  • 201. Data: 2012-06-04 07:28:17
    Temat: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-06-03 21:38, Anerys pisze:

    > Filozofia filozofią... może o tym samym, może nie... trudno orzec. Mnie
    > przede wszystkim interesuje prawda... ale niestety, nie posiadam talentu
    > krasomówczego... co rezultatuje czasem w dowcipny sposób... Dlatego
    > czasem muszę użyć innych srodków, aby powiedzieć, o co mi chodzi.

    Hmm... Wydaje mi się, że masz błędne podejście do filozofii. Bardzo
    łatwo jest je sobie wyrobić słuchając rozmaitych delikwentów, którzy
    przy użyciu skomplikowanego i hermetycznego języka próbują zaklinać
    rzeczywistość tak, żeby wszystko wyglądało po ich myśli. To bardzo
    częsta domena rozmaitych teologów. ;) W rzeczywistości niejednokrotnie
    sypią na prawo i lewo sofizmatami (często zastanawiam się czy robią to
    świadomie, czy nie) albo odwołują się do dawno nieaktualnych argumentów,
    które mogły działać w czasach św. Augustyna, ale jakby nie patrzeć nasza
    wiedza o świecie zmieniła się od tamtego czasu.

    Karla Poppera można uznać za jednego z najważniejszych twórców podstaw
    współczesnej metodologii naukowej, to jemu zawdzięczamy kryterium
    falsyfikowalności. Z wydaje mi się, że właśnie w tym zakresie masz
    największe wątpliwości, dlatego właśnie wymieniłem jego nazwisko. :)

  • 202. Data: 2012-06-04 07:53:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 07:28:17 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Hmm... Wydaje mi się, że masz błędne podejście do filozofii.

    Niezle watek zdryfowal.
    Od likwidacji NMT do filozofii :-)

    J.

  • 203. Data: 2012-06-04 11:08:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Atlantis" <N...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm... Wydaje mi się, że masz błędne podejście do filozofii. Bardzo

    W ogóle nie mam podejścia. Tutaj interesują mnie suche fakty.

> [...]
    > falsyfikowalności. Z wydaje mi się, że właśnie w tym zakresie masz
    > największe wątpliwości, dlatego właśnie wymieniłem jego nazwisko. :)

    Jak mnie wena ogarnie - zerknę. Ale, jak wspomniałem, mnie głównie
    interesują fakty. Coś jak 2+2=4, czy F=m*a. To, co o tym sądzimy, jest
    drugorzędne. Robiąc wybierak nie interesuje się filozofią jego powstania (a
    co najwyżej powodem, okolicznościami), lecz tym, że ma działać i wykonywać
    konkretne, przydzielone mu zadanie. A to, czy się nazywa wybierak, czy
    spinka do włosów Cioci Krysi - jakież to ma znaczenie, jeśli jest
    wybierakiem?

  • 204. Data: 2012-06-04 21:30:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Atlantis <N...@w...pl> writes:

    > Żeś się uczepił tych antybiotyków... Nikt z dyskutujących nie
    > twierdził, że stanowią one jakieś cudowne panaceum na wszystkie
    > dolegliwości. Antybiotyki padły jedynie jako przykład środków
    > stosowanych przez współczesną medycynę. O ile mnie pamięć nie myli
    > wymieniłem pewną osobę, która upiera się na stosowanie "łagodnej"
    > homeopatii z powodu obaw przed "nienaturalnymi" antybiotykami. I tyle.

    Akurat. Wyskoczyłeś niespodziewanie z tą homeopatią, i skrytykowałeś
    osobę, która nie akceptowała podawania antybiotyków przy każdej
    infekcji. No nie wiem, ostatnio dowiedziałeś się na czym polega
    homeopatia, i tak jesteś tym zafascynowany, a antybiotyki jeszcze
    czekają w kolejce? Pokazałem, że w wielu przypadkach (zapewne
    w większości, ale nie znam takich badań statystycznych) lepszym wyjściem
    (jeśli do wyboru są tylko te dwa) jest przypisanie homeopatii niż
    antybiotyku (aczkolwiek zgadzam się, że powstrzymanie się od jednego
    i drugiego, chyba "bardziej naturalne", jest korzystniejsze).

    Po prostu, świat nie jest czarno-biały i próby uczynienia go takim
    nie są sensowne.

    Wszystko B&W. No cóż.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 205. Data: 2012-06-05 11:39:31
    Od: kitabik <k...@g...peel>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote in

    > antybiotyków przy każdej infekcji.
    > na czym polega homeopatia,

    Jak już koniecznie tu o tym musicie to może dla potomnych co takiej
    wiedzy poszukiwać będą ustawcie crosa na pl.sci.medycyna?