  • 1. Data: 2022-11-21 20:03:51
    Temat: Zanieczyszczenie powietrza...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Dziś apka pokazuje 246.7% normy PM2 i 180.6% normy PM10,
    ale ja nie o takim zanieczyszczeniu chciałem pisać... ;)

    -=-

    Po niemal dwóch latach używania komórki z fabryczną folią
    ochronną wymieniłem ową folię na hydrożel qpiony za kilka
    pln w Chinach...

    Obie załączone ściereczki były suche, ale mam i stosowne
    ściereczki z mikrowłókien, i płyn, i wprawę w czyszczeniu
    optycznego szkła, więc poradziłem sobie...

    Obejrzałem film, przykleiłem co trzeba i byłem szczęśliwy, albowiem nie
    dostrzegłem bąbelków zwiastujących drobinki kurzu... Chwyciłem pasek
    trzymający folię chroniącą ów żel i oderwałem -- niestety niezbyt
    szczęśliwie, gdyż razem z żelem... :) Rozwarstwiłem trzymane w rękach
    coś, wiotki żel szybko owinął się wokoło ręki i posklejał... Niezbyt
    mocno zrażony niepowodzeniem rozprostowałem ;) to i owo, po czym
    przykleiłem do ekranu... Niestety już z masą drobnych zabrudzeń,
    wokoło których zebrały się bąble powietrza... Nakleiłem na żel
    krótki fragment/pasek przeźroczystej taśmy klejącej (qpionej
    ~30 lat temu) i odkleiłem fragment żelu, by innym fragmentem
    tej taśmy odkleić drobinki kurzu...

    Efekt powala... Żel można odklejać i ponownie przyklejać
    chyba bez końca... Po dobrym oczyszczeniu nie ma śladu
    bąbli... Jestem wzruszony...

    Mam jeszcze jeden taki sam hydrożel i zamówiłem dwa kolejne...
    Mam nadzieję, że nie gorsze... Może zainwestuję też w elastyczną
    ceramikę lub w sztywne szkło...

    -=-

    Nieumiejętne klejenie daje bąble nawet bez kurzu -- znikające
    samoistnie w kilka dni... Umiejętne klejenie od razu jest
    bezbąblowe, o ile zabraknie śmieci pomiędzy ekranem i żelem...

    -=-

    Nie wiem, ile mój hydrożel ma wspólnego z rzeczywistym hydrożelem,
    ale używam tej nazwy z uwagi na brak lepszej -- qpiłem to coś
    jako hydrożel...

    --