  • 1. Data: 2009-01-27 10:00:47
    Temat: Kilka systemow - problem z bootowaniem
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Problem już kiedyś zgłaszałem, ale nie było rozwiązania. Mam starą płytę
    Abit NF-7S rev.2 z kontrolerem SATA i HD 500 GB. Na dysku są dwie
    partycje podstawowe z tym samym systemem operacyjnym (jedna zawsze jest
    ukryta - i pełni rolę rezerwowej). Status partycji przełączam "ręcznie",
    gdy zajdzie taka potrzeba. Rozwiązanie takie dobrze się sprawdzało na
    tej samej płycie z dyskiem PATA, ale nie działa na SATA. System startuje
    tylko z pierwszej partycji, a z drugiej nie - pojawia się komunikat
    biosa o braku systemu.
    W sieci znalazłem opisy podobnych problemów z dwoma dyskami sata na
    jednym kontrolerze, ale niestety nie natrafiłem na rozwiązanie mojego
    problemu.
    Co jest przyczyną? Jakie rozwiązanie?
    Pozdrawiam,
    F.

  • 2. Data: 2009-01-27 12:22:17
    Temat: Re: Kilka systemow - problem z bootowaniem
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Piotr Fonon pisze:
> [...]
    > W sieci znalazłem opisy podobnych problemów z dwoma dyskami sata na
    > jednym kontrolerze, ale niestety nie natrafiłem na rozwiązanie mojego
    czy dobrze zrozumiałem:
    A - boot B-hide - działa
    A-hide B-boot- nie działa
    ?

    Jeśli tak, to trzeba by (skoro napisałeś ze przełączasz recznie)
    zainstalować jakiegoś boot managera który przejmie na siebie funkcje
    przełączania. Nawet jeśli pomysł Ci sie nie podoba, to boot managar (np
    grub) wywali jakies błędy, wtedy zobaczymy co mozna zrobic.
    ToMasz

  • 3. Data: 2009-01-27 18:52:42
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedź.

    ToMasz napisał(a):
    > czy dobrze zrozumiałem:
    > A - boot B-hide - działa
    > A-hide B-boot- nie działa
    > ?
    Tak jest.

    > Nawet jeśli pomysł Ci sie nie podoba, to boot managar (np
    > grub) wywali jakies błędy, wtedy zobaczymy co mozna zrobic.
    A może coś innego niż grub?
    F.

  • 4. Data: 2009-01-27 22:38:40
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Fonon pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Tak jest.

    > A może coś innego niż grub?
    > F.

    wybór należy do Ciebie. JA też gruba nie lubie ( ładniejsze jest lilo)
    ale za to jak COŚ nie zadziałało, to w 12 godzin dostałem odpowiedz ze w
    pliku grub.costam w lini 4 mam dodać (hdd0+1) i zadziałało....

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-01-28 09:43:02
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:
    > wybór należy do Ciebie.
    Ale z czego wybrać? Rozumiem, że grub ma zalety, ale może jest coś
    innego. To, co robię "ręcznie" - robi też bootmanager, więc to kwestia
    informacji zwrotnej.
    F.

  • 6. Data: 2009-01-28 17:08:34
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Piotr Fonon pisze:
    > Ale z czego wybrać? Rozumiem, że grub ma zalety, ale może jest coś
    > innego. To, co robię "ręcznie" - robi też bootmanager, więc to kwestia
    > informacji zwrotnej.
    > F.

    nie oto chodzi. JEsli grub bedzie miał wystartowac partycje pierwszą lub
    drugą i cos mu sie nie uda, to wypluje sie podając wszelkie mozliwe
    błędy. Taka funkcjonalność rzadko widziana w Windowsie.

    Czytając to co zwrócił grub, łatwiej dojdziesz do sedna sprawy. Z
    drugiej strony, jak Grub zacznie działac, z opóżnieniem np 1 sekundy, to
    jak nie załączysz monitora wcześniej, to nawet nie bedziesz wiedział ze
    nasz bootloader :)

    PS umieść go w MBR
    ToMasz

  • 7. Data: 2009-01-28 17:24:54
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Smart Boot Manager http://btmgr.sourceforge.net
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 8. Data: 2009-01-29 09:20:48
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:

    > nie oto chodzi.
    No właśnie o to chodzi.

    > JEsli grub bedzie miał wystartowac partycje pierwszą lub
    > drugą i cos mu sie nie uda, to wypluje sie podając wszelkie mozliwe
    > błędy.
    O to chodzi.

    > Taka funkcjonalność rzadko widziana w Windowsie.
    Rzadko to nie znaczy, że w ogóle nie.

    > Czytając to co zwrócił grub, łatwiej dojdziesz do sedna sprawy.
    O to chodzi, ale szukam czegoś innego niż grub. Jeśli nie znajdę - będę
    męczył się z grubem.

    A swoją drogą, to problem pozostaje otwarty od strony teoretycznej.
    Pozdrawiam,
    F.

  • 9. Data: 2009-01-29 09:23:37
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Michal Kawecki pisze:
    > Smart Boot Manager http://btmgr.sourceforge.net
    Dzięki. Domyślam się że pliki rpm i exe dotyczą tego samego - bo nazwy
    są różne.
    F.