  • 1. Data: 2022-11-21 19:20:43
    Temat: Komórkowe telefony MaxCom ,,dla seniora''...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Wczoraj kolejny (tym razem MaxCom MM428BB) odmówił współpracy... Obraz
    na wyświetlaczu obrócił się o pół pi (kąt prosty) z niepojętej przyczyny
    a na domiar złego potrafi opóźniać się względem reszty telefonu, czyniąc
    ów telefon (qpiony w marcu 2020 roku) nieużywalnym... Aqmulator padł
    wcześniej -- ładowanie do pełna starczało na dzień, czyli na
    kilkadziesiąt minut gadania...

    Wewnątrz nie widać niczego podejrzanego -- poza urwanymi gwintami
    obudowy... Sześć wkrętów trzyma ów telefon, z czego pięć gwintów
    było urwanych... Nie rozkręcałem go wcześniej a jeden z wkrętów
    był do wczoraj zaplombowany. Gwint trafiający na ów (zaplombowany)
    wkręt też był urwany.

    Po kilkugodzinnej przerwie telefon zachowuje się normalnie przez
    kilka minut...

    Jakość wykonania woła o pomstę do niebios!
    Nawet głośnik jest wspólny -- do rozmów i do innych dźwięków...

    [po co seniorowi dobry telefon, skoro ma blisko do śmierci?]

    -=-

    - ...mama na...
    - Mama?
    - Tak, mama...
    - To telefon dla seniora...
    - Tak. Dla seniora. Kupiłem go mojej mamie...
    - I mama obsługiwała ten telefon?
    - Tak...
    - Więc zostały złamane warunki gwarancji...
    - ???
    - Telefon był używany niezgodnie z przeznaczeniem...
    - Nie rozumiem?!
    - To telefon dla seniora, nie dla seniorki...

    Dialog jest dłuższy, gdyż zahacza o płciowe problemy i sprytną
    dociekliwość sprzedawcy odkrywającego oszustwo po serii pytań
    dotyczących kościelnego ślubu, którego przecież przed laty
    Kościół nie udzielał pedałom... ;)

    -=-

    Nie pytam o dobry telefon ,,dla seniorki'', wiedząc o nieistnieniu
    takowego... Na razie mamę cieszy Nokia (z oryginalnym aqmulatorem
    i takimże zasilaczem) qpiona na przełomie wieków...

    W oko me wpadło coś takiego:

    https://shopee.pl/TELEFON-LTC-DLA-SENIORA-GŁOŚNY-SOS
    -DUŻE-KLAWISZE-i.763431457.14086744668?xptdk=17aa4cf
    1-9552-4168-9b58-24eb1bcccd19

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2022-11-22 14:11:48
    Temat: Re: Komórkowe telefony MaxCom ,,dla seniora''...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 19:20:43 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > ów telefon (qpiony w marcu 2020 roku) nieużywalnym... Aqmulator padł
    > wcześniej -- ładowanie do pełna starczało na dzień, czyli na

    no coz - baterie sa lepsze i gorsze, 2.5 roku ... srednia.
    A moze to telefony sa lepsze i gorsze.

    kup nową ... ale juz chyba nie warto.

    Bywaja gorsze przypadki
    https://www.maxcom.pl/pl/glowna/540-akumulator-maxco
    m-do-mm28d.html?search_query=mm28d&results=2

    Nie ma baterii i nie bedzie. dobry telefon na złom, albo jakies
    druciarstwo trzeba uprawiac.

    > Wewnątrz nie widać niczego podejrzanego -- poza urwanymi gwintami
    > obudowy...

    To zainstaluj firmware ponownie ... a, moze sie nie dac :-).

    > Po kilkugodzinnej przerwie telefon zachowuje się normalnie przez
    > kilka minut...
    >
    > Jakość wykonania woła o pomstę do niebios!

    2.5 roku wytrzymal ...

    > Nawet głośnik jest wspólny -- do rozmów i do innych dźwięków...

    A to nie jest w miare czeste?

    > Nie pytam o dobry telefon ,,dla seniorki'', wiedząc o nieistnieniu
    > takowego...

    niestety.

    > Na razie mamę cieszy Nokia (z oryginalnym aqmulatorem
    > i takimże zasilaczem) qpiona na przełomie wieków...

    I "bateria" ciagle dobra ...

    > W oko me wpadło coś takiego:
    > https://shopee.pl/TELEFON-LTC-DLA-SENIORA-GŁOŚNY-SOS
    -DUŻE-KLAWISZE-i.763431457.14086744668?xptdk=17aa4cf
    1-9552-4168-9b58-24eb1bcccd19

    a) ma dwa glosniki ? :-P

    b) wyswietlacz ... troche maly.

    c) strona producenta, instrukcja, firmware?

    d) obsluga ... nieokreslona. Kot w worku w kwestii "senior".

    i tak patrze na allegro ... LTC ma troche telefonow, i
    przypominaja modele Maxcom, a moze Myphone ...

    J.

  • 3. Data: 2022-11-22 20:40:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lis 2022 o 14:11, J.F pisze:

    > no coz - baterie sa lepsze i gorsze, 2.5 roku ... srednia.
    > A moze to telefony sa lepsze i gorsze.

    > kup nową ... ale juz chyba nie warto.

    Mam kilka -- po Nokiach.

    > Bywaja gorsze przypadki
    > https://www.maxcom.pl/pl/glowna/540-akumulator-maxco
    m-do-mm28d.html?search_query=mm28d&results=2

    > Nie ma baterii i nie bedzie.

    Wczoraj oglądałem pornola o niewymiennych bateriach
    jądrowych [bo i o czym miałby być pornol?!]
    wytrzymujących tysiące lat lekkiej pracy.
    Mogą ponoć trafić do zegarków czy telefonów niebawem...
    Może nawet do samochodów?... -- chyba nie jako ich napęd...

    > dobry telefon na złom, albo jakies
    > druciarstwo trzeba uprawiac.

    > To zainstaluj firmware ponownie

    Jak?

    > ... a, moze sie nie dac :-).

    Po długiej przerwie jakiś czas jest OK -- później jest źle...

    > 2.5 roku wytrzymal ...

    Mógł wypaść czy wyparować? Podobnie z lutowaniem...

    > A to nie jest w miare czeste?

    > niestety.

    > I "bateria" ciagle dobra ...

    Nokia wytrzymałaby dłużej niż ów *nowy* MaxCom...

    -DUŻE-KLAWISZE-i.763431457.14086744668?xptdk=17aa4cf
    1-9552-4168-9b58-24eb1bcccd19

    > a) ma dwa glosniki ? :-P

    Nie wiem -- sprzedawca nie odpowiada na pytania zadawane via net.
    Może jutro zadzwonię...

> [...]

    > i tak patrze na allegro ... LTC ma troche telefonow, i
    > przypominaja modele Maxcom, a moze Myphone ...

    Myphone chyba smuci się złą opinią...
    Może Kruger&Matz?...

    -=-

    Może warto skierować wzrok na Nokię?
    Dwie mam sprawne. Ogromna Motorola też była dobra...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2022-11-23 17:31:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 20:40:06 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Mam kilka -- po Nokiach.

    Pasują?

> [...]
    > Mogą ponoć trafić do zegarków czy telefonów niebawem...
    > Może nawet do samochodów?... -- chyba nie jako ich napęd...

    troche watpie.

    > Jak?

    > Po długiej przerwie jakiś czas jest OK -- później jest źle...

    Mialem na mysli to, ze tzw "producent" nie mowi jak
    zainstalowac/zaktualizowac, plikow nie udostępnia itp.

> [...]
    1-9552-4168-9b58-24eb1bcccd19

    > Nie wiem -- sprzedawca nie odpowiada na pytania zadawane via net.

    a) w kwestii "dla seniora" ... produkty jakos podobne do dwoch
    poprzednich marek.

    b) w dziale support pusto,

    > Może warto skierować wzrok na Nokię?
    > Dwie mam sprawne.

    Dzisiejsza Nokia nie ma nic wspolnego, ze starą.

    Moze i warto, ale mialem wrazenie, ze w kategorii "dla seniora" to sie
    nie relizuja i kiepsko czują, choc pare modeli potencjal ma.

  • 5. Data: 2022-11-23 20:59:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lis 2022 o 17:31, J.F pisze:

    > Pasują?

    Tak.

    > a) w kwestii "dla seniora" ... produkty jakos
    > podobne do dwoch poprzednich marek.

    Czyli jakich?

    > b) w dziale support pusto,

    > Dzisiejsza Nokia nie ma nic wspolnego, ze starą.

    Obawiam się tego.

  • 6. Data: 2022-11-24 01:03:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    > troche watpie.
    Wg Ciebie Jutuba u mnie nie działa?

    https://ndb.technology
    https://www.youtube.com/watch?v=EJi5ZVWMws0&t=37s

    https://www.purepc.pl/akumulator-do-smartfona-z-odpa
    dow-jadrowych-ndb-ma-plan

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.t

  • 7. Data: 2022-11-28 14:55:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 01:03:58 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Wg Ciebie Jutuba u mnie nie działa?
    >
    > https://ndb.technology
    > https://www.youtube.com/watch?v=EJi5ZVWMws0&t=37s
    > https://www.purepc.pl/akumulator-do-smartfona-z-odpa
    dow-jadrowych-ndb-ma-plan

    Znajdz jakąs moc tej baterii, to zobaczymy, czy nadaje sie do
    samochodu, czy choc do telefonu.

    Do sluchawki BT? Do rozrusznika serca?

    J.

  • 8. Data: 2022-11-29 01:41:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 lis 2022 o 14:55, J.F pisze:

    > Znajdz jakąs moc tej baterii,

    Moc? -- to mogą być setki, tysiące a nawet aż dziesiątki tysięcy
    nanowatów. ;)

    > to zobaczymy, czy nadaje sie do samochodu, czy choc do telefonu.

    Gdzieś napisali, że być może 100 mikrowatów. ;)

    https://elportal.pl/blog/zasilanie/857-nanodiamentow
    a-bateria-dnv-amerykanskiego-start-upu-ndb-nie-rozla
    dowujaca-sie-przez-28-tysiecy-lat

    Moc DNV jest przy tym nieznana, choć są zdjęcia wskazujące
    na wartość 100 uW (jednakże nie są to potwierdzone źródła).

    Po połączeniu miliona masz już niemal na halogenowe żarówki mijania?... ;)
    Miliard (tysiąc na tysiąc na tysiąc?) by wystarczył
    do napędzenia osobowego samochodu średniej klasy?...

    Opisana bateria ma zostać wprowadzona do sprzedaży w 2023 roku.

    Czyli niebawem.

    > Do sluchawki BT? Do rozrusznika serca?

    Jej pełna nazwa to: Diamond Nuclear Voltaic.

    https://www.google.com/search?client=opera&q=Diamond
    +Nuclear+Voltaic+power&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UT
    F-8

    -=-

    Od mocy ważniejsza jest gęstość energii -- ile watów na kg
    i watów ile na litr... [albo na pół litra? -- nie znam się na tym...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,m

  • 9. Data: 2022-11-29 13:12:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Nov 2022 01:41:02 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Moc? -- to mogą być setki, tysiące a nawet aż dziesiątki tysięcy
    > nanowatów. ;)

    No wlasnie.

    > Gdzieś napisali, że być może 100 mikrowatów. ;)
    > https://elportal.pl/blog/zasilanie/857-nanodiamentow
    a-bateria-dnv-amerykanskiego-start-upu-ndb-nie-rozla
    dowujaca-sie-przez-28-tysiecy-lat

    I tyle z marzen :-(

> [...]
    > Miliard (tysiąc na tysiąc na tysiąc?) by wystarczył
    > do napędzenia osobowego samochodu średniej klasy?...

    Nawet mniej - spokojnie pojedziesz na 20kW, a ze to pracuje caly czas,
    to moze nawet 2kW by wystarczylo - naladuje w nocy akumulator, 200km
    przejedziesz ...

    > Opisana bateria ma zostać wprowadzona do sprzedaży w 2023 roku.
    > Czyli niebawem.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Ilez to ja juz takich pomyslow widziałem, co "za chwilę będą w
    sprzedaży".

    A to zalezy na czym komu zalezy.

    J.

  • 10. Data: 2022-11-30 02:08:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 lis 2022 o 13:12, J.F pisze:

    > A to zalezy na czym komu zalezy.

    Tedy wyimaginujmy se aku pojemności 2 pikojoulków
    w 2 sześciennych pikometrach... ;) Styknie?

    -=-

    Co do NDB -- Chińczyk skutecznie zderzy wodorowo-trytowe jąderka
    w piekielny konglomerat alfa, dając kres nuklearnym odpadkom?...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...