  • 1. Data: 2015-12-16 10:12:05
    Temat: Konsola a`la PC
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    Możliwa jest instalacja systemu operacyjnego (Win lub Linuks) na konsoli
    do gier?

  • 2. Data: 2015-12-16 10:37:32
    Temat: Re: Konsola a`la PC
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-16 o 10:12, Trybun pisze:
    > Możliwa jest instalacja systemu operacyjnego (Win lub Linuks) na konsoli
    > do gier?

    Tak.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-12-16 11:11:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-16 o 10:37, RadoslawF pisze:

    > Tak.

    Ja tam bym tych cholernych Okien nie stawiał *na* konsoli, bo jednak
    znacznie lepiej byłoby *pod* nią! Wszak proporcje skrzynek każą raczej
    stawiać cięższą na dole ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 4. Data: 2015-12-16 11:35:29
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Tak.

    Tylko że ledwo to działa ale fizycznie się da.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2015-12-16 11:45:44
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 16.12.2015 o 10:12, Trybun pisze:
    > Możliwa jest instalacja systemu operacyjnego (Win lub Linuks) na konsoli
    > do gier?

    Windowsa nie postawisz na maszynie z procesorem PowerPC, albo z
    procesorem Cell, a takie procesory stosowane były w konsolach do gier.
    Najnowsza konsola Sony korzysta co prawda z procesora zgodnego z x86-64
    ale zabezpieczenia uniemożliwiają instalacje na niej czegokolwiek
    innego niż oprogramowanie dostarczone przez firmę Sony.
    W przypadku starszych modeli nie było takiego problemu
    i można było znaleźć specjalne dystrybucje linux'a
    pracujące na tych konsolach.
    Kilka lat temu był nawet artykuł o tym
    jak US Air Force używało 1760 konsol PS3
    połączonych razem jako jeden wielki cluster obliczeniowy.
    Problemem dla nich stała się jedna z aktualizacji
    która blokowała instalacje linux'a na nowych modelach PS3
    nie mogli wiec dodawać kolejnych węzłów ani wymieniać uszkodzonych konsol.

    W przypadku Xbox One wygląda to trochę inaczej,
    Microsoft zapowiedział, że Windows 10
    będzie darmową aktualizacją dla użytkowników Xbox'a.
    Windows 10 w wersji dla Xbox'a
    będzie miał oczywiście inny interfejs użytkownika,
    bardziej zbliżony do tego z Windows Media Center.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2015-12-16 11:56:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-16 o 11:45, Robert Winkler pisze:
    > (...)
    > Windows 10 w wersji dla Xbox'a
    > będzie miał oczywiście inny interfejs użytkownika,
    > bardziej zbliżony do tego z Windows Media Center.

    Tu mnie nieco zaskoczyłeś.
    Na ostatnim spotkaniu IMCC w listopadzie b.r. Microsoft pokazywał, że
    interface zmienia się (w pewnym uproszczeniu) w zależności od
    wyświetlacza i urządzeń wejściowych. Czyli przykładowo transformer z
    myszką i klawiaturą ma "normalny", a po odpięciu tychże ma "macany"
    interfejs.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-12-16 12:37:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-16 o 11:35, Chris pisze:
    > Tylko że ledwo to działa ale fizycznie się da.

    Ledwo to znaczy?
    Leży u mnie odłogiem Xbox360.
    Dałoby się na nim przeglądać net, oglądać filmy, w HD?
    Szkoda takiej potężnej maszyny żeby się marnowała :-)

  • 8. Data: 2015-12-16 12:51:18
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-12-16 o 12:37, z pisze:

    > Ledwo to znaczy?

    np. za mało pamięci w konsoli

    > Leży u mnie odłogiem Xbox360.

    Ten myk z linuxem działał tylko na PS3

    > Dałoby się na nim przeglądać net, oglądać filmy, w HD?
    > Szkoda takiej potężnej maszyny żeby się marnowała :-)

    A nie wiem, nigdy nie miałem konsoli MS

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2015-12-16 13:06:15
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-12-16 o 12:37, z pisze:

    > Ledwo to znaczy?
    > Leży u mnie odłogiem Xbox360.
    > Dałoby się na nim przeglądać net, oglądać filmy, w HD?
    > Szkoda takiej potężnej maszyny żeby się marnowała :-)

    Przeglądać net się da bez kombinacji - jest aplikacja (chyba nawet jest
    to jakaś odmiana Internet Explorera) - problem może być z różnego
    rodzaju wtyczkami, myślę, że można to trochę porównać do przeglądarek
    mobilnych. Oglądać filmy da się chyba tylko przez streaming, i też tylko
    przez dedykowane aplikacje (np. YouTube albo niedostępny w naszym
    regionie Netflix). Systemu operacyjnego w konsoli nie zmienisz.
    Nie mówiąc już o tym, że Xbox 360 aż taką potężną maszyną nie jest ;-)

  • 10. Data: 2015-12-16 13:17:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-16 o 12:51, Chris pisze:

    > np. za mało pamięci w konsoli

    > Ten myk z linuxem działał tylko na PS3

    > A nie wiem, nigdy nie miałem konsoli MS

    Nie ma na to przeglądarki stron www, filmy da się oglądać
    pod warunkiem że soft ma odpowiedni kodek, w praktyce
    robi się totolotek czy rozpozna i odtworzy.

    Wbrew opinii fanatyków większość konsol to tylko
    zabawki dla dzieci nie będące w stanie zastąpić normalnego
    komputera.