  • 1. Data: 2021-02-26 23:20:56
    Temat: Karta pamięci MMC - mnóstwo plików .chk
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Postanowiłem przygotować się dowujazdu na urlop i zacząłem od miejsca na kracie
    pamięci - chciałem fotki i filmiki skopiować na twardy dysk.
    Ale windows po włożeniu tej karty do czytnika ni stąd ni z owąd zaproponował mi
    skanowanie i naprawę tej karty. Zrobiłem to i od razu przekląłem tą decyzje. Połowa
    fotografii i filmików sie nie czyta jak trzeba - fotki czytają sie tylko 33% ogóry i
    potem w dół jest jedna wielka szarość. Filmy mają różne przerwy i zakłócenia. Na
    karcie pokazał się katalog Found z mnóstwem plików typu .chk. Niektóre mają ikony
    foto inne ikony filmów, przeważająca część nie ma ikon w ogóle. Chciałbym ten
    materiał uratować bo to w końcu pamiątka. Co polecicie zrobić, oraz może jaki program
    do tego jeśli w ogóle istnieje takowy ?

  • 2. Data: 2021-02-26 23:49:43
    Temat: Re: Karta pamięci MMC - mnóstwo plików .chk
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:98d3022d-487d-4de9-bae4-5976e92b10e6n@googlegr
    oups.com>
    user Universis pisze tak:

    > Ale windows po włożeniu tej karty do czytnika ni stąd ni z owąd
    > zaproponował mi skanowanie i naprawę tej karty

    Chemiku młody nigdy nie słuchaj się windowsa.

    Win 10 proponuje mi naprawę chyba wszystkich urządzeń
    podłączanych do usb co oczywiśie zlewam c m.

    https://tenor.com/ba55R.gif

    --
    Piter

    Adam i Ewa zostali wypędzeni z raju
    za karę dostali Windows 10

  • 3. Data: 2021-02-27 11:27:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najpierw dla bezpieczeństwa zrób obraz całej tej karty sektor za sektorem do pliku
    *.img czy podobnego lub skopiuj całą tę kartę na
    inną kartę o tej samej lub o większej pojemności) również sektor za sektorem.
    Pracując na obrazie lub na kopii możesz z darmowych programów wypróbować przede
    wszytkim PhotoRec (długo pracuje nawet całymi
    dniami, najlepiej skierować wyniki na lokalny SSD jeśli masz miejsce) lub coś ze
    stajni R-Tools (r-tt.com) lub DiskInternals
    (diskinternals.com), lub program oferowany przez producenta tej karty pamięci (wejdź
    na stronę producenta karty i poszukaj software,
    zwykle potrzebny będzie kod z opakowania najczęściej jest od środka blistera - trzeba
    rozerwać lub rozciąć).
    Zapytaj jeszcze na grupie foto cyfrowa.
    I na grupie windows co broi chkdsk (rusza tylko tablicę plików czy rusza pliki).

    -----

  • 4. Data: 2021-02-27 13:00:54
    Od: Universis <u...@w...pl>

    sobota, 27 lutego 2021 o 10:27:10 UTC ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Najpierw dla bezpieczeństwa zrób obraz całej tej karty sektor za sektorem do pliku
    *.img czy podobnego lub skopiuj całą tę kartę na
    > inną kartę o tej samej lub o większej pojemności) również sektor za sektorem.
    [..]
    Karta to Syrox. Spróbuję najpierw tego programu PhotoRec.

  • 5. Data: 2021-03-09 21:57:16
    Od: Universis <u...@w...pl>

    sobota, 27 lutego 2021 o 12:00:56 UTC Universis napisał(a):
    pliku *.img czy podobnego lub skopiuj całą tę kartę na
    > [..]
    > Karta to Syrox. Spróbuję najpierw tego programu PhotoRec.

    OK. Postanowiłem powrócić do tematu. Photorec nie wniósł nic do sprawy, poza tym że

    skasował mi i tak wątłą tablicę partycji. Mam backup (.img) - niestety zrobiony po
    tym skanowaniu
    windowsowym które narobiło mi tych plików *.chk, więc przywróciłem do stanu
    wyjściowego.
    Niektóre filmy się wyświetlają że kluczem będzie wykorzystanie tych plików .chk w
    jakiś sposób -
    nie wiem - może jakieś operacje na tych binarkach. Niektórym plikom *.chk - Linux
    nadaje ikony
    foto lub filmowe, ale one też czytają się fragmentarycznie. Proszę o jakieś
    sugestie/podpowiedzi.

  • 6. Data: 2021-03-10 07:49:24
    Od: Universis <u...@w...pl>

> [...]

    tym skanowaniu
    windowsowym które narobiło mi tych plików *.chk, więc przywróciłem do stanu
    Niektóre filmy się fragmentarycznie wyświetlają, więc myślę że kluczem będzie

  • 7. Data: 2021-03-10 09:09:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.google.com/search?q=how+to+recover+from+CHKDSK

    -----

  • 8. Data: 2021-03-18 15:36:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <P...@...czytanie.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 lut 2021 o 11:27, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > Pracując na obrazie lub na kopii możesz z darmowych programów wypróbować
    > przede wszytkim PhotoRec (długo pracuje nawet całymi dniami, najlepiej

    Na RAMdysk, jeśli już -- ale teraz to musztarda w tdzień po zjedzonym
    obiedzie.

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 9. Data: 2021-03-18 15:40:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <P...@...czytanie.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 9 mar 2021 o 21:57, Universis pisze:

    > Photorec nie wniósł nic do sprawy,

    Co miał wnieść?

    > skasował mi i tak wątłą tablicę partycji.

    Miałeś tablicę partycji na karcie pamięci?
    Spreparowałeś tak świadomie?

    > Mam backup (.img) - niestety zrobiony po tym skanowaniu
    > windowsowym które narobiło mi tych plików *.chk,

    Możesz ręcznie sklejać... Trochę czasochłonne...
    Z filmami trochę łatwiej niż ze zdjęciami.

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 10. Data: 2021-03-18 15:53:35
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 18/03/2021 14:40, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Co miał wnieść?

    > Miałeś tablicę partycji na karcie pamięci?
    > Spreparowałeś tak świadomie?

    > Możesz ręcznie sklejać... Trochę czasochłonne...
    > Z filmami trochę łatwiej niż ze zdjęciami.

    Zmieniles pole From? Wylazles mi z filtra, ktory twoje posty kasowal... -_-

    --
    pozdrawiam, pioruns