  • 1. Data: 2009-02-10 23:22:05
    Temat: Kopiowanie dysku - która metoda?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Mam do skopiowania dysk twardy. Kompleksowo wszystkie dane i tabele
    partycji, typowa kopia 1:1.
    Jednak jest małe ale. Dysk źródłowy ma uszkodzone sektory.

    teraz pytanie która metoda lepsza:

    1. Użyć wbudowanego w płytę RAID niech zrobi kopie.
    2. Użyć oprogramowania które robi kopie dysku 1:1.
    3. użyć programu typu ghost i kopiować partycje po partycji
    (oprogramowanie musi być uruchamiane z płyty bo mam tylko dwa wejścia SATA)
    4. Inne metody przeze mnie nie wymienione.

    Co sie liczy? skuteczność / czas. czyli osiągniecie jak najszybszego
    kopiowania przy zachowaniu jak największej ilości danych nie przenosząc
    badsectorów.

  • 2. Data: 2009-02-11 00:22:37
    Temat: Re: Kopiowanie dysku - która metoda?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > Co sie liczy? skuteczność / czas. czyli osiągniecie jak najszybszego
    > kopiowania przy zachowaniu jak największej ilości danych nie przenosząc

    dd

    Ja dawno robiłem tak:
    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=10240
    dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1 bs=512
    dd if=/dev/sda2 of=/dev/sdb2 bs=512
    dd if=/dev/sda3 of=/dev/sdb3 bs=512

    zyga

  • 3. Data: 2009-02-11 04:25:57
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009 00:22:05 +0100, Osadnik <o...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Co sie liczy? skuteczność / czas. czyli osiągniecie jak najszybszego
    >kopiowania przy zachowaniu jak największej ilości danych nie przenosząc

    ostatnio uzylem HDClone Pro do bezposredniego sklonowania dysku
    systemowego, ktory juz mial poltora wiadra zlych sektorow. poradzil
    sobie calkiem niezle, system chodzi jak za czasow swojej swietnosci.
    jedyny problem byl, kiedy kazalem programowi rozszerzyc partycje na
    cala przestrzen nowego dysku, co powodowalo niebieski ekran podczas
    bootowania systemu. teraz nie chce mi sie juz walczyc o odzyskanie
    tych 39MB. <rs>

  • 4. Data: 2009-02-11 08:41:16
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > dd
    >
    > Ja dawno robiłem tak:
    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=10240
> [...]

    Wow to jesteś zajebisty

  • 5. Data: 2009-02-11 13:26:27
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1 bs=512

    to rozumiem

    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=10240

    ..ale tego za cholere...

  • 6. Data: 2009-02-12 22:02:25
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 00:22:05 +0100, Osadnik napisał(a):

> [...]
    >
    > Co sie liczy? skuteczność / czas. czyli osiągniecie jak najszybszego
    > kopiowania przy zachowaniu jak największej ilości danych nie przenosząc

    Jeżeli dyski są dostępne via BIOS, to polecam do tego darmowy programik
    CopyWipe z http://www.terabyteunlimited.com .
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2009-02-12 22:05:27
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > dd
    >
    > Ja dawno robiłem tak:
    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=10240
> [...]

    Kopiuje cała strukturę partycji?
    Co robi jak znajdzie badsector?

  • 8. Data: 2009-02-12 23:12:28
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Michal Kawecki pisze:

    > Jeżeli dyski są dostępne via BIOS, to polecam do tego darmowy programik
    > CopyWipe z http://www.terabyteunlimited.com .

    Niestety nie sa dostępne z Biosu, bo musi je wczytać specjalny BIOS SATA
    (SIL3112)

  • 9. Data: 2009-02-13 02:58:21
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Kopiuje cała strukturę partycji?
    > Co robi jak znajdzie badsector?

    man dd
    /noerror

    BTW masz dd_rescue?

    zyga

  • 10. Data: 2009-02-13 11:37:24
    Od: Skalski <k...@w...pl.invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > Ja dawno robiłem tak:
    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=10240

    a tak nie wystarczy?
    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=1

    mógłbyś napisać dlaczego "count=10240" przy bs=512

    > dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1 bs=512
    > dd if=/dev/sda2 of=/dev/sdb2 bs=512
    > dd if=/dev/sda3 of=/dev/sdb3 bs=512

    ks