    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Komin do wiaty
    Date: Sun, 5 May 2024 08:30:29 +0200

    Cześć,

    Jest sobie wiata drewniana zadaszona, chcemy w niej wędzić robić grilla.
    W żadnym razie nie ma to być odpierdolony "domek". Wędzenie metodą na
    beczkę, tylko bez beczki - wymurowany sześciobok otwary od góry - tam
    spieprza dym całym przekrojem. Chcemy grillować, zakładamy na sześciobok
    palenisko i grillujemy.

    Czyli potrzeba okapu podłączonego do komina. Samo w sobie nie jest to
    wyzwaniem. Dziura w dachu, rura izolowana (bo to drewno) puszczona przez
    przejście dachowe, okap wyspawam sam.

    Ale żeby nie było to ot tak, musi być jakieś wyzwanie. Fajnie by było,
    gdyby ten okap można było podnosić/opuszczać. Szukałem jakiegoś gotowca.
    Są rury teleskopowe, ale one służą do ustawiania wysokości komina na
    żądaną wysokość. Czyli ustawiasz raz, "betonujesz" i masz - nie do
    ciągłego wysuwania/wsuwania. To odpada.
    Elastyczne przewody. Tu mam mieszane uczucia. Tu też chyba chodzi o to
    by zamontować raz i później nie ruszać.
    To tyle co znalazłem z ewentualnych gotowców. Może coś jest jeszcze, ale
    nie umiem szukać?

    No i opcja, gdyby nic gotowego się nie znalazło, czyli mniejsza rura
    wchodzi w większą rurę od dołu, cała konstrukcja pionowa - miało by to sens?

    PD