zauważyć, bo struktura filesystemu poleci w kosmos.

    Nie tak latwo, bo najpierw trzeba odpowiednia ilosc danych nagrac :-)
    Teraz kazda pamiec testuje, a nagranie np 64GB troche trwa.
    A potem jeszcze zweryfikowac trzeba.

    Przy odrobinie szczescia i pomocy ze strony systemu glowny katalog
    przetrwa. I na pierwszy rzut oka moze sie wydawac, ze wszystko jest.
    Trzeba dopiero w podkatalogi spojrzec, pliki otworzyc itp

    Zreszta co tu dywagowac - kazdy moze sobie sam zobaczyc
    http://allegro.pl/karta-pamieci-64gb-micro-sd-adapte
    r-class10-sdhc-i6031783322.html
    http://allegro.pl/karta-pamieci-micro-sd-hc-64-gb-kl
    asa-10-okazja-i6030676108.html
    http://allegro.pl/karta-micro-sd-64gb-adapter-class-
    10-okazja-i6029741794.html
    http://allegro.pl/karta-micro-sd-hc-128gb-adapter-sd
    -promocja-i6024066814.html
    http://allegro.pl/karta-micro-sd-hc-256gb-adapter-sd
    -promocja-i6024129132.html

    Obstawiam ze oszukane ... a jak nie, to zobowiazuje sie odkupic :-)

> [...]
    > sobie. A wtedy już tak łatwo nie wykryjemy, że fs się rozjedzie, bo się nie

    Tylko ze to moze wymagac odpowiednio zlosliwego oprogramowania
    sterownika. A to trzeba sie wysilic, albo nawet niemozliwe, bo
    sterownik fabrycznie oprogramowany, dobrze oczywiscie.
    A skonfigurowac na wieksze parametry mozna latwo.

    J.

  • 59. Data: 2016-03-05 11:48:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    > Co do samej "rozdmuchanej" (w kontrolerze) pojemność karty, to wprawdzie
    > zbadać to się da, ale nie każdy towar człek bierze pod lupę natychmiast

    No wiadomo...

> [...]
    > się do zbadania czasów odczyt / zapis, a pojemność _raczej_ przyjmie na

    A i tak same czasy, to jeszcze nie wyrocznia. Niby można program Victoria,
    test zapisu z włączoną opcją DDD detect, tylko co z tego, sakoro to bada per
    sector, nie per cluster? Więc nawet zaznaczyć to jako BAD, by będąc w marnej
    sytuacji, mieć narzędzie, które dało się wziąć w ryzy, obraniczając mu
    dostępność do rzeczywistej pamięci, obszary "fałszywe" zaznaczając jako
    badsektory... to jak, skoro odczyt testerem nośnika, błędów zwracać nie
    będzie? Mając kilkadziesiąt można się bawić, mając kilkaset, można wziąć
    lapa do kibla i zamiast gazetę czytać, to podziałać. No, parę tysięcy, to
    już wyzwanie dla zdesperowanych, już lepiej wyjść do kiosku do Pana Tadzia,
    może akurat ma peny i sprzeda jakiegoś? Yyy... o 2 w nocy?
    Pachnie oszustwem "na emeryta", który garnki podpisuje w ciemno, a potem "co
    to za odsetki?" No i mamy "odsetki", w postaci fałszywych gigabajtów na
    oszukanej pamięci. I przyjdzie komornik... :P

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 60. Data: 2016-03-05 11:58:54
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Używaj proszę entera. :-)

    OK, spoko. Jak wspominałem, palce mi dziś figlują, to i mogło się
    (nie)nacisnąć coś z boku. Ale fajno, że to zauważasz, spróbuję więc lepiej
    to korygować.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.