  • 1. Data: 2009-03-07 14:56:22
    Temat: Kontenerowce - jak to działa?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, myślałem że kontenerowce mają magazyny wewnątrz statku i tam
    trzymają towar, ale to - http://www.youtube.com/watch?v=xPu9QduIFsg

    A jak przyjdzie sztorm, fale na 10m i zabuja statkiem, to to wszystko
    nie ześlizgnie się na dno?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2009-03-07 17:01:42
    Temat: Re: Kontenerowce - jak to działa?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 Mar 2009 15:56:22 +0100, Karol Y wrote:
> [...]
    >trzymają towar, ale to - http://www.youtube.com/watch?v=xPu9QduIFsg
    >
    >A jak przyjdzie sztorm, fale na 10m i zabuja statkiem, to to wszystko

    Gwozdziem przybite :-)

    A dokladniej to srubami skrecone..

    J.

  • 3. Data: 2009-03-07 17:05:34
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    "J.F." wrote:

    > Gwozdziem przybite :-)
    >
    > A dokladniej to srubami skrecone..

    I tak spadywuja... i niestety nie zawsze od razu na samo dno.
    Taki kontener czesto bywa lzejszy od wody, utrzymuje sie przez
    czas dluzszy na powierzchni (zwykle niewiele wystajac)
    i stanowi wielce paskudne zagrozenie dla mniejszych statkow.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 4. Data: 2009-03-07 18:05:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 07 Mar 2009 15:56:22 +0100, Karol Y napisał(a):

> [...]
    > trzymają towar, ale to - http://www.youtube.com/watch?v=xPu9QduIFsg
    >
    > A jak przyjdzie sztorm, fale na 10m i zabuja statkiem, to to wszystko

    Będzie to wyglądało mniej-więcej tak: :)

    http://pics.nase-bohren.de/shipment_of_fail.jpg

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2009-03-10 12:04:31

    myszek <k...@l...tpsa.pl> napisał(a):

> [...]
    > czas dluzszy na powierzchni (zwykle niewiele wystajac)
    > i stanowi wielce paskudne zagrozenie dla mniejszych statkow.

    Spadywuje ich całkiem sporo jeśli chodzi o liczby bezwzględne ale procentowo
    to raczej niewielki ułamek podejrzewam.
    http://www.sjofartsverket.se/upload/5820/9-5-1.pdf