  • 1. Data: 2009-03-01 22:10:53
    Temat: Dysk e-SATA
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Interesuje mnie dysk przenośny e-SATA.
    W co powinien być wyposażony komputer stacjonarny,
    a w co laptop żeby można było z takiego dysku korzystać?
    Jaki powinien być kabel (w tym jakiej długości) żeby
    transfer pomiędzy dyskiem a komputerem był najszybszy?
    Jeżeli po stronie komputera i/lub laptopa warunki niezbędne
    będą do spełnienia, to jaki dysk e-SATA przenośny warto
    kupić (jakiej firmy, jaki model)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-01 23:07:51
    Temat: Re: Dysk e-SATA
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik 123 napisał:

    > W co powinien być wyposażony komputer stacjonarny,
    > a w co laptop żeby można było z takiego dysku korzystać?

    w gniazdo e-SATA

    > Jaki powinien być kabel (w tym jakiej długości) żeby
    > transfer pomiędzy dyskiem a komputerem był najszybszy?

    Taki, jak doplaczony do dysku zewnetrznego bedzie. Przewaznie jest to
    krotki kabel, ok. 50 cm

    > Jeżeli po stronie komputera i/lub laptopa warunki niezbędne
    > będą do spełnienia, to jaki dysk e-SATA przenośny warto
    > kupić (jakiej firmy, jaki model)?

    A w jakiej cenie?

    Ja kupyje zwykle dyski i obudowy z esata Wellanda. Maja ten plus, ze
    mozna ttez podpiac po USB. Czyli jak nie bedzie eSSata w danym kompie to
    mozna do danych dotrzec przez USB.

  • 3. Data: 2009-03-01 23:18:05
    Od: "123" <z...@z...com>

    Dzięki.

    > w gniazdo e-SATA
    A na czym jest to gniazdo - na jakiejś karcie podłączonej
    do PCI (stacjonarny) lub wkładanej do Expressa (laptop)?

    [...]

    > A w jakiej cenie?
    Nie mam jeszcze rozeznania w jakim przedziale cen bywają.

    > Ja kupyje zwykle dyski i obudowy z esata Wellanda. Maja ten plus, ze mozna ttez
    podpiac po USB. Czyli jak nie bedzie eSSata w
    > danym kompie to mozna do danych dotrzec przez USB.
    Mnie też by to odpowiadało.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-01 23:46:46
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości
    > Dzięki.

    > A na czym jest to gniazdo - na jakiejś karcie podłączonej
    > do PCI (stacjonarny) lub wkładanej do Expressa (laptop)?

    W stacjonarnym to "śledź" z gniazdem e-sata wpiety w płytę główną w złącze
    sata.
    Albo przy otworzonej obudowie kabel e-sata<=>sata

    Feromon

  • 5. Data: 2009-03-02 00:40:18
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Feromon napisał:

    > W stacjonarnym to "śledź" z gniazdem e-sata wpiety w płytę główną w złącze
    > sata.
    > Albo przy otworzonej obudowie kabel e-sata<=>sata

    Albo gniazdo na plycie glownej :)

  • 6. Data: 2009-03-02 00:40:58
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik 123 napisał:

    > Mnie też by to odpowiadało.

    No to dysk - cena wedle rozmiaru i fiormy, obudowa welland eSATa+USB2.0
    - spradzic w sklepiej co kupujesz.

    I masz komplecik.

  • 7. Data: 2009-03-02 06:27:22
    Od: "123" <z...@z...com>

    Dzięki.

    podpiac po USB. Czyli jak nie bedzie eSSata w

    > No to dysk - cena wedle rozmiaru i fiormy, obudowa welland eSATa+USB2.0 - spradzic
    w sklepiej co kupujesz.

    > I masz komplecik.

    Czy z tego wynika, że muszę kupić oddzielnie obudowę i dysk i złożyć w własnym
    zakresie? ewnie to jest proste, ale zawsze "dłubaninka".:-)

    A jakie możliwości są w przypadku laptopa? Chyba rozwiązanie przez przelotkę
    USB - e-SATA nie ma sensu, bo transfer będzie taki jak w przypadku USB.
    A propos, jakie są w praktyce różnice w szybkościach transferu w przypadku:
    USB, SATA, e-SATA i FireWire? Chodzi mi o sytuację gdy:
    - przenosi się dużą ilość mniejszych i średnich plików
    - pojedyńcze duże pliki
    - korzysta się z plików zapisanych na takim dysku on-line

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-02 08:38:04
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > Czy z tego wynika, że muszę kupić oddzielnie obudowę i dysk i złożyć w
    > własnym
    > zakresie? ewnie to jest proste, ale zawsze "dłubaninka".:-)

    O tak, dokładnie 4 śrubki i 2 minuty pracy, nie ma się czego bać.

    > A jakie możliwości są w przypadku laptopa? Chyba rozwiązanie przez
    > przelotkę
    > USB - e-SATA nie ma sensu, bo transfer będzie taki jak w przypadku USB.

    Jeśli nie masz laptopa z e-SATA to przejściowki sobie raczej odpuść albo kup
    laptopa z e-SATA, jest ich całkiem sporo.

    Zawsze takie same szczególy google

  • 9. Data: 2009-03-02 13:22:41
    Od: "123" <z...@z...com>

    > O tak, dokładnie 4 śrubki i 2 minuty pracy, nie ma się czego bać.

    Czy dobrze rozumiem, że same dyski różnią się tylko pojemnością
    (z punktu widzenia użytkownika oczywiście, nie wnikając w szczegóły
    budowy), a różnica pomiędzy IDE, SATA, e-SATA i FireWire polega
    "tylko" na obudowie, która jest wyposażona w odpowiednie łącze?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-03-02 17:48:16
    Od: "xxx" <...@...be>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

    gra nie warta zachodu
    rok temu musialem kupic dysk przenosny, oczywiscie esata, przeciez bedzie
    szybki

    po roku nie uzywam esata, powody:

    -predkosc identyczna do usb2, moze pare mb szybciej, ale tez nie zawsze
    -upiedliwa istalacja, zamiast jednego prostego kabelka usb, masz dwa,
    dodatkowym musisz padpiac zasilanie
    -nie wszedzie mozna to podlaczyc

    w ten oto piekny sbosob stracilem z 40zl /roznica w obudowie usb a usb-esata
    /na dodatkowy port, ktory nie jest uzywany