  • 1. Data: 2009-03-01 11:01:15
    Temat: Srubokrety do serwisu PC
    Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl>

    Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie przy
    składaniu komputerów? Zwykłe, manualne, nie żadne wkrętarki. Co by pasowały
    do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i najważniejsze,
    aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli np. wszelkie Toya
    itp. odpadają)
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-03-01 11:07:24
    Temat: Re: Srubokrety do serwisu PC
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    digitaladam pisze:
> [...]
    > pasowały do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i
    > najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli

    Niby dlaczego odpadają? Już któryś rok mi służą.

  • 3. Data: 2009-03-01 11:14:11
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    digitaladam pisze:
> [...]
    > pasowały do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i
    > najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli

    Kiedyś na giełdzie (jeszcze Grzybowska) kupiłem sobie wkrętak z
    wymiennymi końcówkami (12 bodajże) i wysuwanym na cieniutkim teleskopie
    magnesikiem - świetna sprawa jak śrubka wpadnie w jakiś zakamarek. Do
    amatorskiej zabawy zdecydowanie wystarczy (zwłaszcza że końcówki z
    dobrej jakości materiału) ale jeśli zamierzasz uruchomić produkcję
    seryjną to chyba bym polecał jakiś elektryczny.

  • 4. Data: 2009-03-01 11:26:25
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "digitaladam" napisał:

    > Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie
    > przy składaniu komputerów?

    Do składania wystarczy dowolny, dostępny w zasięgu ręki.
    Natomiast do rozkręcania... tu ludzka pomysłowość jest tak bogata, że czasem
    najwymyślniejsze rodzaje wkrętaków nie wystarczają. Ostatnio otwierałem
    obudowę zabezpieczoną za pomocą trzech... gwoździ, wbitych na rozpórkę w
    jeden otwór ;-)

    > No i najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc
    > (czyli np. wszelkie Toya itp. odpadają)

    Ale Ty na pewno te wkręty przykręcasz, czy tylko przykładasz wkrętak do łba
    i naparzasz młotkiem? Bo generalnie nawet chiński wkrętak za kilkadziesiąt
    groszy ciężko zepsuć w miesiąc podczas normalnej eksploatacji. Ja wolę kupić
    5-10 sztuk takiego badziewia, zwiększając w ten sposób szansę iż któryś z
    nich będzie się pałętał w zasięgu ręki, niż jeden wypasiony (?), który
    zazwyczaj wtedy, gdy jest potrzebny, znajduje się W Zupełnie Innym Miejscu.

    JoteR

  • 5. Data: 2009-03-01 11:40:49
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    digitaladam pisze:
> [...]
    > pasowały do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i
    > najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli

    Wybierz się do jakiegoś Obi albo Praktikera albo innego sklepu z
    narzędziami i sobie wybierz coś solidnego.

    Wojtek

  • 6. Data: 2009-03-01 12:00:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    digitaladam pisze:
> [...]
    > pasowały do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i
    > najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli

    Od bardzo dawna (~10 lat) używam takie niebieskie (gwiazdka) i
    pomarańczowe (płaski) marki Hi-Tec PAT.20366
    http://www.rompol.com.pl/images/cms/1493/wkretaki/wk
    retak_plaski_test.jpg
    - końcówka magnetyczna, "philips" rozmiar 1 i 2, ale i 0 się przydaje
    czasem do małych śrubek

    Od pewnego czasu niestety zalewa rynek chińska podróba tych wkrętaków
    (można poznać po tym, że sama końcówka wkrętaka nie jest "inna", taka
    bardziej matowa, hartowana czy coś, tylko całość jest
    jednolita-chromowana, albo końcówka jest czarna, ale to jest perfidne
    malowanie na czarno), więc zaczełem testować inne wrkętaki,
    http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?cPath=248
    _249_277&products_id=17935&currency=PLN
    są dość dobre, ale niestety wersja dostępna w castoramie jest dużo
    gorsza jakościowo od wersji z akurat z tego sklepu. Ma też inny numerek
    serii/wykonania na główce

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-03-01 12:26:10
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message

> [...]
    retak_plaski_test.jpg
    > - końcówka magnetyczna, "philips" rozmiar 1 i 2, ale i 0 się przydaje

    Potwierdzam - wyjatkowo udany i wytrzymaly model ( uzywany w warsztacie
    samochodowym ;-)

  • 8. Data: 2009-03-01 13:32:10
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 marca 2009 (12:01:15) napisano:

    > Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie przy
    > składaniu komputerów? Zwykłe, manualne, nie żadne wkrętarki. Co by pasowały
    > do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami.

    Każdy śrubokręt typu PH3-PH4 będzie pasował. Trzeba tylko pamiętać,
    żeby nie używać śrubokrętów typu PZ, bo one nie pasują.

    PS.
    Tak w ogóle to mało kto sobie zdaje sprawę z tego, że śrubokręty
    "krzyżowe" występują w 2 odmianach - Phillips i Pozidriv, i są
    wzajemnie niekompatybilne...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 9. Data: 2009-03-01 13:40:40
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    > Wojtek pisze:
    > Wybierz się do jakiegoś Obi albo Praktikera
    > i sobie wybierz coś solidnego.
    > Wojtek

    To się wyklucza.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2009-03-01 13:42:49
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Yakhub"
    >Każdy śrubokręt typu PH3-PH4 będzie pasował. Trzeba tylko pamiętać,
    >żeby nie używać śrubokrętów typu PZ, bo one nie pasują.

    Wkrętak!
    Poza tym, raczyłeś zapomnieć o wszelkich wynalazkach typu torx i
    pochodnych. (np. bodajże Compaq swojego czasu używał systemu podobnego do
    torksa, tylko pięcioramiennego). No i oczywiście nie zapominajmy o np.
    kablach szeregowych przykręcanych płaską końcówką.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Borg Moderator: Your Topic Is Irrelevant,
    `b K...@e...eu.org d' your arguments are futile.