-
1. Data: 2025-04-09 14:00:24
Temat: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: io <i...@o...pl.invalid>
Hej,
"Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
go-kraju/
"Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
głosu."
Pamiętacie Izerę?
-
2. Data: 2025-04-11 13:24:13
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: Trybun <M...@t...cb>
W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
> Hej,
>
>
> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
> marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
>
> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
go-kraju/
>
>
> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest
> to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji
> w krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
>
> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
> powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
> ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
> zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
> wstrzymała się od głosu."
>
> Pamiętacie Izerę?
I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
-
3. Data: 2025-04-11 14:22:35
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
A Izera miała być tania?
Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
się sprzedawać?
-
4. Data: 2025-04-11 15:12:28
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 11 Apr 2025 14:22:35 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>
> A Izera miała być tania?
>
> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
> się sprzedawać?
Do fabryki na pewno trzeba by było najpierw wpłacić.
To się inwestycja nazywa.
Czy by fabryka potem zarabiała i się spłacała ... trochę powątpiewam,
pewnie jeszcze do każdej sztuki trzeba by dopłacić, bo takie to te
rządowe inwestycje :-)
No ale w sumie ... jak Chinczyk chce zainwestować w fabrykę w UE, to
go cła nie powinny obchodzić, bo nie będzie ich płacił.
Chyba, że to jakaś fabryka pozorowana,
albo UE przewidziało też cła i na części.
J.
-
5. Data: 2025-04-11 15:27:23
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
> tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
>
> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
go-kraju/
>
> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
> reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
> krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
>
> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
> również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
> podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
> ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
> głosu."
No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.
Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?
W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
czy zrobią czwartą?
Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
więc może dyktować warunki?
A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.
Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.
J.
-
6. Data: 2025-04-11 16:30:43
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 11.04.2025 o 15:27, J.F pisze:
> On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
>> tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
>>
>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
go-kraju/
>>
>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
>> reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
>> krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
>>
>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
>> również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
>> podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
>> ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
>> głosu."
>
> No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
> dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
> który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.
>
> Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
> A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?
Cośtam mowa o tym, że to 51% nie stanowi o sile a baterie, ale nie wiem
jak w szczegółach to wygląda.
>
> W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
> czy zrobią czwartą?
Na razie mówią, że nie będą składać w Europie.
>
> Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
> więc może dyktować warunki?
>
> A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
> jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.
Ale, że po miejskich drogach tylko może? Jaki jest sens (a raczej
bezsens) twojej (i podobnych) wypowiedzi?
>
> Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.
To raczej skazana na niepowodzenie walka z Chinami.
-
7. Data: 2025-04-11 16:31:40
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
> W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
>> Hej,
>>
>>
>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
>> marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
>>
>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-
>> stellantis-przeniesie-montaz-do-innego-kraju/
>>
>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest
>> to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji
>> w krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
>>
>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
>> powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
>> ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
>> zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
>> wstrzymała się od głosu."
>>
>> Pamiętacie Izerę?
>
> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
Mnie chodzi o to, że w przypadku Izery tak samo by wyszła współpraca z
Chinami jak tutaj.
-
8. Data: 2025-04-11 17:06:29
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:
> A Izera miała być tania?
>
> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
> się sprzedawać?
Do fabryki amunicji 155mm też trzeba by dopłacać, na chooj nam ona?
-
9. Data: 2025-04-11 17:08:28
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
Nie drogo, tylko skansen i cepelia, frukta mają zjadać głównie Niemcy.
-
10. Data: 2025-04-11 17:13:23
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 11 Apr 2025 17:08:28 +0200, w <vtbb9c$lpj$2@news.chmurka.net>, nadir
<n...@h...org> napisał(-a):
> W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
>
> > I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
> > przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>
> Nie drogo, tylko skansen i cepelia, frukta mają zjadać głównie Niemcy.
Państwo powinno budować najwincej!
Socjalizm się komuś marzy :D