  • 1. Data: 2021-02-23 09:12:06
    Temat: Technologia pamięci Intel Rapid
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Witam

    Technologia pamięci Intel Rapid. Ostatnio mam komunikat ze wspomnianego
    oprogramowania, że został wyłączony jeden z dysków. Dysk pada?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-02-23 21:48:27
    Temat: Re: Technologia pamięci Intel Rapid
    Od: "Roman S." <n...@...hate.spam>

    W dniu 23.02.2021 o 09:12, Kamil pisze:
    > Technologia pamięci Intel Rapid.  Ostatnio mam komunikat ze wspomnianego
    > oprogramowania, że został wyłączony jeden z dysków. Dysk pada?

    Sprawdź SMART przy pomocy np. CrystalDiskInfo albo Victoria. Szybkie
    googlowanie mówi, że powodów może być multum, niekoniecznie związanych
    ze sprzętem.

    --
    Roman S.

  • 3. Data: 2021-03-01 17:15:05
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Roman S." napisał:

    > Sprawdź SMART przy pomocy np. CrystalDiskInfo albo Victoria. Szybkie
    > googlowanie mówi, że powodów może być multum, niekoniecznie związanych ze
    > sprzętem.

    CrystalDiskInfo i Victoria twierdzą, że dysk jest dobry. Wirus?

    Pzdr

  • 4. Data: 2021-03-04 10:12:13
    Od: "Roman S." <n...@...hate.spam>

    W dniu 01.03.2021 o 17:15, Kamil pisze:
    > CrystalDiskInfo i Victoria twierdzą, że dysk jest dobry. Wirus?

    Meh, wątpię. Można jeszcze sprawdzić kabelki SATA, czy dobrze stykają,
    lub je wręcz wymienić na nowe. Victorię użyłeś tylko do odczytu SMART
    czy też robiłeś też pełny skan powierzchni? Czasami niestabilne sektory
    potrafią dawać takie objawy, w sensie że dysk wypada z macierzy - bo
    zakładam (nie wiem czemu) że masz dyski w macierzy RAID1 no i jeden z
    tych dysków z niej co jakiś czas wypada.
    Dodatkowe opcje to postawienie czystego systemu - może jakiś sterownik
    bruździ, może coś w systemie przeszkadza... Powodów może być dużo.

    --
    Roman S.