  • 1. Data: 2009-02-10 06:20:17
    Temat: Zmiana pamięci pod Windows XP
    Od: Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl>

    Witam,
    Mam płytę Epox EP-8KRAI. Działa Windows XP Home SP3 z pamięcią 256 MB
    (PC400). Próbowałem zmienić na 512 MB (też 400 MHz - PC3200), ale
    niestety system ładuje się do momentu 'Zapraszamy', a potem restart. W
    trybie awaryjnym ładowanie systemu kończy się na ekranie wyboru
    użytkownika i 'wisi'.
    Pamięci sprawdzałem memtest'em na tej płycie, próbowałem 3 różnych
    modeli i zawsze tak samo.
    Jestem przed reinstalacją systemu, ale mam jeszcze nadzieję, że da się
    to pominąć. Może jakieś ustawienia w BIOS? Próbowałem już zmieniać na
    333 MHz, ale też nic z tego.
    Wierzę w zapewnienia producenta, że płyta obsługuje kości 512 MB.
    Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie co zrobić?

    --
    guzik

  • 2. Data: 2009-02-10 21:53:50
    Temat: Re: Zmiana pamięci pod Windows XP
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 10.02.2009 07:20, Bartłomiej Syryjczyk pisze:
    > Mam płytę Epox EP-8KRAI. Działa Windows XP Home SP3 z pamięcią 256 MB

    Na pewno kondensatory w dobrym stanie? Epoxy miały tendencję
    do "puchnięcia", a pojemniejszy moduł o nieco innym poborze
    mocy może powodować ujawnienie się problemów.

    > (PC400). Próbowałem zmienić na 512 MB (też 400 MHz - PC3200), ale

    1) Nie ma takiego czegoś jak "PC400".

    2) PC-3200 działa na 200 MHz.

    > niestety system ładuje się do momentu 'Zapraszamy', a potem restart. W
    > trybie awaryjnym ładowanie systemu kończy się na ekranie wyboru
    > użytkownika i 'wisi'.

    Warto by postawić drugą, *równoległą* kopię Windows by wyklu-
    czyć awarię jakiegoś sterownika. Sam Windows bez żadnych prob-
    lemów powinien przetrwać rozszerzenie pamięci. Spróbuj wyłą-
    czyć w menu startowym automatyczny restart po niebieskim ek-
    ranie i zobaczyć, czy wtedy zamiast resetu nie ujrzysz komu-
    nikatu błędu.

    > Pamięci sprawdzałem memtest'em na tej płycie, próbowałem 3 różnych

    Jak długo trwał ten test Memtestem?

    > Wierzę w zapewnienia producenta, że płyta obsługuje kości 512 MB.

    MODUŁY!

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |