  • 1. Data: 2009-02-10 11:52:25
    Temat: uszkodzony dysk czy pamięci?
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Witan.
    Prosze o podpowiedź bo męczę sie z tym kompem już drugi miesiąc. Co jakiś
    czas leci system i wczoraj po raz kolejny przyszedł do mnie.
    Niby windows xp zainstalowałem bez problemu ale dzis juz wieszał sie co
    kilka minut - jakby dysk sie zatrzymywał.
    Płyta GA-M61SME-S2, 2x 512MB/800MHz i dysk Seagate 80GB SATA.
    Dzis po wyjęciu jednej pamięci komputer pracuje juz 2 godzine i zapuściłem
    test Seatools który przechodzi nawet long test ale S/M.A.R.T. pokazuje że
    failed.
    Czyli dysk czy pamięci?

  • 2. Data: 2009-02-10 12:09:49
    Temat: Re: uszkodzony dysk czy pamięci?
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niby windows xp zainstalowałem bez problemu ale dzis juz wieszał sie co
    > kilka minut - jakby dysk sie zatrzymywał.

    Skad taki wniosek, że to niby dysk sie zatrzymał?

    --
    rb

  • 3. Data: 2009-02-10 13:24:02
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    bo nawet kursor myszki zamiera i dzieje sie to np jak robie obraz dysku w
    nero :)
    a czasem tylko zwiesza sie tak ze wszystko działa zpowolnione chyba z 10
    razy

  • 4. Data: 2009-02-10 17:37:07
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    hd tune nie znalazł bledow na dysku
    memtest86 wywalił na czerwono błedy jak były 2 pamięci
    potem testowałem pojedynczo i zero błedów
    juz zgłupiałem :(

  • 5. Data: 2009-02-10 19:43:49
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > test Seatools który przechodzi nawet long test ale S/M.A.R.T. pokazuje że

    Miałem pamięci które memtest uznawał za dobre, a windows sypało się podczas
    instalacji kilka razy.
    W innym kompie pamięci działają bez zarzutu. Te kapryśne to Geile, płyta
    ASUS P5B.

    Zamień i będziesz wiedział!
    Feromon

  • 6. Data: 2009-02-10 19:54:23
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Rafał" napisał:
    > memtest86 wywalił na czerwono błedy jak były 2 pamięci
    > potem testowałem pojedynczo i zero błedów
    > juz zgłupiałem :(

    albo uszkodzony kontroler pamięci na płycie głównej, albo źle prztaktowany
    procesor i wtedy też może byc taki problem