  • 11. Data: 2021-04-16 18:47:19
    Temat: Re: Komp stacjonarny i dziwny komunikat o niskim poziomie baterii.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 00:57, rageofhonor pisze:
    > Jaka może być przyczyna na kompie stacjonarnym komunikatu: "Podręczne
    > okno aplikacji: Niski poziom energii baterii : Należy szybko zmienić
    > baterię lub przełączyć się na zasilanie zewnętrzne - w innym wypadku
    > grozi Ci utrata wyników pracy."
    >
    > Komp jest podłączony do UPSa i ma zainstalowany Windows XP SP3. Nie
    > widać by był jakiś spadek napięcia w UPS na wyjściu.

    Może w opcjach zasilania ustawiony jest laptop? :)

  • 12. Data: 2021-04-16 21:44:46
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 16/04/2021 14:52, Irokez wrote:

    > Na Windowsie nie mam w swoim APC takich komunikatów żeby podłączyć
    > zewnętrzne zasilanie bo zaraz bateria padnie.
    > Na linukxie są takie?

    Na Linuksie bateria APC udaje baterie laptopowa. Komputer sie zachowuje
    dokladnie tak, jak laptop gdy pada. Komunikaty sa jak w laptopie, mozna
    sobie skonfigurowac zachowanie wszystkiego, na ile procent i ile minut
    czasu przewidywanego co ma sie dziac itd.
    Nie mam zadnej aplikacji od APC, bo wszystko dziala out-of-the-box w
    Linuksie samym.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 13. Data: 2021-04-16 22:15:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-15 19:47, ToMasz wrote:

    > myślisz.... że pomiędzy UPSem a PCtem jest jeszcze inny kabel niż 230V?

    Powiem ci że akurat często jest USB i zgłasza się wtedy tak samo jak
    bateria w laptopie.

  • 14. Data: 2021-04-19 12:35:30
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Fri, 16 Apr 2021 21:44:46
    From: pioruns

> [...]
    > czasu przewidywanego co ma sie dziac itd.
    > Nie mam zadnej aplikacji od APC, bo wszystko dziala out-of-the-box w

    A tak z ciekawości, jaki masz model tego APC?

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 15. Data: 2021-04-19 12:48:30
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/04/2021 11:35, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

    > A tak z ciekawości, jaki masz model tego APC?

    Back-UPS XS 1400U: fully-charged, 1.1 hours, 100%
    :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 16. Data: 2021-04-19 18:24:39
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 21:44, pioruns pisze:

> [...]
    > czasu przewidywanego co ma sie dziac itd.
    > Nie mam zadnej aplikacji od APC, bo wszystko dziala out-of-the-box w

    A gdzie jest dostępna dystrybucja "Linuks sam"?
    Czyżby http://www.apcupsd.org/ napisano bez powodu?

    --
    Olek

  • 17. Data: 2021-04-19 23:11:45
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/04/2021 17:24, Olek wrote:

    > A gdzie jest dostępna dystrybucja "Linuks sam"?

    Swietny kawal, slyszysz jak wszyscy sie smieja?
    Ja tez nie.

    > Czyżby http://www.apcupsd.org/ napisano bez powodu?

    Kazdy ma prawo pisac co mu sie chce. To swiat open source. Apka, ktora
    podales miala ostatni update w 2016 roku. Lol :)

    U mnie dziala wbudowana w Linuksa funkcjonalnosc i nie potrzebuje
    zadnych dodatkow.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 18. Data: 2021-04-20 18:36:03
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    A czy ktoś wie, gdzie takowe kwadratowe wiaderko można kupić ? W castoramie
    nie widziałem, a na Aliexpress ? :D

  • 19. Data: 2021-04-20 19:02:38
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 20/04/2021 17:36, Marek wrote:

    > A czy ktoś wie, gdzie takowe kwadratowe wiaderko można kupić ? W
    > castoramie nie widziałem, a na Aliexpress ? :D

    Ja bym zapytał na budowie u elektryków, oni chyba w takich wiadrach fazę
    noszą.

    ;-)

    --
    MF

  • 20. Data: 2021-04-27 09:39:06
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "pioruns" <w...@w...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > APC. Linux (zwykly blaszak PC) baterie widzi ladnie i mysli, ze jest
    > jakims laptopem. Wszelkie akcje usypiania i wylaczania jak nie ma pradu
    > dzialaja wtedy i wszystko sobie mozna w systemie ustawic. To zadne bzdurne
    > komunikaty, tylko NORMALNE komunikaty tak jakbys mial laptopa.
    >
    > Gdy bateria w takim UPSie pada z wyslugi lat, to komputer rozpozna, ze
    > pojemnosc lub przewidywany czas pracy spadla ponizej ustalonego poziomu i
    > bedzie sie darl, ze mimo 100% ma tylko np. 5 minut pracy a wiec ponizej
    > poziomu krytycznego. Dlatego zasugerowalem autorowi watku sprawdzenie

    Dodam jeszcze że tabateria w UPS była wymieniana o ile mnie pamięć nie myli
    w zeszłym roku.
    Możliwe że mi UPS pada bo samo urządzenie ma kilka lat.