  • 1. Data: 2010-02-08 15:45:17
    Temat: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

    W pierwszy sezon zaliczyłem urlop w górach, śniegu było mnóstwo, opony
    sprawowały sie lepiej niż dobrze.

    Poprzednia zima była taka mniej śniegowa, więc trudno coś powiedzieć o
    oponach.

    W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę
    szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach
    osiedlowych. Lipa straszna.

    Całe auto ma 45 tys km przebiegu, opony (komplet z felgami) zmieniane na
    letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest
    czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie
    podmienili.

    Podpowie mi ktoś co się stało?

    Zajeździłem je tak szybko ?

    KJ

  • 2. Data: 2010-02-08 15:49:21
    Temat: Re: Kleber zimowe opony na 2 sezony ?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło
    na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-02-08 16:16:18
    Od: AL <a...@s...tam>

    KJ Siła Słów pisze:
> [...]
    > letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest
    > czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie

    mam rowniez Klebery - auto wyjechalo tez na nich z salonu w 2007 roku
    (listopad) - do tej pory sprawuja sie idealnie.
    Ale ja zmieniam z letnich na zimowe dopiero jak spadnie snieg, a nie jak
    spada temperatura w okolice zera a ulice sa suche lub tylko mokre.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2010-02-08 16:36:01
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Michał pisze:
    > A ile opony mają bieżnika? Może przednie opony traktowałeś jako sprzęgło
    > na śliskim i Ci je szybko szlag trafił?

    Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy
    ruszaniu.

    KJ

  • 5. Data: 2010-02-08 16:37:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Feb 2010 15:45:17 +0100, KJ Siła Słów wrote:
    >Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych oponach.

    Mialem kiedys klebery i zdecydowanie dluzej jezdzily.
    Ale to bylo kiedys.

    >W obecna zimę auto na tych oponach zachowuje się jak na letnich. Wożę
    >szpadel, bo inaczej bym nie pojeździł po mało odśnieżanych ulicach
    >osiedlowych. Lipa straszna.

    Czynniki moga byc trzy:
    -warunki znacznie gorsze niz dwa lata temu,
    -starzenie gumy, ktore sie ponoc zdarza,
    -duzy wplyw zuzycia na trakcje zimowa, co np Michelin staral sie
    polepszyc lamelkami Y.

    Niestety - musialbys kupic ze dwie nowe i pobawic sie w testowanie :-(

    J.

  • 6. Data: 2010-02-08 16:38:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Feb 2010 16:16:18 +0100, AL wrote:
    >Ale ja zmieniam z letnich na zimowe dopiero jak spadnie snieg, a nie jak
    >spada temperatura w okolice zera a ulice sa suche lub tylko mokre.

    W tym roku pierwszy opad sniegu zaskoczyl nas w pazdzierniku.
    Akurat w trase jechalem.

    J.

  • 7. Data: 2010-02-08 16:44:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    KJ Siła Słów napisał(a):
    > Noge to ja moze i mam ciezka, ale ESP nie daje szans zakatowania przy
    > ruszaniu.
    Jesteś w błędzie.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-02-08 16:47:12
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > Auto (C5 kombi, 2.0 HDI) wyjechało z salonu w grudniu 2007 na tych
    > oponach.

    moze juz w salonie sprzedali ci np dwuletnie opony
    niby nowe ale guma sie zestarzala
    sprawdz jaki maja dot

    MAciej

  • 9. Data: 2010-02-08 18:00:31
    Od: Michał <m...@o...pl>

    W dniu 2010-02-08 16:44, Krzysztof 45 pisze:
    > Jesteś w błędzie.

    Ale ile mają przednie mm? W autach z napędem nieprawidłowym przednie
    opony szybko się zużywają zwłaszcza jak się szybko jeździ.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-02-09 08:28:47
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    KJ Siła Słów pisze:
> [...]
    > letnie w normalnych terminach, zmiany robione w ASO (w letnich jest
    > czujnik ciśnienia i trzeba modyfikować komputer) - tam ich raczej nie

    Może jeździsz jak większość kierowników - jak słyszę to się nóż w
    kieszeni otwiera ...
    Diesel nowoczesny - ruszanie, wyje na obrotach 2000-2500RPM, a kierownik
    operuje sprzęgłem, w tym samym podobnym czasie ja wsiadam w swojego
    starego grata (TDI na pompie wtryskowej) wsadzam 1 lub wsteczny i bez
    dodawania gazu wyjeżdżam, a większość fachowców wtedy kręci
    niemiłosiernie kołami ;)

    Pozdrawiam !!