  • 1. Data: 2009-02-02 15:09:51
    Temat: Która technologia będzie lepsza ?? (Java vs. .NET)
    Od: Łukasz Nowicki <p...@w...pl>

    Witam,

    mam do zrobienia aplikację w jakimś stopniu podobną do MS Visio i tak
    do końca nie jestem przekonany, która z ww technologii będzie się
    lepiej do tego nadawała (zwłaszcza, że nie jestem ekspertem w żadnej z
    nich). Czy możecie mi poradzić, będę bardzo wdzięczny za wszelakie
    podpowiedzi i sugestie.
    Oczywiście nie mam zamiaru w tym wątku wywoływać burzy czy Java jest
    lepsza od .NET i na odwrót. Chodzi mi bardziej o to co będzie w moim
    przypadku lepsze. Wiem, ze za dużo szczegółów nie napisałem, ale i tak
    mam nadzieję, że jakoś mi pomożecie :)

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Nowicki

  • 2. Data: 2009-02-02 15:30:24
    Temat: Re: Która technologia będzie lepsza ?? (Java vs. .NET)
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > lepsza od .NET i na odwrót. Chodzi mi bardziej o to co będzie w moim
    > przypadku lepsze. Wiem, ze za dużo szczegółów nie napisałem, ale i tak

    1. .NET jest lepiej zintegrowany z Windows.

    2. .NET jest lepszy pod względem interfejsu użytkownika (można stworzyć
    lepszy, bardziej funkcjonalny, bardziej ergonomiczny itp. mniejszą
    ilością pracy).

    3. Java jest przenośna. .NET także, ale Java natywnie i ogólnie
    bardziej-lepiej.

    4. W Javie można stworzyć już właściwie dowolny typ aplikacji, na
    dowolną platformę. Jeśli wyjdzie Ci, że np. masz zrobić jakiś plugin do
    Smartphona, czy generalnie cokolwiek, to w Javie to zrobisz, a w .NET
    niekoniecznie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2009-02-02 20:55:54
    Od: Ris <r...@o...pl>

    On 2 Lut, 16:30, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

    > 1. .NET jest lepiej zintegrowany z Windows.
    >
    > 2. .NET jest lepszy pod względem interfejsu użytkownika (można stworzyć
    > lepszy, bardziej funkcjonalny, bardziej ergonomiczny itp. mniejszą
    > ilością pracy).
    Załamując wzorzec mvc na rzecz pizza kod pod każdym buttonem. Co
    nazywasz ergonomicznym, funkcjonalnym, lepszym interfejsem te
    standardowe kilka kontrolek .Net?

> [...]
    > dowolną platformę. Jeśli wyjdzie Ci, że np. masz zrobić jakiś plugin do
    > Smartphona, czy generalnie cokolwiek, to w Javie to zrobisz, a w .NET
    Akurat w .net compact framework pisze się tak samo prosto/
    skomplikowanie jak pod windows.

    --
    Robert Sajdok (Ris)

  • 4. Data: 2009-02-02 22:00:51
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Załamując wzorzec mvc na rzecz pizza kod pod każdym buttonem. Co
    > nazywasz ergonomicznym, funkcjonalnym, lepszym interfejsem te
    > standardowe kilka kontrolek .Net?

    Aplikacja w .NET wygląda ogólnie bardziej natywnie - jak aplikacja pod
    dzisiejszy Windows, a nie pod Win 3.1x, czy Solarisa <9. Kontrolki nie
    zachowują się sztywno, lepiej współpracują z GDI itd.

    Co do metodyki i MVC - przecież _nie_musisz_ robić pizza code. Natomiast
    w .NET _masz_wybór_.

    > Akurat w .net compact framework pisze się tak samo prosto/
    > skomplikowanie jak pod windows.

    No dobra, smartphony to był przykład. Ale w Javie można tworzyć
    aplikacje dosłownie dowolnego typu - te wszystkie portlety, servlety,
    midlety, web starty itd. Compact Framework jest dostępny na kilka
    platform i nadaje się do dość ograniczonej liczby zastosowań.

  • 5. Data: 2009-02-02 22:05:58
    Od: Maciej Piechotka <u...@g...com>

    Ris <r...@o...pl> writes:

    > Załamując wzorzec mvc na rzecz pizza kod pod każdym buttonem. Co
    > nazywasz ergonomicznym, funkcjonalnym, lepszym interfejsem te
    > standardowe kilka kontrolek .Net?

    Mówisz(cie?) o Visual Studio. Pod Javą możesz to sobie zafundować na własną
    rękę ;)

    > Akurat w .net compact framework pisze się tak samo prosto/
    > skomplikowanie jak pod windows.

    A na czym to działa (oprócz Windowsa jakmutam - Moblie Edition?)?

    I've probably left my head... somewhere. Please wait untill I find it.
    Homepage (pl_PL): http://uzytkownik.jogger.pl/
    (GNU/)Linux User: #425935 (see http://counter.li.org/)

  • 6. Data: 2009-02-02 22:07:16
    Od: Ris <r...@o...pl>

    On 2 Lut, 23:00, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

> [...]
    > zachowują się sztywno, lepiej współpracują z GDI itd.
    >
    > Co do metodyki i MVC - przecież _nie_musisz_ robić pizza code. Natomiast

    Tak, jednak standardowe podejście do używania kontrolek wymusza taki
    bajzel.

    --
    Robert Sajdok (Ris)

  • 7. Data: 2009-02-02 23:08:02
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    > ilością pracy).
    >
    > 3. Java jest przenośna. .NET także, ale Java natywnie i ogólnie

    i dodac jeszcze ze: java jest bardziej stabilna, chyba szybciej sie
    uruchamia, mniej zasobozerna ...

    Rf

    --
    www.sxar.pl

  • 8. Data: 2009-02-03 00:33:56
    Od: wloochacz <w...@n...dgbit.spameromnie.pl>

    Rafal(sxat) pisze:

    > i dodac jeszcze ze: java jest bardziej stabilna, chyba szybciej sie
    > uruchamia, mniej zasobozerna ...
    Bujda - które IDE najszybciej się uruchamia? ;-) (prawda że przewrotny
    test platformy? :D) VS.NET 2008 - osobiście używam jak notatnika do
    XMLa. Nie wiem jak, ale zrobili to dobrze. Podobnie narzędzia do nowego
    MS SQL'a - naprawdę nie można mieć uwag co do szybkości, itd.
    Prawdą jest, że uruchamia to na raczej mocniejszym niż słabszym sprzęcie.

    --
    wloochacz

  • 9. Data: 2009-02-03 06:22:47
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Łukasz Nowicki"
    >do końca nie jestem przekonany, która z ww technologii będzie się
    >lepiej do tego nadawała

    Myślę, że najpierw musisz się zastanowić czy bardziej nadaje się do
    Twojego projektu technologia myszka, czy może technologia klawiatura.
    I na pewno będziesz musiał użyć technologii komputer prawdopodobnie
    z technologią monitor LCD.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Wilczy apetyt miewają też ofiary losu.(Woj-
    .\....@e...eu.org.\.\. tek Moszko)

  • 10. Data: 2009-02-03 07:11:25
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    wloochacz pisze:
> [...]
    Na pewno bardzo mało zależna od Windowsa, czytaj że jak Win się
    'przeziębi' stosunkowo małe są szkody. Łatwiej to zbackupować, odtworzyć
    itd. W sumie Javy można nie mieć na kompie, w pełni 'demokratycznie'.
    Zobacz jaka jest kara za niemanie .NET-a (ja jestem uszczęsliwiony chyba
    3-ma wersjami z langue packami, serivecapckami po 80MB itd)
> [...]
    > MS SQL'a - naprawdę nie można mieć uwag co do szybkości, itd.
    > Prawdą jest, że uruchamia to na raczej mocniejszym niż słabszym sprzęcie.
    Między innymi to plus silniejszej integracji ;)