  • 11. Data: 2012-03-19 15:37:11
    Temat: Re: Kornacki uszkodził autobus!!!!!!!!!!!
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "gregor" napisał w wiadomości grup

    > Nic tylko teraz stanąć na poboczu i czekać na nadjeżdżający z tyłu
    > samochód i drzwi bęc o przód nadjeżdżającego samochodu, wina przecież jest
    > tego co przywalił w drzwi a nie tego co je otworzył w nieodpowiednim
    > momencie.

    Pod warunkiem, że je otworzysz _zanim_ tamten ruszy to tak.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-03-20 22:30:55
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-19 15:37, Ergie pisze:
    > Użytkownik "gregor" napisał w wiadomości grup

    > Pod warunkiem, że je otworzysz _zanim_ tamten ruszy to tak.

    Dokładnie tak. No ja mam wrażenie po tym zdarzeniu że 3/4 kierowców
    wypowiadających się o tym zdarzeniu nie ma kompletnie żadnego pojęcia o
    PoRD...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 13. Data: 2012-03-21 10:53:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Tego, że Kornacki powinien dostać mandat za zatrzymywanie się w
    > niedozwolonym miejscu chyba nikt nie neguje,

    Sęk w tym że nie dostał. Polucjant obwinił tylko kierowcę autobusu na
    zasadzie 'bo słabszy to jemu dowalę"

    > ale co to ma wspólnego z tym, że kierowca autobusu spowodował kolizję?
    > PORD nie zezwala na uszkadzanie cudzych samochodów tylko dlatego, że są
    > zaparkowane w złym miejscu.

    Oczywiście że masz rację. Nawet jakbyś zaparkował u mnie na podwórku to ja
    ci uszkodzić auta nie mam prawa ale gdybyś jednak to zrobił to oznaczałoby
    że jesteś taką samą ciotą jak kornacki.

    Marek

  • 14. Data: 2012-03-21 11:11:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Sęk w tym że nie dostał. Polucjant obwinił tylko kierowcę autobusu na
    > zasadzie 'bo słabszy to jemu dowalę"

    Jeszcze dostanie :-) w prawdzie już nie mandat tylko grzywnę i nie on a ona
    :-)

    > Oczywiście że masz rację. Nawet jakbyś zaparkował u mnie na podwórku to
    > ja ci uszkodzić auta nie mam prawa ale gdybyś jednak to zrobił to
    > oznaczałoby że jesteś taką samą ciotą jak kornacki.

    Dyskusja nie tyczy tego czy on jest ciotą, (nota bene ona zaparkowała) i czy
    powinien dostać mandat, tylko kto jest winien kolizji. Mandat za
    zaparkowanie w nieprawidłowym miejscu to jedno a mandat za spowodowanie
    kolizji to drugie.

    Na razie policja zajęła się kolizją.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-03-21 14:36:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > czy powinien dostać mandat, tylko kto jest winien kolizji. Mandat za
    > zaparkowanie w nieprawidłowym miejscu to jedno a mandat za spowodowanie

    I widzisz wszystko sprowadza się do tego że gdyby nie zaparkowali w miejscu
    niedozwolonym to by do kolizji nie doszło.
    Równie dobrze "mądre inaczej tefałueny" mogli zaparkować na przejeździe
    kolejowym. Czy wina by była po stronie maszynisty?

    Marek

  • 16. Data: 2012-03-21 14:50:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    >I widzisz wszystko sprowadza się do tego że gdyby nie zaparkowali w
    >miejscu niedozwolonym to by do kolizji nie doszło.

    Nie, to tak nie dziala.
    I dobrze, bo ci kiedys wjedzie jakis gowniarz w auto i sie skonczy
    "jakby pan spojrzal w dowod, to by zobaczyl ze przeglad sie skonczyl,
    to bys pan nie ruszyl i by tu pana nie bylo, i ja bym wjechal w
    pustke".

    >Równie dobrze "mądre inaczej tefałueny" mogli zaparkować na
    >przejeździe kolejowym. Czy wina by była po stronie maszynisty?

    Z maszynista o tyle inna sprawa ze taki pociag ma droge hamowania
    rzedu kilometra i maszynista czesto nie ma mozliwosci unikniecia
    kolizji.
    Tu akurat droznik powinien zareagowac i pociagu na tor nie wpuscic.

    Ale jak bedzie stal na stacji, ty przednim zaparkujesz na torze - to
    tez nie moze ruszyc, bo przeciez tor jest pusty, nikt nie ma prawa
    parkowac ..

    J.

  • 17. Data: 2012-03-21 14:53:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Równie dobrze "mądre inaczej tefałueny" mogli zaparkować na przejeździe
    > kolejowym. Czy wina by była po stronie maszynisty?

    Jeśli pociąg będzie stał a samochód stanie przed nim tak że będzie widoczny
    to tak - maszynista przed ruszeniem ma obowiązek upewnić się czy może to
    zrobić bezpiecznie. Tak samo każdy kierowca.

    Już pisałem to że ktoś inny złamał przepisy nie zezwala Tobie na łamanie
    przepisów. I każdy powinien być (i będzie) ukarany za swoje przewinienie:
    jeden za parkowanie drugi za kolizję.

    Na szczęście PORD nie kieruje się przedszkolną logiką "a bo proszę pani
    gdyby on mnie nie przezywał to ja bym go nie uderzył". Nie ma miejsca na
    "gdybanie" każdy odpowiada za swoje wykroczenia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-03-21 16:33:35
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-19 15:35:51 +0100, "Ergie" <e...@s...pl> said:

    > Tego, że Kornacki powinien dostać mandat za zatrzymywanie się w
    > niedozwolonym miejscu chyba nikt nie neguje

    Wszyscy normalni, gdyż on nie zatrzymywał się w tamtym miejscu.
    ;>>>

    > , ale co to ma wspólnego z tym, że kierowca autobusu spowodował kolizję?

    Nic, bo kierowca autobusu nie spowodował kolizji.

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2012-03-21 16:36:48
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-03-2012 o 14:50:54 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale jak bedzie stal na stacji, ty przednim zaparkujesz na torze - to tez
    > nie moze ruszyc, bo przeciez tor jest pusty, nikt nie ma prawa parkowac
    > ..

    A jeżeli staniesz na peronie równolegle do torów, podjedzie pociąg,
    zatrzyma się obok samochodu a w momencie gdy będzie ruszał otworzysz drzwi
    zaczepiają o jakiś wystający element (żeby analogia była pełna: pociąg
    zatrzymał się tak, że otwierane drzwi samochodu znajdują się pomiędzy
    wagonami nie dotykając pociągu)?

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2012-03-21 16:50:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał(a):

> [...]
    >pełna: pociąg zatrzymał się tak, że otwierane drzwi samochodu
    >znajdują się pomiędzy wagonami nie dotykając pociągu)?

    To kunduktor oberwie, ten co to daje "sygnal do odjazdu" ?
    Przynajmniej w teorii, bo w praktyce to roznie moze byc :-)

    J.