eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoniec produkcji Leapmotor T03
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 1. Data: 2025-04-09 14:00:24
    Temat: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Hej,


    "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
    tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."

    https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
    go-kraju/

    "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
    reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
    krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.

    T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
    również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
    podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
    ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
    głosu."

    Pamiętacie Izerę?


  • 2. Data: 2025-04-11 13:24:13
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
    > Hej,
    >
    >
    > "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
    > marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
    >
    > https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
    go-kraju/
    >
    >
    > "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest
    > to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    > samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    > Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji
    > w krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
    >
    > T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
    > powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
    > ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
    > zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
    > wstrzymała się od głosu."
    >
    > Pamiętacie Izerę?

    I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.


  • 3. Data: 2025-04-11 14:22:35
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:

    > I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    > przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.

    A Izera miała być tania?

    Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
    gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
    się sprzedawać?


  • 4. Data: 2025-04-11 15:12:28
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Apr 2025 14:22:35 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    >> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >
    > A Izera miała być tania?
    >
    > Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
    > gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
    > się sprzedawać?

    Do fabryki na pewno trzeba by było najpierw wpłacić.
    To się inwestycja nazywa.

    Czy by fabryka potem zarabiała i się spłacała ... trochę powątpiewam,
    pewnie jeszcze do każdej sztuki trzeba by dopłacić, bo takie to te
    rządowe inwestycje :-)

    No ale w sumie ... jak Chinczyk chce zainwestować w fabrykę w UE, to
    go cła nie powinny obchodzić, bo nie będzie ich płacił.

    Chyba, że to jakaś fabryka pozorowana,
    albo UE przewidziało też cła i na części.

    J.


  • 5. Data: 2025-04-11 15:27:23
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
    > "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
    > tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
    >
    > https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
    go-kraju/
    >
    > "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
    > reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    > samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    > Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
    > krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
    >
    > T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
    > również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
    > podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
    > ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
    > głosu."

    No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
    dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
    który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.

    Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
    A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?

    W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
    czy zrobią czwartą?

    Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
    więc może dyktować warunki?

    A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
    jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.

    Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.


    J.


  • 6. Data: 2025-04-11 16:30:43
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.04.2025 o 15:27, J.F pisze:
    > On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
    >> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
    >> tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
    >>
    >> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
    go-kraju/
    >>
    >> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
    >> reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    >> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    >> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
    >> krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
    >>
    >> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
    >> również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
    >> podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
    >> ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
    >> głosu."
    >
    > No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
    > dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
    > który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.
    >
    > Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
    > A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?

    Cośtam mowa o tym, że to 51% nie stanowi o sile a baterie, ale nie wiem
    jak w szczegółach to wygląda.

    >
    > W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
    > czy zrobią czwartą?

    Na razie mówią, że nie będą składać w Europie.

    >
    > Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
    > więc może dyktować warunki?
    >
    > A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
    > jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.

    Ale, że po miejskich drogach tylko może? Jaki jest sens (a raczej
    bezsens) twojej (i podobnych) wypowiedzi?


    >
    > Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.

    To raczej skazana na niepowodzenie walka z Chinami.


  • 7. Data: 2025-04-11 16:31:40
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
    > W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
    >> Hej,
    >>
    >>
    >> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
    >> marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
    >>
    >> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-
    >> stellantis-przeniesie-montaz-do-innego-kraju/
    >>
    >> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest
    >> to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    >> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    >> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji
    >> w krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
    >>
    >> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
    >> powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
    >> ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
    >> zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
    >> wstrzymała się od głosu."
    >>
    >> Pamiętacie Izerę?
    >
    > I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    > przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.

    Mnie chodzi o to, że w przypadku Izery tak samo by wyszła współpraca z
    Chinami jak tutaj.


  • 8. Data: 2025-04-11 17:06:29
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:

    > A Izera miała być tania?
    >
    > Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
    > gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
    > się sprzedawać?

    Do fabryki amunicji 155mm też trzeba by dopłacać, na chooj nam ona?


  • 9. Data: 2025-04-11 17:08:28
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:

    > I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    > przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.

    Nie drogo, tylko skansen i cepelia, frukta mają zjadać głównie Niemcy.


  • 10. Data: 2025-04-11 17:13:23
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Apr 2025 17:08:28 +0200, w <vtbb9c$lpj$2@news.chmurka.net>, nadir
    <n...@h...org> napisał(-a):

    > W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >
    > > I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    > > przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >
    > Nie drogo, tylko skansen i cepelia, frukta mają zjadać głównie Niemcy.

    Państwo powinno budować najwincej!
    Socjalizm się komuś marzy :D

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: