  • 1. Data: 2011-01-19 17:45:12
    Temat: Kola i opony 205/50R17 w Corolli E12
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ktoś widział a najlepiej miał większa styczność z Corolla E12 najlepiej
    kombi (to nie koniecznie) z kolami 17" obecnie mam 205/40R17 (z takimi były
    felgi) ale to zdecydowanie z nisko, twardo oraz prostowanie felg na naszych
    drogach jest jakby nieuniknione i tak sobie wymyśliłem ze wymienię opony na
    205/50R17 będzie wyżej i bardziej miękko i bezpieczniej dla felg, ale
    pytanie pozostaje czy to sie zmieści i nie będzie obcierało.
    Lub inne pytanie na jakich "duzych" kolach widzieliście takie rolki, to
    sobie przeliczę.

    Buniek

  • 2. Data: 2011-01-19 18:50:06
    Temat: Re: Kola i opony 205/50R17 w Corolli E12
    Od: "Czarek" <c...@g...com>

    , ale pytanie pozostaje czy to sie zmieści i nie będzie obcierało.

    Róznica w średnicy kola to ponad 4 cm. Myślę ze moze byc lipa
    http://www.opony.net/narzedzia/zamienniki-opon.html

  • 3. Data: 2011-01-19 22:08:51
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "BUNIEK" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Lub inne pytanie na jakich "duzych" kolach widzieliście takie rolki, to

    Nie da rady

  • 4. Data: 2011-01-19 22:16:27
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > , ale pytanie pozostaje czy to sie zmieści i nie będzie obcierało.
    >
    > Róznica w średnicy kola to ponad 4 cm. Myślę ze moze byc lipa
    > http://www.opony.net/narzedzia/zamienniki-opon.html

    Tutaj raczej bym sie bal o szerokość na przodzie w maxymalnym skrecie,
    obecnie mam 185/65R15 i jest sporo miejsca od nadkoli a różnica miedzy tymi
    rozmiarami to juz tylko 15.3 mm. Jak kupie opony to będzie lipa ze zwrotem
    lub wymiana na inny rozmiar dlatego pytam.

    Buniek

  • 5. Data: 2011-01-19 22:22:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-19 22:16, BUNIEK pisze:

> [...]
    > tymi rozmiarami to juz tylko 15.3 mm. Jak kupie opony to będzie lipa ze
    > zwrotem lub wymiana na inny rozmiar dlatego pytam.

    To może lepiej wymienić całe koła na 16-tki, skoro tak się boisz? Ja
    wiem, że na 17-tkach auto wygląda lepiej, ale czy aby napewno warto się
    stresować?
    Jeśli 185/65R15 to dedykowany rozmiar, to na 16-tkach będzie często
    spotykany rozmiar 205/55. A że często spotykany, to i wybór opon większy
    i ich ceny niższe.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2011-01-20 10:30:08
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli 185/65R15 to dedykowany rozmiar, to na 16-tkach będzie często
    > spotykany rozmiar 205/55. A że często spotykany, to i wybór opon większy i

    16. to taki standard chciałem cos zmienić w autku na fajniejsze, za młodu
    nie było kasy trzeba nadrabiać marzenia na starość.

    Buniek

  • 7. Data: 2011-01-20 12:21:15
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    > 16. to taki standard chciałem cos zmienić w autku na fajniejsze, za młodu
    > nie było kasy trzeba nadrabiać marzenia na starość.

    Jak chcesz mieć fajniesze coś w autku to wymien autko. Załóż do E12 nawet
    22" ale będziesz płakał. Niestety to auto nie nadaje się do tuningu
    optycznego. Zresztą jak założysz wieksze niż 15" to oprócz tego że będzie
    tłukło w nadkola i błotniki to jeszcze będzie wyglądało jak siodło na
    krowie. Pomyśl może o jakiś fajowych naklejkach, chlapaczach, spojlerach
    albo diodach na spryskiwaczach. Przy odrobinie chęci i inwencji też będzie
    pięknie wyglądało.

  • 8. Data: 2011-01-20 14:28:39
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > albo diodach na spryskiwaczach. Przy odrobinie chęci i inwencji też będzie

    Nie razie nie mogę pozwolić sobie na inne auto , a i odpicowanego jak
    choinka nie chce. Toyota E12 na 17 wygląda zacnie znacznie ciekawiej niż w
    standardzie + szyby przyciemnione z tylu a ze to kombi to doskonale pasuje,
    fakt jest to stylistycznie nudne auto ale pojemnie i przyjemnie w
    użytkowaniu.
    17 cali do E12 wchodzą i nie tłucze o nadkola, tylko sie taczka robi dlatego
    chce podnieść profil, no i raz 90 pln za prostowanie felgi wybuliłem, a
    jest co najmniej jedna jeszcze do prostowania, wiec tu więcej gumy tez sie
    przyda.
    Nic chyba będę musiał zaryzykować.

    Buniek