  • 21. Data: 2023-06-22 21:30:52
    Temat: Re: Kilku tytułów muzyki szukam do testów
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > Przebijam. Ja w 1981. Potem już tylko od czasu do czasu poza domem.
    > Pewnie gdybym teraz wrócił do oglądania, to bym nie zauważył tej przerwy.
    > Ale ja nie o telewizji, tylko o telewizorze. Cały czas nie mam. Jak coś
    > z rzadka chcę obejrzeć, wystarczy mi komputer.

    Ja mam. Ze starym DVB-T. "Nie wiem, czy działa" (cytat z pewnego serwisu
    aukcyjnego).

    Paweł

  • 22. Data: 2023-06-22 23:12:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Adama mix znam i mam. Dzięki.

    Adam, swoją drogą, to stary Usenetowy wyjadacz. Janko Muzykant, pisywał na
    pl.rec.foto.cyfrowa.

    --
    Nad brzegiem Nilu spotykają się dwa krokodyle.
    - No i jak poszło dzisiaj polowanie?

  • 23. Data: 2023-06-22 23:17:20
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No coz, czasy sie zmienily, mozna na komputerze :-)

    Można i na komórce, ale czy to wygodne? Ja mam telewizor, ale nie mam
    telewizji. Tzn. teoretycznie mam, bo kablówka daje w gratisie razem z
    internetem, ale nie pociągnąłem kabla do telewizora. Za to filmy i seriale
    z kąkutera sobie na TV puszczam. Głównie z YT (dużo wygodniej jest mi
    ściągnąć interesujące mnie filmiki przez yt-dlp i obejrzeć sobie potem na
    wygodnym odtwarzaczu, bez reklam, niż bezpośrednio na YouTubie).

    Z tego samego powodu mam czytnik. Można czytać na komputerze, można na
    komórce, ale czytnik jest do tego po prostu wygodniejszy (i z powodu,
    którego nie rozumiem i nikt nie potrafił mi go do tej pory dobrze wyjaśnić
    bez powielania mitów, oczy męczą się dużo mniej).

    --
    Co myśli kura uciekająca przed kogutem?
    "Zrobię jeszcze trzy okrążenia dookoła kurnika żeby nie pomyślał ze

  • 24. Data: 2023-06-23 01:34:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Jun 2023 21:12:50 -0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

    > Adam, swoją drogą, to stary Usenetowy wyjadacz. Janko Muzykant, pisywał na
    > pl.rec.foto.cyfrowa.

    Wiem, pamiętam. Adam zresztą pokazywał niedawno coś z mojego sprzętu foto
    w swoich filmach.
    Z czasów "Janka Muzykanta" jeszcze był np Qba, który skanował i drukował.
    Nie wiem, co się z nim dzieje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2023-06-23 02:33:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-21, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Potrzebuję kilkunastu tytułów utworów muzycznych do testów odsłuchu.
    > Chodzi mi o dużą dynamikę i możliwie pełne spektrum.
    > Dobrze, gdyby podkład rytmiczny był niski i wyczuwalny nawet dla laika, ale
    > aby utwór był równo nagrany - czyli aby niskie nie wyskakiwały kilkanaście
    > decybeli ponad resztę jak u domorosłych hip-hopowców.

    Dzieci Sanczeza https://youtu.be/28ds69kqY8s?t=220
    Prokofiewa, Romeo i Julia - Taniec Rycerzy.
    Z bardziej współczesnych Alan Walker, albo niejaki The Fat Rat (np.
    We'll Meet Again).

    Generalnie chyba mniejszy problem w samym utworze, a większy w jakości
    nagrania. Nie wiem skąd mógłbyś wytrzasnąć porządne. Zarówno z
    fizycznymi CD jak i np. z iTune (fizycznymi plikami), nie stream, to MZ
    loteria.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2023-06-23 02:41:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-22, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan Paweł Pawłowicz napisał:
    >
    > [...]
    >
    > No więc wcale nie uważam tego za jedynie słuszne podejście.
    > Ludzie jeżdżą do Żelazowej Woli, słuchają muzyki przez otwarte
    > drzwi. A gdzieś tam obok w krzakach ptak zaświergol, drzewo
    > pod wpływem wiatru zaszumi lub skrzypnie, w trawie konik polny
    > zacyka. Nie ma tragedii. Można muzykę odsłuchiwać, można słuchać.
    > Głośniki traktować jak machine w do podróży w czasie i przestrzeni
    > ku jakiejś sali koncertowej z przeszłego wieku. Albo jako muzyka
    > z instrumentam, co przyszedł do nas w gości.

    Tak na marginesie, co mnie zawsze uderza, jak dalece jesteśmy urobieni w
    kwestii codziennego słuchania ze zniekształconą charakterystyką, jakimiś
    podbitymi basami np. Później idę na jakiś koncert klasycznej i wręcz
    razi mnie, że to nie brzmi jak powinno.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-06-23 12:47:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > charakterystyką, jakimiś podbitymi basami np. Później idę na
    > jakiś koncert klasycznej i wręcz razi mnie, że to nie brzmi

    To samo jest z obrazem. Człowiek jedzie w jakieś Znane Miejsce
    i ma pretensje do świata, że nie wygląda to tak jak na zdjęciach
    z fotoszopa.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2023-06-23 14:13:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

> [...]
    > We'll Meet Again).
    >
    > Generalnie chyba mniejszy problem w samym utworze, a większy w jakości

    Jakość nagrania jest kluczowa. Dlatego większość rad w tym wątku jest
    pozbawiona sensu, nie wskazują konkretnego nagrania.

    P.P.

  • 29. Data: 2023-06-23 15:47:52
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > No coz, czasy sie zmienily, mozna na komputerze :-)

    Jak dla mnie końcówka toru czyli głośniki/kolumny/słuchawki
    już pomijając akustykę pomieszczenia, wprowadzają nie 0,001-0,01% zniekształceń,
    ale 5-50%. Tak to widzę.
    Właściwie badają gdzieś przetworniki pod kątem zniekształceń, czy lepiej
    tego potworka nikomu nie pokazywać bo czar pryśnie?

  • 30. Data: 2023-06-23 16:17:15
    Od: Jacek Konieczny <j...@j...net>

    On 23/06/2023 15:47, alojzy nieborak wrote:
> [...]
    > Właściwie badają gdzieś przetworniki pod kątem zniekształceń, czy lepiej
    > tego potworka nikomu nie pokazywać bo czar pryśnie?
    Ale przecież w większości zastosowań te ,,zniekształcenia" to feature,
    nie bug. Jeśli nie chodzi o monitory odsłuchowe w studio, to raczej
    użytkownik chce, żeby ,,ładnie brzmiało", a nie, żeby miało idealnie
    płaską charakterystykę.

    Gdyby istniały idealne przetworniki i idealne były najlepsze, to np. nie
    było by setek różnych typów mikrofonów dobieranych indywidualnie do
    różnych zastosowań czy konkretnych głosów i modelów instrumentów. Z
    głośnikami pewnie nie jest tak źle, ale raczej nie ma co oczekiwać 100%
    odtworzenia sygnału.

    Jacek