  • 1. Data: 2024-04-04 16:39:38
    Temat: mini wifi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    potrzebuje sie podłączyc do sieci kablowej ethernet,
    a gniazdka w laptopie brak :-(

    No i tak sobie wymyśliłem, że jakis AP by to zrobił bez problemu.

    Tylko:
    -mały i lekki
    -chętnie z wbudowaną baterią.

    Moze ktos cos polecic/podpowiedzieć?
    google nie pomaga, bo z dużo róznych znajduje,

    J.

  • 2. Data: 2024-04-04 16:49:45
    Temat: Re: mini wifi
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 4.04.2024 o 16:39, J.F pisze:
    > potrzebuje sie podłączyc do sieci kablowej ethernet,
    > a gniazdka w laptopie brak ?

    Gniazdka USB też? Bo są przecież karty sieciowe na USB.

    --
    SW3

  • 3. Data: 2024-04-04 17:07:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F potrzebuje sie podłączyc do sieci kablowej ethernet,
> [...]

    > -chętnie z wbudowaną baterią.
    >
    > Moze ktos cos polecic/podpowiedzieć?
    > google nie pomaga, bo z dużo róznych znajduje,

    Z małych, to spotkałem u kogoś coś podobnego do tych:

    https://allegro.pl/oferta/router-bezprzewodowy-wifi-
    tp-link-tl-mr3020-3g-4g-v3-0-14842074292

    https://allegro.pl/oferta/tp-link-tl-wr802n-maly-ada
    pter-wifi-multiroom-nc-10731632123

    Bateryjnego AP nie widziałem nigdy, ale tu można łatwo użyć
    power banku, bo do zasilania jest gniazdo USB.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2024-04-04 17:29:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1v5i12a2c3l7w$.1ji7qrq8all6k$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > potrzebuje sie podłączyc do sieci kablowej ethernet,
    > a gniazdka w laptopie brak :-(

    kabel będzie najpewniejszy. wifi i bt to zuo.

    TP-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Network Adapter
    USB to RJ45 Lan Wired Adapter

    https://www.amazon.co.uk/TP-Link-Ethernet-Ultrabook-
    Chromebook-UE306/dp/B09MFY8799

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 5. Data: 2024-04-04 17:43:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > kabel będzie najpewniejszy. wifi i bt to zuo.
    >
    > TP-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Network Adapter
> [...]

    Najtańsze adaptery USB/eth też nie są przesadnie wielkim dobrem.
    Jeśli to jest jeden z tych nowych laptopów, co to już nie mają
    ethernetu, a gniazdek też im wiele nie zamontowano, rozsądnym
    zakupem może być coś z tego cyklu (jest kilka różnych wydań):

    https://www.x-kom.pl/p/1200856-stacja-dokujaca-do-la
    ptopa-ugreen-usb-c-3-x-usb-30-hdmi-ethernet.html

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2024-04-04 19:08:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.04.2024 o 16:39, J.F pisze:
> [...]
    > a gniazdka w laptopie brak :-(
    >
    > No i tak sobie wymyśliłem, że jakis AP by to zrobił bez problemu.

    AP na baterie to ciężki temat, bo i po co to, ale jest kupa sprzętów
    zasilanych przez PoE.

    > Moze ktos cos polecic/podpowiedzieć?
    > google nie pomaga, bo z dużo róznych znajduje,

    Jak prędkość nie jest głównym kryterium, to może Mikrotik mAP lite?
    https://allegro.pl/oferta/mikrotik-map-lite-punkt-do
    stepowy-rbmapl-2nd-2x2-mimo-2-4ghz-1x-rj45-151096841
    86
    Mały i zasilany prze PoE, ale celowałbym raczej w używany, bo nowy
    jednak drogawy jest jak na możliwości, które oferuje.

    Jak prędkość ma być większa i nie musi być aż tak mały, to z Mikrotików
    hAP AC2 lub hAP AX2, ewentualnie montowane sufitowo cAP AC/AX.

  • 7. Data: 2024-04-05 01:10:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > potrzebuje sie podłączyc do sieci kablowej ethernet,

    A co to za sieć tak z ciekawości, bo domowa to zwykle ma router wifi, a
    jakaś inne, bez wifi to czy to nie specjalnie dla większego
    bezpieczeństwa? Żebyś się w jakieś kłopoty nie wpakował.

    > a gniazdka w laptopie brak :-(
    >
    > No i tak sobie wymyśliłem, że jakis AP by to zrobił bez problemu.
    >
    > Tylko:
    > -mały i lekki

    Tp-link lub GL.iNet. Trochę używałem TL-MR3020. Instalowałem na tym
    chyba nawet openwrt czy podobne, ale ręki nie dam sobie uciąć. Ale
    popatrz też na stronach TP-Linka na bardziej wspołczesne modele, bo
    chyba jest tam tego trochę więcej.
    GL.iNet, np. GL-AR300, dużo trudniej dostać, ale jest to MZ zupełnie
    inna klasa sprzętu (opcje, itd.). Mają już zainstalowany openwrt.

    > -chętnie z wbudowaną baterią.

    Znam tylko jeden taki: TP-Link TL-MR3040.

    > Moze ktos cos polecic/podpowiedzieć?
    > google nie pomaga, bo z dużo róznych znajduje,

    Usb-ethernet też jest opcją.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-04-05 01:30:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-04, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > GL.iNet, np. GL-AR300, dużo trudniej dostać, ale jest to MZ zupełnie
    > inna klasa sprzętu (opcje, itd.). Mają już zainstalowany openwrt.

    Jeszcze z innych, to Mikrotiki klasy SOHO są MZ świetne konfiguracyjnie
    (RouterOS) i przystępne cenowo.
    https://allegro.pl/oferta/mikrotik-routerboard-map-2
    nd-15398112854 Tego
    akurat nie używałem, ale poszukaj po MikroTik hAP mini czy gdzieś nie
    dostaniesz. To jest taki maluszek o kubaturze zbliżonej do MR3020.
    https://www.cyberbajt.pl/produkt/9520/mikrotik-hap-m
    ini-rb931-2nd.html

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-04-05 06:37:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Apr 2024 16:49:45 +0200, SW3 wrote:

    > Gniazdka USB też? Bo są przecież karty sieciowe na USB.

    Ale sobie pomyslalem, ze moglbym nie narazac USB na wylamanie, jakbym
    mial radiowo ...

    J.

  • 10. Data: 2024-04-07 16:40:12
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/04/2024 16:07, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    pter-wifi-multiroom-nc-10731632123

    > Bateryjnego AP nie widziałem nigdy, ale tu można łatwo użyć
    > power banku, bo do zasilania jest gniazdo USB.

    bateryjne są chociażby Gl-iNet, ale chyba nie tanie. Ja mam x300, bo w
    pracy mi się przydaje - wpinam sieć do gniazda LAN (sieć np dedykowana
    do kamer bez dostępu do internetu) i łączę się bezprzewodowo - choć
    jeszcze nie udało mi się zmusić go do połączenia przez VPN, co byłoby
    dla mnie przydatne do ustawiania kamer - na razie podłączam laptopa i
    przez 4G (albo przy mniejszych obiektach Wifi) łaczę się z nim zdalnym
    pulpitem (raczej bez stałego IP będzie problem z VPN - potrzebuję mieć
    dostęp do dowolnego urządzenia/dowolnego portu)

    Lukasz