  • 1. Data: 2009-03-02 07:17:02
    Temat: Kłopoty z zasilaczami
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Witam.
    W zeszłym tygodniu w przeciągu trzech dni padły mi dwa zasilacze w dwóch różnych
    komputerach (ale w tym samym
    mieszkaniu). Jeden Chieftek podłączony przez listwę, drugi Tagan podłączony przez
    UPSa. Objawy takie same: po włączeniu
    feralnego zasilacza, wylatują bezpieczniki w instalacji elektrycznej.

    Czy to, że padły w tak krótkim odstępie czasu można uznać za przypadek, czy też
    powinienem się jednak zacząć martwić?
    Jeśli to drugie, to jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?

    t.

  • 2. Data: 2009-03-02 07:51:07
    Temat: Re: Kłopoty z zasilaczami
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Tomasz Bątor wrote:
> [...]
    > czy też powinienem się jednak zacząć martwić? Jeśli to drugie, to jaka
    > może być przyczyna takiego stanu rzeczy?

    Jest całkiem możliwe, że masz jakiś "syf" w instalacji elektrycznej...
    Czy instalacja jest poprawnie uziemiona?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2009-03-02 09:05:18
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    On 03/02/2009 08:51 AM, DooMiniK wrote:

    > Jest całkiem możliwe, że masz jakiś "syf" w instalacji elektrycznej...
    > Czy instalacja jest poprawnie uziemiona?

    Raczej tak, tzn. nic nie kopie ani nie zdarzały się problemy wcześniej. Bolce w
    gniazdkach na pewno są do czegoś
    podłączone, aczkolwiek nie wiem do czego (instalacja w bloku). Mogę jakoś łatwo
    zweryfikować poprawność uziemienia?

    t.

  • 4. Data: 2009-03-02 10:32:38
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Tomasz Bątor pisze:

> [...]
    > Bolce w gniazdkach na pewno są do czegoś podłączone, aczkolwiek nie wiem
    > do czego (instalacja w bloku). Mogę jakoś łatwo zweryfikować poprawność

    Woltomierzem - zmierz jakie masz napięcie pomiędzy dziurkami, następnie
    pomiędzy bolcem a dziurkami i w jednym przypadku powinno być tyle samo
    co pomiędzy dziurkami, a w drugim 0. Poza tym, jak masz gniazdka
    niedaleko, to możesz sprawdzić poprawność zerowania - podłączasz
    woltomierz do bolców w dwóch różnych gniazdkach - powinno być 0.
    A i woltomierz ustawiasz na AC i zakres, który zmierzy około 230 wolt.

  • 5. Data: 2009-03-02 12:36:15
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Tomasz Bątor wrote:
> [...]
    > Bolce w gniazdkach na pewno są do czegoś podłączone, aczkolwiek nie wiem
    > do czego (instalacja w bloku). Mogę jakoś łatwo zweryfikować poprawność

    Tak, jak napisał kolega; jak nie masz jednak w tym wprawy, zawołaj
    kolegę, ew. zapłać elektrykowi... Jeden kolega-magik próbował
    chyba zmierzyć prąd w elektrowni podłączając bezpośrednio do gniazdka
    amperomierz ;-)

  • 6. Data: 2009-03-02 12:47:07
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    DooMiniK pisze:

> [...]
    > kolegę, ew. zapłać elektrykowi... Jeden kolega-magik próbował
    > chyba zmierzyć prąd w elektrowni podłączając bezpośrednio do gniazdka

    Z ciekawości, zdążył odczytać wskazanie? Miernik się zagrzał może?
    Podejrzewam, że analogowy. Pewnie korki siadły :P

  • 7. Data: 2009-03-02 16:40:27
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    BQB wrote:

    > Z ciekawości, zdążył odczytać wskazanie? Miernik się zagrzał może?
    > Podejrzewam, że analogowy. Pewnie korki siadły :P

    Długa historia...
    Samo "urządzenie" to mulimetr klasy "W TE*CO za
    5zł". Wsadził szpilki w gniazdko (listwa zasilająca komputer,
    miał nadzieję, że w ten sposób sprawdzi... ile pobiera komputer).
    Wywaliło bezpieczniki automatyczne. Ruszył więc wbić bezpieczniki
    automatyczne (w domu zrobiło się wcześniej ciemno, magik nie pomyślał
    o odłączeniu "urządzenia pomiarowego" z obwodu. Skończyło się
    o dziwo tylko na wymiane bezpiecznika topnikowego, nic innego
    nie ucierpiało (głupi ma zawszcze szczęście...).

  • 8. Data: 2009-03-02 20:49:23
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bątor" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy też powinienem się jednak zacząć martwić? Jeśli to drugie, to jaka
    > może być przyczyna takiego stanu rzeczy?

    Czy te zasilacze nie maja od 3 lat w gore? Bo to normalne w zasilaczach z
    aktywnym pfc tych firm pare miesiecy po zakonczeniu gwarancji :)
    - dobrze sobie producent obliczyl trwalosc czesci

  • 9. Data: 2009-03-03 07:09:13
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    On 03/02/2009 09:49 PM, Przemek wrote:

    > Czy te zasilacze nie maja od 3 lat w gore? Bo to normalne w zasilaczach z
    > aktywnym pfc tych firm pare miesiecy po zakonczeniu gwarancji :)
    > - dobrze sobie producent obliczyl trwalosc czesci

    Hm, mają. Ciekawa teoria :). Niemniej dziś może uda mi się po pracy kupić jakiś
    miernik i jednak posprawdzam gniazdka.

    Wracając do zasilaczy, "węchowo" przepaliło się to coś wewnątrz do czego wtyka się
    wtyczkę ;p (albo najbliższe okolice)

    t.

  • 10. Data: 2009-03-03 07:52:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    DooMiniK pisze:

> [...]
    > o dziwo tylko na wymiane bezpiecznika topnikowego, nic innego
    > nie ucierpiało (głupi ma zawszcze szczęście...).

    Znaczy dobre zabezpieczenia, tylko automat nie powinien się dać wbić :P