  • 11. Data: 2024-04-04 20:47:42
    Temat: Re: KiCad konkurs.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-04 o 15:28, sundayman pisze:

    > O wypraszam sobie. Ja jeszcze nawet 60 nie mam.

    Dzieciaku!.. :)
    P.G.

  • 12. Data: 2024-04-04 20:50:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-04 o 14:10, Arnold Ziffel pisze:

    > wrzuciłem na dwa discordy

    Nigdy nie spotkałem tego pojęcia.
    P.G.

  • 13. Data: 2024-04-04 20:54:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-04 o 12:54, heby pisze:

    > Tylko po co komu następny głupi projekt 6502, który własnie kończę ;)

    Zawsze możesz zrobić jakiś inny nie głupi i na inny numer niż 6502 :)
    P.G.

  • 14. Data: 2024-04-04 21:01:07
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Nigdy nie spotkałem tego pojęcia.
    > P.G.

    Taki nowoczesny IRC.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2024-04-04 21:23:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/04/2024 20:54, Piotr Gałka wrote:
    > Zawsze możesz zrobić jakiś inny nie głupi i na inny numer niż 6502 :)

    6510 :P

  • 16. Data: 2024-04-05 02:23:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Nigdy nie spotkałem tego pojęcia.

    Taki komunikator, czy raczej platforma do komunikacji. Mam wrażenie, że
    tworzony głównie dla dzieciaków (masa bajerów niepotrzebnych nikomu
    powyżej 30 lat lub 90 IQ, jakieś animowane gify, reakcje, boty, itd.), ale
    są na nim też ciekawe tematyczne "serwery" (pojęcie bardzo mylące, nie ma
    nic wspólnego z serwerem -- słowo "glidie" byłoby lepszym określeniem). Te
    "serwery" skupiają ludzi zainteresowanych jakimś tematem.

    https://discord.com/

    Subiektywna obserwacja: na większości discordów (tych "serwerów") ludzie
    są tak szaleni i odklejeni, że nie ma po co z nimi gadać (przeglądam tam
    tylko memy), ale są wyjątki (wg mnie to kwestia tego, kto tymi serwerami
    zarządza -- im głupszy właściciel, tym głupsi członkowie, i odwrotnie), i
    na dwa z tych wyjątków wrzuciłem linka.

    --
    Do okulisty przychodzi pacjent:
    - Proszę przeczytać litery z tablicy - mówi lekarz.

  • 17. Data: 2024-04-05 06:42:02
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

> [...]
    > zarządza -- im głupszy właściciel, tym głupsi członkowie, i odwrotnie), i

    Tych komunikatorów jest tyle teraz że głowa mała. Jakie znam i używam
    oprócz Discord-a: WhatsApp, Messenger, Skype, LinkedIn. Nawet ostatnio
    Skype oferuje dołączanie do jakiś grup/kanałów tematycznych. Że to
    wszystko się utrzyma. A takie Polskie Gadu-Gadu padło.

  • 18. Data: 2024-04-05 11:28:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    pytajacy <r...@p...fm> napisał(a):
> [...]
    > Skype oferuje dołączanie do jakiś grup/kanałów tematycznych. Że to
    > wszystko się utrzyma. A takie Polskie Gadu-Gadu padło.

    Właśnie nie wszystko się trzyma i sporo upadło. Kto pamięta ICQ, WPKontakt
    albo Tlen.pl? Gadu padło na własne życzenie, zamieniając się w przerośniętą,
    zamulającą kobyłę, która nie wiedziała czym chce być. Poza tym było
    ograniczone do polskiego rynku. Skype z mojej perspektywy też prawie umarł,
    nie słyszę żeby ktoś go jeszcze używał. A że LinkedIn ma jakiś komunikator
    to nie słyszałem.

    Natomiast Discord nie jest takim komunikatorem jak WhatsApp i Messenger,
    przypomina forum. A jeśli ktoś sensownie adminuje danym serwerem, to Discord
    jest świetny do komunikacji grupowej. Jestem na jednym serwerze, gdzie jest
    ponad 30 kanałów tematycznych, admin pilnuje żeby dyskuje trzymały się tych
    kanałów i nie wpuszcza się przypadkowych osób. Trochę podobny jest Slack,
    ale apka jest mniej dopracowana i trzeba płacić za trzymanie historii. A w
    robocie Teams.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2024-04-05 11:45:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-05 o 06:42, pytajacy pisze:

    > Tych komunikatorów jest tyle teraz że głowa mała. Jakie znam i używam
    > oprócz Discord-a: WhatsApp, Messenger, Skype, LinkedIn.

    Nie sądziłem, że ten discord jest w jakimkolwiek stopniu podobny do
    Skype. A może to Skype staje się podobny do discord.
    Kiedyś Skype działał, ale już od dawna tylko 'prawie działa'.

    Przedwczoraj zrobił mi się jakiś jego upgrade.
    Wczoraj jak włączyłem komputer to się Skype nie uruchomił (a normalnie
    się uruchamia), czego nie zauważyłem, a akurat kolega coś ode mnie
    chciał na Skype.
    P.G.

  • 20. Data: 2024-04-05 11:54:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-04-05 o 11:28, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Skype z mojej perspektywy też
    > prawie umarł, nie słyszę żeby ktoś go jeszcze używał.

    Nie znam nic z tych rzeczy poza Skype.
    Z tego powodu żona korki on-line też robi przez Skype.

    Coś innego dla niej byłoby lepsze?

    > Jestem na jednym serwerze,
    > gdzie jest ponad 30 kanałów tematycznych, admin pilnuje żeby dyskuje
    > trzymały się tych kanałów i nie wpuszcza się przypadkowych osób.

    Poza forum KiCada i Usenetem nie znam nic innego służącego do
    komunikacji grupowej.
    Jak się w takim discord znajduje taki dobry serwer. Szuka się jakoś po
    tematach grup (czy dyskusji, czy jak to się tam nazywa) i ciekawsze
    bywają na dobrych serwerach?
    P.G.