  • 1. Data: 2009-02-11 11:46:22
    Temat: Laptop Acer - ulepszać czy dać spokój?
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Czy jest realny sens poprawiania parametrów takiego laptopa. Tu opis
    producenta:
    http://acer.katalog-notebookow.pl/notebook/acer-aspi
    re-1680/

    Tu parametry ze zrzutu ekranowego + CPU-Z:
    http://img264.imageshack.us/my.php?image=aceraspire1
    680qi5.jpg

    Ze 3 lata ma. Tak naprawdę jedyne co przeszkadza to że jest mułowaty w
    sensie otwierania programów, obrobki plików itp., nie potrzebuję jakichś
    dodatkowych wynalazków typu szybsze połączenie bezprzewodowe.

    Domyślam się że można względnie łatwo można zwiększyć pamięć... i to w
    zasadzie chyba wszystko? Czy dobrze rozumiem, że wrzucenie nowego procesora,
    który by _faktycznie_ przyspieszył pracę równa się zmianie płyty głównej,
    więc cała operacja będzie nieopłacalna?

    Jakie mogą być koszty tych opcji, tzn.:
    1) zwiększenie pamięci - z obecnego 512 MB na (?) 1-2 GB
    2) lepszy procesor - obecnie "Intel Pentium M 725 1.60GHz" - czy tam wejdzie
    jakiś nowszy bez zmiany płyty?
    3) Większy dysk - obecnie 80 GB.

    Dodam, że swego czasu ten lapek kosztował ponad 5 kPLN, więc sami rozumiecie
    moją frustrację, biorąc pod uwagę ceny i parametry aktualnych modeli :)

    Pzdr
    A.
    www.alfer.pl

  • 2. Data: 2009-02-11 12:57:17
    Temat: Re: Laptop Acer - ulepszać czy dać spokój?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009 12:46:22 +0100, "Alfer_z_pracy"
    <a...@m...pl> wrote:

> [...]
    >1) zwiększenie pamięci - z obecnego 512 MB na (?) 1-2 GB
    >2) lepszy procesor - obecnie "Intel Pentium M 725 1.60GHz" - czy tam wejdzie

    Ja jestem po paru przeróbklach w czasi używania trochę innego sprzętu.
    Też Acera ale 2350. Konfiguracja podobna tylko u mnie był Celeron a
    nie Pentium M. Moje modyfikacje:
    1. Pamięć pwoiekszona z 512MB do 1GB - to daje dość dużo bo część
    pamięci zżerała grafika.
    2. Większy dysk - bez problemu wsadzony kupiona 160GB - nie ma się co
    silić na specjalnei szybki - i tak nei widać róznicy.
    3. WiFi - ja akurat nie miałem a potrezbowąłem więc dodałem któregoś
    Atherosa abg. Musiałem poszperać za anteną bo w moim egzemplarzu nie
    było no i trzeba bylo ją wsadzić pod ekran. Potem doszedł odbiornik BT
    podpięty pod jedno z gniazd USB.
    4. System - początkowo używałem WinXP ale szybko przesiadłem się na
    Win2000 - szybośc pracy wzrosła znacznie a zwykle na laptopie nie
    stosuje się jakichś wypasionych programów wymagających WinXP. Jesłi
    laptop ma parę lat to zwykle bez problemu da się skompletowac
    steroniki pod ten system.
    5. Potem obok - a z czaserm zamiast - Windows zagościła Mandriva i po
    początkowych problemach ze skonfigurowaniem dodatkowych przycisków i
    to był strzał w dziesiątkę. Po prawie 4 latach Acer powędrował do
    mojego Ojca - służy do netu (Firefox, Skype, Kadu, Thunderbird), do
    oglądania fotek, jako odtwarzacz DVD itp. gdy jest poza doeme. Taki
    jego osobisty komputer jak Mam gra na swoim w pasjansa. ;-)

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-02-11 15:52:23
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Ze 3 lata ma. Tak naprawdę jedyne co przeszkadza to że jest mułowaty w
    > sensie otwierania programów, obrobki plików itp

    Ot drobiazg ....

> [...]
    > procesora, który by _faktycznie_ przyspieszył pracę równa się zmianie
    > płyty głównej, więc cała operacja będzie nieopłacalna?

    Nie, wymiana płyty głównej jest nie tyle nieopłacalna co pewnie nawet nie
    jest możliwa - to nie pecet. Procek szybszy ? w tym przypadku nie ma sensu
    szukać masz ok.

    > Jakie mogą być koszty tych opcji, tzn.:
    > 1) zwiększenie pamięci - z obecnego 512 MB na (?) 1-2 GB

    sprawdź na allegro myślę że powinien obsłuzyc do 2 giga, koszt chyba do 250
    zeta

    > 2) lepszy procesor - obecnie "Intel Pentium M 725 1.60GHz" - czy tam
    > wejdzie jakiś nowszy bez zmiany płyty?

    tak, jakpisalem możesz wlozyc minimalnie szybszy Pentium M ale nie warto,
    lepiej dołożyć ram

    > 3) Większy dysk - obecnie 80 GB.

    Jeśli potrzebujesz to kup, wydajnosci to nie zwiekszy chyba że wsadzisz dysk
    7200 obr ale moim zdaniem nie warto

  • 4. Data: 2009-02-11 20:12:09
    Od: "Raist" <robert@@zabel.pl>

> [...]
    > Dodam, że swego czasu ten lapek kosztował ponad 5 kPLN, więc sami
    > rozumiecie moją frustrację, biorąc pod uwagę ceny i parametry aktualnych

    heja
    mój Dell ma podobne parametry i tez myslalem o rozbudowie
    dwa lata temu zaplacilem za niego prawie 2000 a teraz jest wart duuuzo mniej
    :)
    troche boli, ale tak juz jest :)

    stwierdzilem, ze poczekam miesiac/dwa i tego sprzedam, a kupie po prostu
    jakiegos nowego laptopa
    na pewno nie zamierzam na niego wydawac tyle co Ty, bo moim zdaniem nie
    warto płacić tyle za sprzęt - chyba że firma stawia i jest potrzebny jakiś
    wypas :)

    pozdrówka!
    Raist

  • 5. Data: 2009-02-11 20:17:05
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Alfer_z_pracy wrote:
    > Ze 3 lata ma. Tak naprawdę jedyne co przeszkadza to że jest mułowaty w
    > sensie otwierania programów, obrobki plików itp

    Hmm, a co na nim robisz? Dla mnie Pentium M 1,6GHz w polaczeniu z 1GB RAM
    to pod WinXP burza (mam porownanie z innymi komputerami - zarowno
    szybszymi, jak i znacznie slabszymi). Oczywiscie wazna jest, by miec w
    miare czysty system. Choc chyba najwyrazniejszy wzrost wydajnosci w
    codziennym uzytkowaniu daje przeniesienie pliku wymiany na osobna,
    utworzona specjalnie w tym celu partycje i nadanie mu stalego rozmiaru.

    k,

  • 6. Data: 2009-02-12 10:09:39
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Kot Prezydenta napisał:
    > sprawdź na allegro myślę że powinien obsłuzyc do 2 giga, koszt chyba do
    > 250 zeta

    Tak, to chyba dobra propozycja.

    > Jeśli potrzebujesz to kup, wydajnosci to nie zwiekszy chyba że wsadzisz
    > dysk 7200 obr ale moim zdaniem nie warto

    Rozumiem.

    (...)
    > Hmm, a co na nim robisz? Dla mnie Pentium M 1,6GHz w polaczeniu z 1GB RAM
    > to pod WinXP burza (mam porownanie z innymi komputerami - zarowno
    > szybszymi, jak i znacznie slabszymi).

    Przykładowo czasem na wyjazdach uruchamiam Photoshopa do obróbki fotek z
    cyfrówki, tu już ewidentnie muli. Choć fakt że samo uruchamianie systemu +
    jakichś tam pierdułkowatych programów w autostarcie trwa względnie długo, na
    pewno o niebo dłużej niż na nowych laptopach, no ale widzę że z g... się
    bata nie ukręci.

    Dzięki wszystkim za sugestie.
    Pzdr
    A.
    www.alfer.pl

  • 7. Data: 2009-02-12 11:16:16
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Alfer_z_pracy pisze:

> [...]
    > + jakichś tam pierdułkowatych programów w autostarcie trwa względnie
    > długo, na pewno o niebo dłużej niż na nowych laptopach, no ale widzę że

    A czasem nie uruchamiasz pracując na baterii? Taka myśl przyszła.

  • 8. Data: 2009-02-12 11:39:21
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    BQB napisał:
    > A czasem nie uruchamiasz pracując na baterii? Taka myśl przyszła.

    Nie, jak najbardziej dotyczy to pracy na zasilaczu.

    Pzdr
    A.