  • 1. Data: 2010-11-12 20:03:51
    Temat: KeeLoq, HSCy
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Tak jakos MikryChip ta swoja dokumentacje ma niejasna, zeby sie
    dowiedziec najprostrzych rzeczy, trzeba sie przekopac przez MB pdfow.
    Ale z drugiej strony KeeLoq mnie neci.
    Niech mi ktos jasno i krotko odpowie:
    Jest system, w nadajniku HCS200, albo 30x. Dziala. Kupuje cos takiego:
    http://www.modernsoft.pl/Dokumenty/Programator200.pd
    i surowego HCS200/30x. Z dzialajacego nadajnika wyciagam tym
    programatorem serial, programuje go do dziewiczego i... no wlasnie,
    bedzie on juz dla odbiornika widoczny (tzn. mozliwy do zaprogramowania w
    odbiorniku)?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2010-11-12 22:14:37
    Temat: Re: KeeLoq, HSCy
    Od: "Robgold" <r...@i...pl>

    Nie ma tak latwo kolego. Serial mozesz odczytac jednak abys wprogramowal
    nadajnik z danym serialem do odbiornika musi
    sie jeszcze zgodzic tzw manufacture code. Tego juz niestety nie odczytasz w
    zaden sposob.
    Kazdy producent posiada swoj wymyslony kod, ktory jest tajemnica firmy.

  • 3. Data: 2010-11-12 23:16:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > musi
    > sie jeszcze zgodzic tzw manufacture code. Tego juz niestety nie
    > odczytasz w zaden sposob.

    Dzieki za odp., ale czy tego kodu nie da sie wydlubac z HCS500 (czy co
    tam w odbiorniku siedzi). Albo jeszcze inaczej, zaprogramowac wlasny
    m.c. i serial zarowno w nadajniku i odbiorniku. Jak rozumiem manufacture
    code programuje user (a nie Microchip), no bo chyba nie byloby sensu
    sprzedawania "golych" HCSow.
    Nie rozumiem tej inkrementacji seriala, jesli serial i m.c. sa uzywane
    razem do szyfrowania, to 2 kolejne nadajniki szyfruja... inaczej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2010-11-14 14:40:22
    Od: "Robgold" <r...@i...pl>

    Nie da sie "wydlubac" chyba ze robiac szlif kosci ;)
    Zaprogramowac wlasny m.c i serial mozesz jak najbardziej. Wtedy wszystko
    bedzie dzialac prawidlowo.
    Tak jak napisales zarowno m.c i serial programownay jest przez producenta
    danego sterownika. Chyba, ze ktos zleci Microchipowi dostarczenie
    duzej ilosci np HCS odrazu zaprogramowanych danym kodem producetna (m.c) i
    zakresem serial'i
    Do kodowania uzywany jest m.c. natomiast serial identyfikuje tylko danego
    pilota. Wszystkie piloty i odbiornik danego producenta
    maja zapisany ten sam kod m.c. natomiast kazdy jeden "pilot" ma inny serial.
    Trzeba pilnowac aby nigdy nie wyszly z produkcji dwa nadajniki
    o takim samym serial numerze. Inaczej Jesli Nowak i Kowalski beda mieli
    odbornik do bramy od producenta X i pilota firmy X z tym samym numumerem
    seryjnym to otworza sobie bramy nawzajem.
    W odborniku "uczac" pilota, tak naprawde zapisujesz do niego uprawiony
    serial. Jesli w algorytmie np wylaczysz sobie sprawdzenie szyfrowania keeloq
    (wylacznie m.c.) to mozesz zrobic odbiornik, ktory nauczy sie kazdego pilota
    na ukladach keeloq. Jednak wtedy bedzie to juz stalokodowe.
    Czasami w malo wrazliwych miejscach (wjazdy na osiedla, parkingi, bramy) tak
    sie robi. Dzieki temu nie trzeba nosic ze soba kilku pilotow.

  • 5. Data: 2010-11-14 23:07:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Do kodowania uzywany jest m.c. natomiast serial identyfikuje tylko
    > danego pilota.

    Wielkie dzieki za szczegolowe wyjasnienia, teraz juz cos kumam dzieki
    Tobie, bo z pdf-ow Microchipa szlo mi cieeezko.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa