  • 51. Data: 2014-09-15 22:00:33
    Temat: Re: Kopiowanie starego dysku na nowy.
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > ja się nie znam, ale to by było dziwne, gdyby program oddtwarzający
    > partycję modyfikował też bootsektor... może niech zainstaluje XOSL
    > testowo...

    Usuniecie sygnatury dysku polega wlasnie na modyfikacji
    boot sektora, bo tam wlasnie znajduje sie owa sygnatura.

  • 52. Data: 2014-09-15 22:05:34
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Albo cały pakiet który przyda się każdemu:
    >
    > http://getintopc.com/softwares/operating-systems/hir
    ens-boot-dvd-free-download/

    Rowniez polecam Hirens.Boot.DVD.15.2.Restored.Edition.1.1
    aka hbcd-15.2-Restored-V1.1-dvd-proteus.iso.

    2.8 GB cukru :)

  • 53. Data: 2014-09-15 22:16:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-15 22:05, jakson pisze:

    ens-boot-dvd-free-download/

    > Rowniez polecam Hirens.Boot.DVD.15.2.Restored.Edition.1.1
    > aka hbcd-15.2-Restored-V1.1-dvd-proteus.iso.
    >
    > 2.8 GB cukru :)

    A w nim jest nawet HDClone :)

    --
    Irokez

  • 54. Data: 2014-09-16 07:53:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:11:04 +0200, neelix napisał(a):

    > Wracając do Partition Magic. Mam PM8. Gdzie jest info że jest lub nie
    > jest bootowalna? Widzę tylko Primary, Active, Size i NTFS.

    To się właśnie nazywa active.

  • 55. Data: 2014-09-16 09:28:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 20:28:01 +0200, neelix napisał(a):

    > Bootable 204805 MB.

    No to tu moja wiedza się kończy. Skoro partycja jest bootable to zapewne
    masz coś sknocone w obrazie. Może powinieneś podszlifować ten MBR na starym
    dysku zanim zrobisz (jeszcze raz) kopię partycji systemowej? Są jakieś
    zaklęcia typu fixmbr:
    http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/ht/repai
    rmbr.htm
    --
    Jacek

  • 56. Data: 2014-09-16 09:29:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:11:04 +0200, neelix napisał(a):

    > Active

    Tu właśnie :) Active to partycja butowalna.
    --
    Jacek

  • 57. Data: 2014-09-16 10:31:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 12:54:26 +0200, neelix napisał(a):

    > To nie jest kwestia systemu tylko tego co z systemem współpracuje.
    > Klonowanie całego dysku przez True Image trwa 5,5 godziny tyle że program
    > klonujący ustawia wielkość partycji jak mu najbardziej pasuje. Inny program
    > do obsługi dysku tych partycji nie widzi i nie da się nim poprzesuwać wolne
    > GB. Chyba że ktoś wie jak sobie potem z tym poradzić.

    Używałem parę razy Acronisa i AFAIR to akurat docelowe rozmiary
    przenoszonych partycji można sobie ustawić po swojemu. Natomiast cudów, żeby
    po takim klonowaniu soft do obsługi partycji nie widział ich na nowym dysku,
    to jeszcze nie spotkałem.

    [ Emigrantom pod rozwagę: jeśli coś was ciągnie do Ojczyzny, to ]
    [ niewykluczone, że to prokurator. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 58. Data: 2014-09-16 10:54:06
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...

> [...]
    > żeby
    > po takim klonowaniu soft do obsługi partycji nie widział ich na nowym

    Mnie zastanawia dlaczego po Acronisie ostatnia partycja ma ok. 800 GB.
    Różnica jest taka, że jak robi automat czyli dzieli jak chce to wykorzystuję
    dysk w pełni, a jak sam ustawię wielkość partycji czyli np. 200, 200, 100 to
    ostatnia i tak ma 800 a nie 1400. Partition Magic 8 partycji z Acronisa nie
    widzi, a nim bym sobie poprzesuwał jak chcę.

    neelix

  • 59. Data: 2014-09-16 16:30:07
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-09-16 10:54, neelix pisze:
> [...]
    > 200, 200, 100 to ostatnia i tak ma 800 a nie 1400. Partition Magic 8
    > partycji z Acronisa nie widzi, a nim bym sobie poprzesuwał jak chcę.

    Ale wiesz, że Partition Magic jest już od 10 lat nierozwijany? Nie
    obsługuje nowych typów partycji, nie rozpoznaje partycji GPT i nie da
    się nim wielu innych operacji na dysku wykonać? Poczytaj (szczególnie
    komentarze) -
    <http://www.dobreprogramy.pl/Partition-Magic,Program
    ,Windows,11470.html>

    A jeśli już chcesz dobry (i darmowy) program do partycjonowania dysków
    to pobierz MiniTool Partition Wizard -
    <http://www.partitionwizard.com/free-partition-manag
    er.html> (jako
    dodatkowy program możesz zainstalować AOMEI Partition Assistant -
    <http://www.disk-partition.com/free-partition-manage
    r.html>)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 60. Data: 2014-09-16 17:45:53
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tu właśnie :) Active to partycja butowalna.

    Ale to Active to JA ręznie ustawiłem w PM8. Była taka opcja Set Active.