  • 1. Data: 2009-02-11 12:15:08
    Temat: Karta graficzna do "media center"
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Witam.

    Mam starego kompa, z którego chciałbym zrobić coś w rodzaju media center
    podłączonego do LCD przez DVI.

    Athlon XP Barton 2800+
    Ram 1,5 GB
    A7N8X-E Deluxe
    Chieftec 360W

    Założenie jest takie, aby pobierał jak najmniej prądu (w tym celu procesor
    będzie pewnie skręcony na maxa, na tyle aby dawał jeszcze radę) - będzie
    służył do wyświetlania filmów HD (fajnie by było FullHD), internetu oraz do
    popbierania plików w nocy i gdy jestem w pracy - i nie chodzi o nielegalne
    pliki :)

    Widziałem 2 karty:
    - GeForce 6200A 256MB DDR2/64bit pasywne chłodzenie - ? W
    - GeForce 7600GS 256MB DDR2/128bit pasywne chłodzenie - ok 30W

    Czy ktoś może mi doradzić co wybrać? Która sprawdzi się lepiej z
    wyświetlaniem wyższych rozdzielczości oraz będzie pobierała jak najmniej
    prądu? System pewnie wybiorę WinXP lub WinXP Media Center.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 2. Data: 2009-02-11 13:12:13
    Temat: Re: Karta graficzna do "media center"
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 13:15:08 +0100, MarlonB napisał(a):

> [...]
    > wyświetlaniem wyższych rozdzielczości oraz będzie pobierała jak najmniej
    > prądu? System pewnie wybiorę WinXP lub WinXP Media Center.

    Żadna z nich się nie nadaje do twojego Media Center - nie wspomagają w
    sensowny sposób dekodowania materiałów HD, więc możesz zapomnieć o FullHD,
    nawet 720p może sprawiać problem (procesor trochę słaby).

    Sensowne dekodowanie mają karty Radeon 3650 i wyższe. Są też wersje na AGP
    więc z tego czegoś szukaj. Aha - działanie tego dekodowania pod Xp
    pozostawia sporo do życzenia - lepiej działa pod Vistą.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX