  • 1. Data: 2015-10-06 05:21:08
    Temat: Kondensatro o silnika synchronicznego.
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    Jest sobie silnik synchroniczny. Ma nawet wdzięczną nazwę ?-205 ???4.
    Wychodzą z niego cztery kabelki.

    Które to jest uzwojenie robocze, a które pomocnicze mogę stwierdzić po
    oporze. Podłączam do zasilania, roboczny bezpośrednio, pomocniczy
    przez kondensator. I jeśli jeszcze nie spaliłem silnika, tu mam problem,
    jak dobrać ten kondensator.
    Moc kilkanaście watów. Googlanie za indukcyjnościami daje informację,
    że impedancja pomocniczego to ~2kOm.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 2. Data: 2015-10-06 09:27:47
    Temat: Re: Kondensatro o silnika synchronicznego.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Oct 2015 05:21:08 +0200, bartekltg napisał(a):
> [...]
    > jak dobrać ten kondensator.
    > Moc kilkanaście watów. Googlanie za indukcyjnościami daje informację,

    No wstyd, zeby nie znac googla :-)

    http://www.laborant.ru/eltech/01/8/3/16-99.htm
    2uF

    P.S. G jak histerezowy. No w sumie - synchroniczny.

    J.

  • 3. Data: 2015-10-06 14:00:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 06.10.2015 09:27, J.F. wrote:

    > No wstyd, zeby nie znac googla :-)

    Nie tyle problem z googlem, co z bukwami ;-)

    > http://www.laborant.ru/eltech/01/8/3/16-99.htm
    > 2uF

    Dziękować!

    > P.S. G jak histerezowy. No w sumie - synchroniczny.

    Ważne, by się kręcił, jak mu sieć zagra.

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2015-10-06 14:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 06.10.2015 09:27, J.F. wrote:
    >Nie tyle problem z googlem, co z bukwami ;-)

    Zadnego problemu - odwaliles 99.9% roboty i napisales poprawnie.
    Ja tylko copy&paste zrobilem :-)

    >Ważne, by się kręcił, jak mu sieć zagra.

    No, z natury rzeczy to bedzie krecil, ale slabo, a pod obciazeniem i
    poslizg mozliwy.

    J.

  • 5. Data: 2015-10-06 15:23:30
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 06.10.2015 14:27, J.F. wrote:
> [...]
    > Ja tylko copy&paste zrobilem :-)

    > No, z natury rzeczy to bedzie krecil, ale slabo, a pod obciazeniem i

    To nie problem. Za to chyba trafiłęm na inny, czytajac, jak to działa.
    Nie mogę liczyć na to, że silnik histerezowy ma wał w takiej samej w tej
    samej fazie?

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2015-10-06 16:59:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 06.10.2015 14:27, J.F. wrote:

    >To nie problem. Za to chyba trafiłęm na inny, czytajac, jak to
    >działa.
    >Nie mogę liczyć na to, że silnik histerezowy ma wał w takiej samej w
    >tej samej fazie?

    Jesli Cie dobrze zrozumialem - to nie mozesz.

    Wirnik po zlapaniu synchronizmu utrzymuje namagnesowanie i
    synchronizm,
    ale ten moment zlapania jest przypadkowy, i po kolejnym starcie (lub
    przyhamowaniu) kat bedzie inny.

    J.

  • 7. Data: 2015-10-07 02:09:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 06.10.2015 16:59, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Wirnik po zlapaniu synchronizmu utrzymuje namagnesowanie i synchronizm,
    > ale ten moment zlapania jest przypadkowy, i po kolejnym starcie (lub

    To bardzo niedobrze. Włąśnie na tej synchronizacji z fazą mi zależy.

    Jestem jakiś nieobyty, czy silnik synchroniczny na 3000 lub 1500rmp
    to ciężki do zdobycia zbytek?

    wolałbym nie skończyło się na prezwabianiu jakiegoś małego silnika
    DC ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2015-10-07 08:50:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Oct 2015 02:09:33 +0200, bartekltg napisał(a):

    > To bardzo niedobrze. Włąśnie na tej synchronizacji z fazą mi zależy.
    > Jestem jakiś nieobyty, czy silnik synchroniczny na 3000 lub 1500rmp
    > to ciężki do zdobycia zbytek?

    Srednio ciezko - one maja problem ze startem, bo musza od razu wejsc
    na obroty, wiec byly rzadko uzywane. Ale teraz sa - do falownikow, do
    serwonapedow, do BLDC. Od CD-ROM, od HDD, od wiatraczka komputerowego,
    tylko ... nadal maja problem ze startem.

    I cos mi chodzi po glowie ze ten kat ustawienia w silniku indukcyjnym
    to moze od napiecia zalezec.

    Jeszcze moze Cie zainteresowac silnik reluktancyjny.

    > wolałbym nie skończyło się na prezwabianiu jakiegoś małego silnika
    > DC ;-)

    Pomysl czy sie nie skonczy sie jakims silniku, enkoderze/impulsatorze
    i odpowiednim sterowniku/falowniku.

    J.